• Mintra

BIM Mars 2016

Hej, hoppar in i denna tråden.

Bor i Australien med min kille, klockan är efter midnatt och jag borde sova men kan inte sluta tänka på bebisverkstan ;)

Min cykel har de senaste två månaderna legat på omkring 24-25 dagar.

Om denna månad är 24 dagar har jag min ägglossning idag.

Vi bestämde oss förra månaden att köra men tyvärr tog det sig inte (tar la i "snitt" en 7 månader).

Vi är väldigt aktiva vad gäller sex just generellt ha ha så hoppas verkligen att det inte tar alldeles för lång tid innan vi blir gravida... (?)

Mina cyklar har sett ut som sådan:

24 dagar

25 dagar

22 dagar

20 dagar

25 dagar

Känner alltid av min ägglossning vilket jag började känna av i måndags, så jag hoppas att något är på G :)

Hur går det för er tjejer?

Flikar in om P-pillerfrågan... De säger la att man helst ska sluta en 6 mån upp till 1 år innan man försöker bli gravid. När jag slutade med mina P-piller fick jag tillbaka min egna menstrution månaden där på, antar att det är väldigt individuellt.

Kram till er alla

• Mintra
    fmbnpp skrev 2016-02-18 14:41:13 följande:

Åh vad roligt Mintra! Min kille vill flytta till Australien en period i livet. Trivs du bra?

Vet du ungefär när du har BIM? Jag sla ha det i början av mars. :)

Åh spännande , kör till :) ett underbart land med värme o sol de flesta dagar året om.

Vintern här är som svensk sommar så inte allt för pjåkigt... Alla är supergoa och väldigt hjälpsamma :) har bott här i lite över två år och trivs som fisken i vattnet.

Fann ju även min kärlek här nere så här blir det att stanna ;)

Om min cykel är 24 dagar ska jag få min mens den 3 mars, samma tid som dig?

Hur länge har ni försökt bli gravida? :)
  • Mintra

[quote=76351858][quote-nick]Fian88 skrev 2016-02-18 15:44:13 följande:[/quote-nick]

Då har vi antagligen samma bim, kanske att min blev lite tidigare men jag siktar på test den 3/3:)

Spännande låt mig veta :)

Jag är lite fundersam dock. Dessa ägglossningsflytningar (trådiga, bygga broar mellan tumme och pekfinger) jag har inte riktigt haft dem denna gång. Väldigt rikliga och vattniga dock... Läste häromdagen att kvinnor blivit gravid ändå eller att deras ägglossningsflytningar "ligger" runt tappen - ej rikliga men att det har räckt?

Sen kan de la också bero på spermien att de ligger kvar och "gror" ha ha vilket ord men ja jag menar även om man duschar varje dag och man har sex varje dag så skulle de nog inte förvåna mig att de kommer ut en del med mina egna flytningar, kanske eller ?

Ursäkte för en väldig intim fråga :)

• Mintra
    Lizzie09 skrev 2016-02-18 17:09:50 följande:

Hoppar gärna in här! Har försökt att bli gravid sedan augusti-14, blev gravid i april förra året men fick missfall i juni -15. Den här månaden kör vi första försöket med insemination, mycket spännande! Har äl imorgon men blev insemination idag då min läkare inte jobbar imorgon, så nu håller vi tummarna stenhårt! BIM 4/3

Tråkigt och höra om ert missfall . Håller verkligen tummar och tår att det tar för er :)

Då har vi den samma BIM :) Lycka till!
  • Mintra
    fmbnpp skrev 2016-02-18 20:20:09 följande:

Låter ju som rena paradiset! Det kanske blir en flytt dit trots allt :) lär man känna andra svenskar där nere? :)

Åh 3 mars! Låter ungefär som mig! Min cykel varierar så enormt mellan 28-34 dagar, så jag satsar på senast 5 mars. Men förmodligen är det BIM cirka 3 mars som du :)

Vår situation är lite... Knepig. Vi är relativt unga, men har startat igång med plugg osv tidigt så ingen av oss har jättelångt till masterexamen. Sen är inte min kille särskilt sugen, men vi är helt säkra på varandra så det hade inte varit "katastrof". Han vet också om risken med att inte skydda sig och har slarvat en hel del. Så här sitter jag. Osäkrare på min BIM än någonsin :)

Rekommenderar verkligen en flytt ner :)

Vi har ju en sida på Facebook svenskar i Sydney , svenskar i Australien så där kan man ju möta upp :) Jag dock har bara en svensk som jag umgås med då jag lever ett normalt liv här nere så blir det att man kommer väldigt nära engelsktalande människor. Men visst finns det en del här i Sydney :)

Ja mina två senaste var ju på 25 och 24 dagar så tänkte köra på det. Har inte haft en längre på flera månader (?) aa tror på senaste 5 mars för min del också...

