MA v 8+5 :(
Hej!
Har ingen solskenshistoria (ännu), men tänkte iallafall dela med mig av min lilla resa för ni verkar vara så härliga i denna tråden.. :)
Fick lite blod i trosorna kvällen innan nyårsafton, som fortsatte dagen efter så vi åkte in till gynakuten under dagen. Olidlig väntan trots att vi "bara" väntade 3-4 timmar.
Fick göra VUL som visade ett foster i 6+2 (skulle vara i 7+3) och inget hjärtslag. Läkaren kunde inte svara på om det var för att fostret va för litet för att se hjärtslag eller om maskinen som va "lite gammal" inte kunde uppfatta det.. (märkligt när Sahlgrenska som såpass stort sjukhus borde ha bra maskiner kan man tycka) så fick ny tid 12 dagar senare.
Nyårsafton blev såklart helt förstörd för oss då vi med en gång antog det värsta.. Men väntan på den 12 januari var ännu värre! Ett par dagar innan vi skulle på återbesöket tog jag grav-test hemma som visade negativt (okej jag tog 3 stycken) så då visste vi att det var över.
In på undersökningen den 12e som visade att allt var borta. Är idag, efter åtskilliga timmar i forum här där jag läst om missfall, glad att jag slapp massa komplikationer då jag bara upplevde en vanlig mens.
Väntar nu på BIM den 12e (ironiskt va?) och håller tummarna på att vi är några av de som får uppleva solsken med tidig ny graviditet!
Håller verkligen tummarna för er andra här, och brukar också tänka att "vårt barn kommer" :)
KRAM