• HWikström

utestängd

Hej! 
    Jag och mina barns pappa separerade för lite mer än 1 år sedan. Det var en bitter separation och jag tvingades mer eller mindre, pga bostadsbirsten i Stockholm, att flytta till en närliggande kommun inom Stockholms län. Barnen är skrivna hos sin pappa i Stockholms stad eftersom de går i skolan och i förskolan och ville dem gå kvar. 

Jag får ingen som helst information från skolan eller angående skolan, jag kan inte läsa deras IUP:er som finns på Stockholm.se och jag kan inte anmäla dem till kulturskolan m.m m.m. 

Trots att vi har gemensam vårdnad så blir jag utestängd från en stor del av deras liv pga att jag flyttade till en annan kommun.

Barnets pappa vill verkar inte vilja samarbeta på något sätt. Han avbröt samarbetssamtalen som vi påbörjade i regi av Socialförvaltningen. 

Jag blir tokig på detta!
    Någon mer som varit i samma sits som jag och som på nåt sätt löst situationen? 

• Svar på tråden utestängd
  • HWikström

Skolan i sig säger inget. Det är mer att min yngsta dotter som fyller 6 år ska börja förskoleklass till hösten men jag fick inte informationen om när valet av förskola skulle lämnas in eller vilka skolor som vi kunde välja mellan. 

Den informationen skickade bara till pappan och hux flux har han redan valt skola till henne utan att jag ens fick veta om det. Det är ju vårt problem att han inte kan diskutera sånt med mig, det förstår jag. Men den allmänna informationen och sånt får jag inte ta del av. 

Äldsta barnets IUP finns att läsa på skolwebben som man måste logga in på via Bankid, som jag har, men man måste vara bosatt i Stockholms stad för att kunna läsa den, vilket jag ju inte gör. 

Jag blir tokig på detta. Enligt föräldrabalken ska båda föräldrar få exakt samma information men icke. 

Svar på tråden utestängd