utestängd
Det låter helt sjukt. Min sambos barn går i skola i annan kommun än den vi bor i (också inom Sthlm) och han får exakt samma info etc som mamman. Inte kan väl skolan neka en vårdnadshavare insyn bara pga kommun?!
Det låter helt sjukt. Min sambos barn går i skola i annan kommun än den vi bor i (också inom Sthlm) och han får exakt samma info etc som mamman. Inte kan väl skolan neka en vårdnadshavare insyn bara pga kommun?!
Vad säger skolan när du tar upp saken?
Skolan i sig säger inget. Det är mer att min yngsta dotter som fyller 6 år ska börja förskoleklass till hösten men jag fick inte informationen om när valet av förskola skulle lämnas in eller vilka skolor som vi kunde välja mellan.
Den informationen skickade bara till pappan och hux flux har han redan valt skola till henne utan att jag ens fick veta om det. Det är ju vårt problem att han inte kan diskutera sånt med mig, det förstår jag. Men den allmänna informationen och sånt får jag inte ta del av.
Äldsta barnets IUP finns att läsa på skolwebben som man måste logga in på via Bankid, som jag har, men man måste vara bosatt i Stockholms stad för att kunna läsa den, vilket jag ju inte gör.
Jag blir tokig på detta. Enligt föräldrabalken ska båda föräldrar få exakt samma information men icke.