Inlägg från: Anonym (Liros) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liros)

MA v 8+5 :(

Beklagar TS jag vet precis vad du går igenom. Skulle på kubtestet i v 12 och fick blödning 2 dagar innan. Så jäkla sorgligt och tragiskt att istället för att få se fostret första gången få besked att det var kört. Usch va knäckt jag var. Detta var några dagar innan jul. Fick tabletter att stoppa upp o efter några timmar kom stora klumpar ut. Kändes jäkligt jobbigt, mest mentalt, hade inte så ont i magen, lätta förvärkar kändes det som. Vet inte om jag fått mens än, jag blödde 4 veckor, sen när jag inte blött på ca 5 dagar hade vi sex, fick ny värk i livmodern o ca 3 dagar efter det blödde jag i 3 dagar typ som mens. Fick ingen efterkontroll, funderar på att boka det privat. Vill ju veta att allt kommit ut o att man kan försöka igen.

• Anonym (Liros)

Tack o detsamma.

Jag kände redan direkt efter första blödningen att brösten slutat ömma. Jag hade inte en tanke på missfall innan, hade ju gått bra för två år sen med dottern. Om jag blir gravid igen kommer jag vara helt nojig länge. Kommer att boka tidigt ul, typ v 8 och sen kub v 12. Jag gjorde så med dottern men denna gång tänkte jag "äh det här kommer gå bra".. Tji fick jag.

Som du skrev, man undrar om man kunde gjort något. Jag blev gravid så hastigt denna gång att jag inte hade börjat med folsyra, men det äter jag nu iaf. Kaffe dricker jag inte.

• Anonym (Liros)

Jag fick 4 st cytotek att stoppa upp, låter mycket i jämförelse med er andra. Undrar vad det beror på, någon som vet?

• Anonym (Liros)

Är precis som du, exakt likadant som du skriver????. Först ingen stress, skönt att komma bort från jobbet osv. Nu nästan stress över när jag kan bli gravid igen, har ingen aning när mensen ska komma eller när äl kan vara. Sen har vi en i vår närhet som har bf samma dag jag skulle haft, varje gång jag hör något om hennes graviditet hugger det till i hjärtat.

LitenBlommma skrev 2016-02-07 11:43:37 följande:

Hej och välkommen till tråden! :) 

Fy vilken hemsk nyårsafton. Men det är verkligen sant att det är dom där dagarna av väntan när man inte vet något som är värst. Men gud vilket märkligt uttalande att säga att maskinen kanske är gammal?? Då får dom väl fixa fram en ny som dom vet funkar?? Hade blivit tokig.

Är också glad att jag verkar ha blött ut det värsta av 'sig självt' och sluppit några större ingrepp, även om jag hade sjuuuukt ont för ett par dagar sedan. Nu är det enda jag kan tänka på att jag vill bli gravid igen. Har det ganska tungt och stressigt på jobbet nu också så hade sett fram emot att ha en lång ledig sommar och skifta fokus ett tag i mitt liv. Nu känns närmsta halvåret extremt tungt om jag inte lyckas bli gravid igen snar då vill säga.. Vill samtidigt inte bli besatt och bara jaga plusset. Var så glad sist när vi tänkte lite att 'händer det så händer det', och vips så blev jag gravid, med andra ord var det inte så jätteplanerat. Nu känner jag mig helt plötsligt lite stressad att jag måste bli gravid igen NU. Hade ju börjat bygga upp framtidsdrömmar och planer.. :( 

Håller tummarna för dig också och hoppas vi kan följas åt mot nästa plus! Det kommer för oss också :) 

Styrkekramar 

• Anonym (Liros)

Jag hade också MA (upptäcktes v 12). Jag fick ingen efterkontroll så jag vet inte, känns lite jobbigt. Man vill ju veta att allt är borta. Men jag mådde inte illa av cytotek och hade inte särskilt ont som tur var iaf. Usch hoppas detta var den enda gången man behöver gå igenom det här. Mentalt mycket jobbigare än jag trott. Jag gick tillbaka till jobbet direkt efter jag va på ul o fick se att det var kört. Men klarade inte att jobba, började startgrina där. Sjukt tänkt såhär i efterhand, att jag skulle jobba direkt efter.

0lsson89 skrev 2016-02-07 12:44:15 följande:

Jag fick ju MA, kroppen stötte bort det döda fostret en vecka efter det dött.. och jag var ju ganska kort gången så säkert därför de är skillnad mellan dig å mig iallafall :) 

Jag gjorde en "hemma abort" för ett par år sedan, kommer dock inte ihåg hur långt gången jag var för jag var ganska ung då, men kommer ihåg att jag fick 3 st att stoppa upp och att jag mådde förfärligt.. spydde upp smärtstillande också å vågade inte ta nya.. 

Gick det bra för dig att få bort allt? Kram

• Anonym (Liros)

Vet inte heller varför? Jag var på Sös, det var precis innan jul. Läkaren sa "du kan bli skrapad om du vill men vi har inga tider nu".. Så jag vet inte.

Min man var med när jag gjorde ul. Han tyckte jag skulle åka hem med honom men jag åkte till jobbet :) Jaja jag var nog för upprörd för att tänka helt klart.

0lsson89 skrev 2016-02-07 16:06:49 följande:

Jaha okej.. Ja, såklart man vill! Varför fick du ingen efterkontroll? eller bad du om en men inte fick? 

Nej usch, det förstår jag att du inte klarade! Speciellt om man går på såna besök ensam, man vet att man har sin älskling trots att han inte kunde följa med men ändå känner man sig som världens ensamnäste.. usch usch..

• Anonym (Liros)

Precis plussat efter första försöket efter MA. Kände redan i magen ca 5-6 dagar efter äl att det var som mensvärk. Min fråga är, känns det mer i magen (värk) nu eftersom det är ganska tätt efter en graviditet (MA i dec)? Någon som vet? Känns som livmodern jobbar för fullt, minns inte att det kändes såhär mycket varken då jag fick min dotter eller vid MA.

Hoppas någon kan svara eller har liknande erfarenheter.

• Anonym (Liros)

Åh nej... Håller tummarna att de såg fel.

0lsson89 skrev 2016-04-11 20:23:50 följande:

Blev ingen solskenshistoria för oss, idag på UL såg hon en hinnsäck men inget foster.. Snopet som skjutton!! :/

Bara att försöka ladda om IGEN. Känns som man börjar kunna det här nu hehe :P

• Anonym (Liros)

Testa! Vi prickade inte heller äl denna månad men det verkar lättare att bli gravid när man varit det tidigare!

LitenBlommma skrev 2016-04-17 11:50:31 följande:

Hej och grattis till plusset! Jag fick MA i februari och tycker jag känner av både mens och ÄL mycket mer än jag gjort förut. Sen om det är jag som är mer uppmärksam på känslor och symtom vet jag inte.. Har ALDRIG känt av ÄL innan. Nu är jag dock inte säker på att jag är gravid igen, men min mens är 5 dagar sen. Tror ni jag kan våga testa mig än? Var sjuk när jag hade ÄL så jag och sambon lyckades inte få till det förrän 3 dagar efter ÄL (enligt appen jag följer), så känns ju helt sjukt om vi lyckades på första och enda försöket efter mitt MA.. Men kommer bli fantastiskt glad om så är fallet :)

Svar på tråden MA v 8+5 :(