Varannan helg pappa
Pappan till mitt barn har valt bort barnet helt. Ur det perspektivet kan jag tycka att varannan helg är bättre än ingenting.
Pappan till mitt barn har valt bort barnet helt. Ur det perspektivet kan jag tycka att varannan helg är bättre än ingenting.
Varför har han gjort det?
Tycker också det är alldeles för lite..
Vi hade gärna haft vv och barnet hade gärna varit oftare - hon bad om det flera gånger när hon var yngre. Men tyvärr var det inte genomförbar :/
har inga barn men Mitt ex hade sin son 6 dagar i månade pga av jobb.. Jag vet att han är världens bästa pappa och grym och gör rätt för sig ekonomiskt och gör sitt bästa att finnas där rent emotionellt också. Enda nackdelen kan vara att när barnet blir äldre att den vill va hos den föräldern den vistas minst hos då den får massa NEJ och gränser av den föräldern som barnet faktist bor mestadels hos.
Nej, faktiskt inte.
Du är inte rätt person att avgöra det :) Jag känner honom och VET. Ibland är det flera dagar än 6 dagar i månaden. Men det spelar ingen roll . hela familjen o släkten är runt om kring konstant. allt finns där. skype kontakt finns där han finns med på alla tillställningar uppvisningar osv. Ibland får han muta mamman för att få med han på sina resor. Det är sjukt, men så är livet ibland men inte för alla. men jag vet att han e en grym pappa på sitt sätt..Finns ingen manual på hur en förälder ska vara, men nyckeln trygghet,kärlek och respekt finns där
Återgå till tråden Tack!
Ja det är verkligen samma sak..
Nej. Allt är inte genomförbart. Inte om man skall vara realistisk.
Jättebra. För dig och ditt barn.
Synd att du inte kan se att andra kan ha det annorlunda eller att det faktiskt kan finnas andra orsaker än de du kan tänka dig.
Vi lämnar det. Du vet bättre än alla som kämpat och kämpat i åratal. Visst.
Vilken märklig jämförelse... Jag tror inte månen mådde så jättedåligt av att vi kom och hälsade på, eller att glödlampan uppfanns mot sin vilja.
Vi kan väl vara överens om att det finns barn som inte mår bra av att byta hem varje vecka? Det finns många inlägg i många trådar om just det orimliga i att en del "tvingar" sina barn till detta och hur skadligt det är för barnen. Så viljan kanske riktas mot att barnet ska må bra och då får den egna viljan att leva med barnet mer än vh stå tillbaka.
Man kan inte döma alla utifrån sin egen erfarenhet, eller sina egna förutfattade meningar.
Fast de är inte alla som kan, även om de vill. Verkligheten ser inte riktigt ut så.
Roligast idag!!!