BIM Mars 2016
Slänger mej in i den här tråden då min mens kom idag. Så försöker väl igen...
Slänger mej in i den här tråden då min mens kom idag. Så försöker väl igen...
Trist! Hur känns det?
Välkommen!
Hur länge kan ppillerskiten sitta i kroppen och förstöra? Vet du?
Tänkte bara flika in i p-piller snacket :) min ägglossning har kommit igång direkt vid alla avslut så det kan gå fort!
Blev gravid för några år sen samma månad som jag slutade i princip. :)
Lycka till alla! Jag inväntar också BIM :)
Åh all denna osäkerhet och inga defenitiva besked.. att inte veta alla svar svart på vitt är det jag lider mest utav under bebisverkstan...
Nästa BIM tror jag är den 15e mars. Så lägg till mej på listan då, så får vi se hur det blir denna månad! Sätter inga större hopp på denna månad. Karln har bruten arm och nog ingen lust på ett tag. Så blir väl inger helhjärtat försök denna gång...
Är nog ingen idé att jag är kvar här. Tror jag har ÄL redan och att vi har missat det. Bruten arm på sambon som gör ont gör väl att ingen av oss har direkt lust. Speciellt inte han.
Å andra sidan så blir det ingen decemberbebis!
Hej alla. Jag hoppar in här i tråden. Ny på familjeliv. Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka få barn. Så roligt, läskigt, spännande och omvälvande =D
Slutade med p-piller (som jag ätit i 10 år) för drygt två veckor sedan. Fick piller-mens 23/2. Igår + idag har jag märkte av en liten blödning. Kommer knappt ut på trosskyddet. Idag har jag även lite molvärk i nedre delen av buken. Jag som har noll koll på detta - kan det vara ägglossningsblödning? Eller början på mens? Hur brukar det bli när man slutar med piller - vore ju jätteskönt om ägglossningen kom igång på en gång =) Sex hade vi (senast) i lördags så det passar ju bra isf antar jag? Superspännande detta =) Haha.. Så BIM har jag väl nån gång 20-25 mars antar jag?
Egentligen har vi väl ingen brådska men hade ju varit kul om det gick på en gång så man inte behöver börja fundera =p
Så himla jobbigt när man ser gamla klasskamrater, barndomsvänner och andra som lägger ut bilder på sina ultraljud och all sin längtan. Klart man är glad för alla dom, såklart! Men känner oxå sån avundsjuka så även jqg längtar.
Så många som blir gravida utan att ens försöka. Längtar efter den dagen jag kan få göra samma sak <3
I know your feeling. Inte för att vi försökt så länge, men har velat detta sååå himla länge men inte trott att min sambo velat ännu så jag tog liksom inte upp det för rädd att han skulle tycka jag va tjatig om det ;)
Nu när vi försöker är det en evig väntan. Och så fick jag för en vecka sen reda att min kompis va gravid. Jag sa grattis och hon svarade "Ja tack väl, men detta va ju inte alls vad jag ville just nu". Kändes som en käftsmäll när det är det enda jag tänker på, hur mkt jag vill detta!!
När har du BIM denna månad?
Lycka till! Då har vi bim ungeför samtidigt. Hoppas det tagit sig för er!
Har BIM- 3 idag ca. Vi hade lite mysigt mannen och jag (hehe). Efteråt märker jag att jag blöder lite grann. Det blev liksom ljusrosa på pappret. Kan det bara vara så att han kom in lite för djupt, eller är det för att mensen kommer snart eller kanske det vara för något annat tro?
Tog ett test ca 7 dagar innan BIM som visade neg.

Tack för alla grattis! Jag kan fortfarande inte tro det! Har inte känt några symptom alls faktiskt. Trodde aldrig jag skulle få två streck. Jag storbölade när jag såg det! Ska ha bim idag eller imorgon. Har ett test till jag ska ta imorgon. Är så rädd att jag gjort testet fel eller att det bara var fel. Hoppas hoppas nu att det blir något! :D
Testade nu igen imorse. Köpte ett tvåpack stickor från apoteket igår (apoteksgruppen). Det visade oxå ett till streck! Möjligen lite svagare än igår, men ändå ett streck! Går det att lita på apotekets tester?
Har endast känt mej lite lite svullen om magen, lite ändrat humör (pms) och ont i magen. Magvärken sitter i så jag hoppas verkligen det är på riktigt <3