Inlägg från: Tjifftjoff |Visa alla inlägg
  • Tjifftjoff

BIM Mars 2016

Hoppar också in i denna tråden! Jobbar på ett syskon till vår 3-åring. :) Har precis haft första mensen efter uttag av spiral. Mensen har krånglat under tiden jag haft spiral, hade massa blödningar hela tiden, men dessa har slutat efter uttag, så jag räknar med en cykel på ca 30 dagar, så bim runt den 3/5 :) Tycker mig känna att kroppen förbereder sig på ägglossning, dock inte positivt på ägglossningstesten än :).

• Tjifftjoff

Hej :) Jag undrar om någon här känt av när ägget fäster? Jag fick plötsliga ilningar kring livmodertrakten igår och sedan som hugg vid vänstra äggstocken. Har BIM på torsdag tror jag (inte riktigt koll på cykeln efter spiral). Har inte känt av någon speciell molvärk idag, jag tänker om det är mensvärk inför mens borde det väl fortsatt?

• Tjifftjoff
    Mammamiia10 skrev 2016-03-07 19:08:05 följande:

Varje gång. Har två barn, missfall förrförra månaden och nu gravid igen och har känt som nålstick i livmodern (känns väldigt speciellt, har aldrig känt det annars än när jag blivit gravid) varje gång ca 6-7 dagar efter äl. Gissar på att ägget har fäst då annars är det en väldigt konstig tillfällighet!:)

Däremot hugg i äggstocken brukar jag ha vid ägglossning. Det kan inte va så att ägglossningen är sen? Så du inte missar den:)

Intressant! :) Jag tror dock att äl var för ca 11 dagar sen, hade typiska flytningar den veckan, det har jag inte nu. Det väl bara att vänta och se om mensen dyker upp eller inte! :) Kroppen kan ju luras, kan ju lika gärna vara att mensen är på g, men hoppas såklart på bebis! ;)
  • Tjifftjoff

Grattis alla som plussat! ????????

Alltså min kropp är ju riktigt spännande! ???? Trodde jag skulle ha mens snart...(dock ingen mens i sikte och negativt grav test idag). Men jag hade nog en sen ägglossning i söndags faktiskt. ???? Hade intensiva, kortvariga ilningar/hugg i livmodern och ena äggstocken. (Blev mys i sängen den dagen ;) Sen två dagar efter fick jag världens minsta blodstrimma på pappret efter jag torkat mig. Tolkar det som att blödningen var pga ägget lossnat då på söndagen? Någon annan som känner igen detta?

Så nu får jag väl invänta BIM troligtvis runt helgen nästa vecka????

• Tjifftjoff
    vanjastina skrev 2016-03-10 15:47:04 följande:

Eftermiddagens test (jepp, noll tålamod, vill veta nuu) - sjukt surt om det är spök, hoppas det ökar !! Vet inte om ni kan se på bilden?

Jag ser någonting iaf. Vill nästan säga grattis :)
Svar på tråden BIM Mars 2016