Jag får alltid väldigt ömma bröst en vecka innan mensen ganska spot on en vecka innan men de är väl också en av de tidigare symptomen på gravid så när de sker kommer jag nog inte vara lika säker ha ha. Känner du av din ägglossning?

Okey jag förstår, händer det så händer det antar la att det är meningen för er :)

De säga ju vara ganska så svårt o bli gravid även då man prickar äl...

Jag är så exited för oss ha ha tusan kommer inte på det svenska ordet lol.
  • Mintra
    Lizzie09 skrev 2016-02-18 20:43:01 följande:

Tack! Kul, håller tummarna för er också! :) Hur länge har ni försökt?

:), vi började bara förra månaden så ganska så fräscha.

I snitt tar de la upp till en 7 månader men hoppas att vi inte behöver vänta allt för länge :)
  • Mintra
    fmbnpp skrev 2016-02-19 00:30:37 följande:

Åh man längtar till varmare breddgrader nu när vi fick återfall med massor av snö igår... :(

Jag va ju faktiskt gravid för ett par år sen (abort) :( och då märkte ja ingenting förutom att jag fick en nidblödning vid BIM och hade en alldeles underbar mensvärk. Det liksom kramade till pulserande o försvann ibland. Helt fantastisk känsla. Så trots att alla graviditeter är individuella så är jag nog inte den som märker symtom ändå :( hade velat känna dofter, ha yrsel, och sånt bara för att veta :)

Vi har inte heller legat i värst mycket. Men å andra sidan gick det fort senast, men då va också ägglossningen supertydlig. Både sekret och lusten fanns där... Hehe.

Hur ska man klara av att vänta 2 veckor?!

Ska jag vara ärlig så saknar jag snön och kylan bara litegrann ;)

Jag var gravid när jag var 18 men gjorde abort pga olika anledningar. Gick endast till 4-5 veckor mitt största symptom som jag minns var att jag fick metallsmak i munnen. Fick också en nidblödning... Men hade varit alldeles underbart att få fullfölja en graviditet :)

Var ditt sekret "trådigt" jag saknar det dära nu och förra månaden var de mera vattniga och rikliga. Jag hoppas man kan bli gravid ändå, läste det att dem blivit gravida utan de trådiga flytningarna (?)

Eller hur superlåååång tid att vänta ha ha
  • Mintra
    Nykär15 skrev 2016-02-19 08:33:27 följande:

Eftersom min ÄL kom ett par dagar innan jag trodde så har jag nu då BIM 4/3

Haft sex tre dagar i rad (inget konstigt då vi har det varje dag alltid). Ägget har nog släppt nu för jag har inte ont längre. VI kommer ha sex inatt igen, men han kommer hem sent inatt. Men är inte så nojjig över det eftersom vi haft så mycket dagarna innan och så sent som midnatt så lär finnas lagom med spermier som simmar omkring hoppas jag :)

Nu den lååååååååååååånga väntan på BIM...tur man inte är ensam iaf! Gissar att flera av er kommer börja testa framåt slutet nästa vecka så då hoppas jag se en massa fina plus som muntrar upp! :)

Åh härligt :) runt samma datum då. Jag håller tummar o tår :)

Om min cykel är 24 dagar så skulle ja haft ägglossning igår men känner fortf av lite småkänningar men jag hoppas at det släppt eller snart iallafall :)
  • Mintra
    Nykär15 skrev 2016-02-19 11:00:47 följande:

Ja det räcker att sekretet runt tappens öppning är gynnsamt, så inte alltid man får de trådiga och rikliga, man kan bli gravid ändå. Jag hade trådiga förra månaden men inte denna..men hade ju positivt ÄL-test igår så inte så orolig. Däremot hade jag väldigt mycket och väldigt vattniga vid sex igår, blev alldeles blött. Det har hänt en gång tidigare och känns väldigt märkligt...gissar det var runt ÄL en annan gång det hände med...

Är det inte hur fascinerade hur kroppen fungerar men också hur förvirrad man kan bli av alla dessa symptom ha ha.
  • Mintra

Ibland så överraskar kroppen en , sen e de ju så individuellt också med allt vad det nu är ;)

Nykär15 skrev 2016-02-19 20:01:51 följande:

Ja helt galet är det...fascinerande!

I min ålder sägs det vara 5% chans bli gravid...mot 25% som när man var yngre...de oddsen känns sådär, och jag skulle känna stor respekt för kroppen om den lyckas med den procenten!

Svar på tråden BIM Mars 2016