Bonusmammor
Mitt barns plastmamma försöker bestämma över mitt barn,frisyren,och annat.Det irriterar mig.Hon verkar ta sin roll i största allvar.
Mitt barns plastmamma försöker bestämma över mitt barn,frisyren,och annat.Det irriterar mig.Hon verkar ta sin roll i största allvar.
Svar blir bara:att dom två bestämmer hemma hos dom,alltså pappan och den kvinnan.
vad bra,då vet jag att jag gjorde rätt när jag lämnade min min man.Han kallade mig för fula,kränkande ord.
Börja kalla "mamma" sin pappas nya kvinna,när man redan har en mamma.Blir ju helt fel.Däremot om barnet aldrig träffar sin biomamma ,så skulle det vara ok.
Vissa,många bonusmammor är fina mot barnet.Men vid separation från barnets pappa tappar barnet/styvmamman ofta kontakten.Tråkigt för båda två.Styvmamman kan väl inte skaffa advokat och begära umgånge?
Och hur vanligt det är att man ringer till sitt ex osv.och tjatar om umgänge om styvbarnet.Nä tror inte det är så vanligt.Ofta vill man inte ens veta av sitt ex och det är ju lätt när man inte har gemensamma barn.
vårdnadshavaren bestämmer vilket umgänge barnet ska ha.Hon kan ju säga att farmor/styvmamma inte är bra för barnet .
Finns det fall där styvpappa /mamma tagit över vårdnaden?Enda fallet som jag vet var när styvpappa adoptera barnet.
Men om man vill då som styvmamma få vårdnaden ,fast barnet har har vårdnadshavare ?Kan jag ansöka