Hur ärlig ska jag vara om mitt bagage?
Är en kille på 25 år som nyligen träffat en tjej. Vi var på första dejt och det mesta kändes bra. Hon verkar vara en riktigt bra tjej, söt, stabilt jobb, framåt etc, med andra ord flickvänsmaterial.
Problemet är bara det att jag har haft en mycket tuff uppväxt som kantats av drogproblem, lögner, levt ett dubbelliv, haft depressioner mm.
Jag har ganska nyligen gjort en helomvändning i mitt liv och känner att jag börjar gå åt rätt håll, att jag börjar växa som person. Men jag känner samtidigt att jag har missat så mycket genom åren att jag känner mig ganska osäker i många sociala aspekter. Jag vet liksom inte alltid vad som är ett "okej" beteende.
Jag har hög etik och moral och är en riktigt bra kille överlag, och det tror jag även att hon också uppfattat.
Men jag är extremt rädd för att det ska komma till en punkt när mitt bagage börjar klarna (är för övrigt trött på att dölja min livssituation) och att hon ska ändra sin uppfattning om mig. Har blivit sviken X antal gånger i mitt liv och det är en av mina största rädslor.
Har även svårt för att visa mina känslor till viss mån, och vet liksom inte när det är dags att bli mer fysisk i en relation. Är rädd för att allt kommer rinna ut i sanden för att jag inte ser/tar läget när det kommer. Har som sagt varit ganska dött på tjejfronten under hela mitt liv, då man har prioriterat andra grejer och nu känner jag att det är extremt svårt. Jag vill ju verkligen hitta en flickvän men jag är rädd för att jag kommer sumpa det totalt då jag inte riktigt vet hur jag ska hantera många situationer.
Men frågan är bara hur ärlig ska jag vara om mitt förflutna. Bör jag lägga korten på bordet och låta henne ta beslut huruvida hon vill fortsätta träffa mig, eller ska jag bara låta saker och ting komma fram succesivt?
Hade varit ett enormt bakslag för min del om jag verkligen skulle börja fatta tycke om denna tjej för att sedan få höra att jag inte duger. Men vill ju samtidigt inte skrämma iväg henne.
Tack på förhand!