• fmbnpp

BIM Mars 2016

Tänkte bara flika in i p-piller snacket :) min ägglossning har kommit igång direkt vid alla avslut så det kan gå fort!

Blev gravid för några år sen samma månad som jag slutade i princip. :)

Lycka till alla! Jag inväntar också BIM :)

• fmbnpp

Tack för svaren! Jag har en hel del att pyssla med, så jag antar att jag överlever ;) ska köra på ditt knep och sysselsätta mig när jag tänker för myclet :)

• fmbnpp

Åh vad roligt Mintra! Min kille vill flytta till Australien en period i livet. Trivs du bra?

Vet du ungefär när du har BIM? Jag sla ha det i början av mars. :)

• fmbnpp
    Mintra skrev 2016-02-18 14:57:11 följande:

Åh spännande , kör till :) ett underbart land med värme o sol de flesta dagar året om.

Vintern här är som svensk sommar så inte allt för pjåkigt... Alla är supergoa och väldigt hjälpsamma :) har bott här i lite över två år och trivs som fisken i vattnet.

Fann ju även min kärlek här nere så här blir det att stanna ;)

Om min cykel är 24 dagar ska jag få min mens den 3 mars, samma tid som dig?

Hur länge har ni försökt bli gravida? :)

Låter ju som rena paradiset! Det kanske blir en flytt dit trots allt :) lär man känna andra svenskar där nere? :)

Åh 3 mars! Låter ungefär som mig! Min cykel varierar så enormt mellan 28-34 dagar, så jag satsar på senast 5 mars. Men förmodligen är det BIM cirka 3 mars som du :)

Vår situation är lite... Knepig. