• Anonym (M)

Bonusmammor

Anonym (Googla först uttala dig sen.) skrev 2016-02-10 10:28:50 följande:

På samma sätt som det generellt alltså inte döms emot far/mor/bonusföräldrar vilket du och Lisa benhårt hävdade. Just saying. Men får väl tumme ner jag med :)

Jag tror att det är ovanligt att dessa personer du beskrev ovan döms till rätt med umgänge med barnet mot vårdnadshavarnas vilja.

Mer vanligt tror jag att det är att några av dessa personer du beskrev ovan ansöker om vårdnad för barnen om vårdnadshavarna avlider.
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 12:09:32 följande:

Ser faktiskt ingen utom du som diskuterar det.

Det finns ju ingen enda i tråden som påstår att barnet skall få kalla bonusmamman något alls mot hennes vilja.

Eller har jag missat något inlägg?

Det har ju varit mycket fokus på barnets vilja/behov.

I verkligheten kan inte alltid barnets vilja/behov styra,vilket jag diskuterar utifrån som rimligt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 12:09:32 följande:

Ser faktiskt ingen utom du som diskuterar det.

Det finns ju ingen enda i tråden som påstår att barnet skall få kalla bonusmamman något alls mot hennes vilja.

Eller har jag missat något inlägg?

Det har utgåtts mycket i tråden ifrån att man i familjer är överens om vad man kallar varandra, vilket ju inte alltid stämmer överens med verkligen.

Just därför har jag försökt att se det utifrån fler perspektiv än barnets.
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 12:37:40 följande:

Fast helt ärligt kan jag inte se någon som anser att ett barns rätt att kalla någon någonting övergår rätten att inte få bli kallad något man inte vill.

Om du förstår hur jag menar (kände att det lät lite rörigt)?

Det enda som sagts är att det är ok att kalla bonusmamman för mamma/bonusmamma om barnet och bonusmamman är överens om det. Vilket ju innebär att barnet inte har rätt att kalla bonusmamman för mamma om hon inte vill det.

Så nej, jag kan inte se att du sett det ur något annat perspektiv än resten?

Var påstår någon att det är okej att barnet får kalla bonusmamman för mamma om bonusmamman inte vill? Eller att någon får kalla någon annan för något alls om personen ifråga inte vill bli kallad just det?

Förlåt för frågor - är bara intresserad av att förstå :)

Du får gärna ställa frågor till mig!

Men frågan är ju om du någonsin kommer att bli nöjd med svaren jag ger dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 13:02:05 följande:

Jag måste erkänna att det är svårt att bli helt nöjd med svar som inye går att koppla till något inlägg i tråden. Jag är intresserad av hur diskussionen kan handla om någonting som inte finns någon motargumentation mot.

Därav jag undrar var dessa/detta inlägg är som påstått att det är ok att barnet kallar bonusmamman något mot hennes vilja :) För då hade jag förstått diskussionen bättre.

Tänker på TS fråga - varför ogillar/hatar människor här på forumet bonusmammor bara för att de råkar vara bonusmammor. Och funderar över om det inte eldar på det hatet när konflikter skapas utan grund? För att människor bestämmer sig för att en bonusmamma skall vara och tycka på ett visst sätt och då utgår de redan från sina personliga förutfattade meningar istället för att lyssna till "motargumenten". Man är fastlåst i sin uppfattning om den "andra sidan".

Jag funderade över det och läste denna väldigt långa diskussion som uppkommit i tråden och undrar som sagt om ursprunget. Om det är någon som faktiskt tycker detta (att barnets rätt går före bonusmammans rätt att välja vad hon vill bli kallad) eller om även detta är en föreställning om att diskussionen handlar om något och att någon tycker något - fast det inte är så?

Precis som hatet mot bonusmammorna.

Så som sagt undrar jag . Var har någon sagt att detta är ok? För det känns ju synd om det faktiskt inte stämmer.

"Nöjd" skulle jag väl bli om du kunde hänvisa till dessa påståenden :)

Du får fortsätta du att just undra specifikt över mina inlägg i tråden!

Jag måste dessvärre strax logga ur då jag känner mig inte alls bra i kroppen efter att jag för en stund sen ramlade och slog ryggen hårt i golvet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-10 12:32:14 följande:

Om jag får ta tillbaka tråden, som alltså inte handlade om vad ni tilltalar varandra i hemmet, så är min fråga fortfarande vad folk har för problem med bonusmammor/pappasnya/ styvmamma/ plastmamma/ extra mamma/ eller vad ni nu vill kalla det.

Jag menar alltså obefogat hat.

Är det så att ni har problem med ert barns bonusmamma och väljer att ta ut det på vilken bonusmamma som helst på ett forum? Eller är det något annat som ligger bakom?

Jag menar inte ni som reagerar om ett barn verkar fara illa utan ni som tänder till bara ni hör ordet bonusmamma.

/ts

Jag blir lite nyfiken över hur denna fråga uppstod?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 13:20:07 följande:

Då får jag beklaga.

Och tyvärr utgå från att du är likadan som dessa som hatar bonusmammor. Utgå från ngt du själv fantiserat ihop.

För ingenstans går det att hitta något stöd för det du påstår. Ändå fortsätter du att elda på denna villfarelse.

Det är verkligen synd att konflikter och förutfattade meningar kan få baseras på något helt utan grund.

Vad du utgår ifrån gällande mig -rör mig inte i ryggen, vet du!
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 12:37:40 följande:

Fast helt ärligt kan jag inte se någon som anser att ett barns rätt att kalla någon någonting övergår rätten att inte få bli kallad något man inte vill.

Om du förstår hur jag menar (kände att det lät lite rörigt)?

Det enda som sagts är att det är ok att kalla bonusmamman för mamma/bonusmamma om barnet och bonusmamman är överens om det. Vilket ju innebär att barnet inte har rätt att kalla bonusmamman för mamma om hon inte vill det.

Så nej, jag kan inte se att du sett det ur något annat perspektiv än resten?

Var påstår någon att det är okej att barnet får kalla bonusmamman för mamma om bonusmamman inte vill? Eller att någon får kalla någon annan för något alls om personen ifråga inte vill bli kallad just det?

Förlåt för frågor - är bara intresserad av att förstå :)

• Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-10 13:44:37 följande:

[quote=76323634][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:36:39 följande:[/quote-nick]

Skulle du ite logga ut? Gör det så kan vi fortsätta diskussionen utan dina sandlådefasoner.

[/quote]
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-10 13:44:37 följande:

[quote=76323634][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:36:39 följande:[/quote-nick]

Skulle du ite logga ut? Gör det så kan vi fortsätta diskussionen utan dina sandlådefasoner.

[/quote]

Ha ha!

Jag ska inte logga ur än på ett tag!!!
Svar på tråden Bonusmammor