• Loncelot

BIM Mars 2016

Hoppar in här med Bim ca 7mars...kör med Clearblues fertilitetsmonitorn så vet iallafall när jag har äl så det känns ju iallafall tryckt, 2:a månaden med monitorn så håller tummarna det tar sig denna månad...

• Loncelot
    soffis87 skrev 2016-02-07 12:10:52 följande:

Äsch, jag kan inte låta bli att hoppa in i denna tråd :) Bim den 4:e mars, tredje försöket med första barnet.

Egentligen vill inte sambon försöka aktivt kommande månader då han hellre vill ha ett barn som fyller år i början på året/vårkanten. Så jag struntar i äl-tester och så ligger vi när vi känner för det, och blir det så blir det!

Fast då jag tempar så kommer jag såklart ändå ha lite koll, och på ett snyggt sätt bjuda in till sex på röda, fertila dagar hoppas på att mars blir en bra månad för många här!

Karlar behöver inte veta allt så länge dom är med på saken så tror ja det känns mindre stressfullt ju mindre dom vet sen vill dom inte ha sex på fertila dagar så får man väl informera att ta One for the team
  • Loncelot
    Tussigullan skrev 2016-02-09 22:46:05 följande:

Bim 10/3. Testar med bisolvon och bidrottninggele denna cykeln.

Hostmedicin?
  • Loncelot
    Tussigullan skrev 2016-02-10 13:02:37 följande:

Haha ja...låter skitskumt jag vet...men hört att det kan hjälpa...sök på bisolvonmetoden

Hmm dock står det på fass att man ska rådfråga läkare om man försöker bli eller är gravid då det går över i fostret.. Hmm

www.fass.se/m/produkt/20040607001882/uidpublic
  • Loncelot
    Sajocawa skrev 2016-02-10 16:29:26 följande:

Fast man tar det bara fram till ägglossning.

Står även om man planerar att bli gravid ska man rådfråga läkare, förlåt men vilket hokus pokus.. Hade det fungerat och varit bra för kroppen så hade ett företag skrivit "Öka chanserna att bli gravid" istället för bisolvon...

Men självklart gör ni som ni vill...
  • Loncelot
    Sajocawa skrev 2016-02-10 19:44:37 följande:

Du behöver inte låta så nedlåtande, alla hittar på så mycket olika "metoder" så låt dom göra som dom vill... :(

Jag flikade bara in med vad jag hört. Jag har aldrig tagit det och vet inte säkert varför man tar det ens, tror det är för att tunna ut slemhinnan (hur man nu skulle veta att man har "för tjock" eftersom man vill ha tjock slemhinna!?!)...

Om du skulle läste ordentligt så skriver jag inte för att vara nedlåtande utan för att sådant kan påverka ägg/foster dock har dom inte kommit fram till exakt hur det skulle vara skadligt då det inte är mycket forskat om det men man bör vara varsam..så var mer omtanke men som du kan läsa längre ner i mitt inlägg så skrev jag att man får självklart göra som man känner för, dom får tycka det är bra och ja får gärna tycka det är hokus pokus.. Och jag har inte på något sett velat låta elak eller nedlåtande..
  • Loncelot
    soofa skrev 2016-02-10 21:01:57 följande:

Jag har läst om flera som använt Bisolvon och blivit gravida. Sen vet man ju inte om det är tack vare Bisolvon eller om de hade blivit gravida ändå. :) Tycker också det är upp till var och en hur man vill göra, men det är ju bra att man vet om eventuella risker.

Nu känner jag mig väldigt diplomatisk. ;)

bra det

Sen har man hållt på länge och sen kör bisolvon så tror jag snarare det har med att göra med att man försökt länge men vem vet, what ever makes them happy som man brukar säga
  • Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-02-10 21:06:56 följande:

Vilka äl test rekommenderas? Är cb digital bäst? Eller är det pengar i sjön? Tänk ta test samtidigt som jag följer min pulskurva.

Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn dyr men för oss är den en skänk från ovan helt underbar!
Svar på tråden BIM Mars 2016