• livias

BIM Mars 2016

Hej! Hoppar in här efter en månad välbehövlig paus. Vad trist att det inte tog sig i februari heller för er som jag känner igen från äldre trådar:( Vi får kämpa vidare! Vi har försökt sen i sensomras och haft två missfall imellan då och nu så börjat utredning och tagit alla blodprover i januari så väntar på resultat från dessa men vi vill gärna försöka själva i väntan på svar. Jag kör bidrottninggele som, för mig, gjort att jag känner av äl tydligare och kortat min cykel något. Jag fick mens idag, fem dagar tidigare än beräknat. Så mitt bim är 8 mars, första efterlängtade barnet.

• livias
    vanjastina skrev 2016-02-09 06:55:09 följande:

Någon här som provat bidrottninggelé? Jag provade i januari och det var då jag blev gravid men nu slutade det ju i missfall. Åt då från mensens första dag tills jag plussade men nu kommer jag bara att ta dem fram till ÄL.. Börjar idag (blödningsdag 5 så jag börjar lite sent tyvärr men räknar med att ÄL kommer att vara något förskjuten ändå).

Jag äter det mellan mens och äl. Har jämfört några månader med och utan. Men jag gillar det, för mig har det gjort så att jag känner av äl mycket tydligare och har även kortat ner min cykel från 31 dagar till 27-28 dagar. Så kommer fortsätta med det. Men hört att man bara ska ta det fram till äl:)
  • livias
    soofa skrev 2016-02-10 17:36:09 följande:

Nu hoppas jag att det är mensens sista dag för den här gången. Till helgen tänkte jag börja ligga. Skrattande Borde väl vara några som närmar sig äl nu? 

Samma här! Äntligen sista dagen på den här trista mensen. Kör du med äl test?:) Jag ska kolla fram emot nästa helg så man inte missar den
  • livias
    soofa skrev 2016-02-10 21:00:18 följande:

Ja, det gör jag. Du med? Jag brukar få ganska starka utslag på dem mer eller mindre hela månaden men positiva omkring cd 11-12. När är din äl beräknad?

Ja, jag också. Har cb digitala äl test så behöver inte testa så långt innan. Beräknad äl är 21-23 februari så börjar testa den 19-20e. Förra månaden när vi hade paus så fick jag en väldigt kraftig äl som kändes extremt tydligt. Hoppas på en sån nu denna gång också!
  • livias

Håller tummar och tår för er alla i mars och framöver här nu. Vi har själva bestämt oss för att ta en liten paus på den naturliga vägen, på ca ett halvår så drar mig ur för tillfället men kommer säkert att följa er på håll då och då. Massa kramar <3

• livias

Hej alla! Här har det hänt grejer:) Vi tog ju en liten paus och har den fortfarande, så fanns inga tankar på test och graviditet. Men har väntat på mensen sen i söndags få jag fick mens och molvärk. Sjuklig trötthet, vilket resulterade i att jag trodde att jag var sjuk igår. Illamående och hunger. Idag slog det mig att kolla appen och jag är en dag sen.. Inte så mycket, men tog ett test på tredje morgonkisset. Syns svagt svagt, men kan ju vara färgrester eller spök. Men joinar er igen tills jag vet definitivt! Lycka till alla!

• livias
    vanjastina skrev 2016-03-09 09:59:32 följande:
    Spännande!! Har du någon bild? :)
    Ja, mått hemskt idag! Det första jag gör är att börja gråta framför en kund (står i affär) Har aldrig hänt. Nåt konstigt är det ju. Jo jag hann ta en snabb bild imorse, ska se om jag får upp den. Själv tycker jag inte att det syns något på bilden:)
  • livias
    vanjastina skrev 2016-03-09 09:59:32 följande:
    Spännande!! Har du någon bild? :)
  • livias

Hoppas bilden kom med, ser den inte själv i appen. Inget filter, har endast beskärt bilden lite:)

• livias

Grattis, kul med alla test här på morgonen. vanjastina, håller tummarna för att ditt ökar. Själv blir jag inte klok på detta. Någon som ser något på dagens test? Ungefär som igår tycker jag, och läste att det var vanligt med spök på cb?:(

• livias
    vanjastina skrev 2016-03-10 15:47:04 följande:

Eftermiddagens test (jepp, noll tålamod, vill veta nuu) - sjukt surt om det är spök, hoppas det ökar !! Vet inte om ni kan se på bilden?

Ser! Så ser mina ut i verkligheten typ! Men köpte test av annat märke idag som jag ska försöka hålla mig till imorgon med att testa. Men nu har du ju ändå fått sträck på flera tester!:)
  • livias
    vanjastina skrev 2016-03-11 17:40:07 följande:

Herregud, jag är gravid!!!!!!!!!!!! Kan inte tro det, första försöket efter missfall!!!! Tog ett predictor early nyss, hållt mig tre timmar - det rosa strecket kom direkt, hjälp jag vet inte vart jag ska ta vägen, haha.

Men grattis!! Gud vad kul! Så glad för din skull:D
Svar på tråden BIM Mars 2016