• Marre22

CvL eller Falun?

Hej!

Vi står inför valet att välja privatfinansierad IVF och det står mellan dessa kliniker.

Vilken är er erfarenhet?

För oss är reseavståndet relativt lika för båda.

För mig är bemötandet viktigt, då jag ligger något högt i BMI och därför kommer göra en privat istället för remiss via landstinget.

Jag vet om min övervikt men är inte supersugen på att bli vägd hela tiden...

• Svar på tråden CvL eller Falun?
  • Pimpinellan

CvL! Har enbart positiva erfarenheter därifrån. Glad  Vi fick t.o.m ta hem vårt upptinade embryo som dog och begrava hemma.

• attlangta01

Hej

Jag gjorde IVF på CVL. De är jätte bra och jag är super nöjd med dem. Blev gravid och sitter nu bara och väntar på att bebisen ska vilja komma ut.

MEN, om jag haft lika långt mellan båda klinikerna hade jag nog valt Falun. Jag har hört ofantligt gott om dem och de vrider och vänder på saker och hittar nya lösningar. De ska tydligen vara lite mer "experimentella".

Lycka till!

• Nmg

vi gjorde IVFpå CVL. Gjorde kort protokoll och blev gravid på första försöket. De var väldigt trevliga där och det är fin lokal också, jag tycker att det är viktigt att det inte känns som "sjukhus". när vi gjorde äggplock och sedan återföring fick vi ett jättefint eget rum där vi kunde vila upp oss. Kanske man får i falun också men har bara vart på CVL så jag kan bara berätta hur det var där

• Mariana79

Har precis gjort äggplock på CVL. Jag rekommenderar dem varmt. Fin och avslappnad miljö. Mycket kunniga och otroligt rara <3

Lycka till !

• hoppas 2014

Hej. Vi har gjort i Falun o om kan klart rekommendera dem. De är öppna för alternativa lösningar/behandlingar o utan det hade jag nog inte varit i vecka 6 idag (41 år gammal ). Lycka till!

• hean123

Kan varmt rekommendera CVL. Ligger här med våra tremånaders tvillingar efter 7:e återföringen (andra äggplocket). Underbar personal och mysiga miljöer.

Svar på tråden CvL eller Falun?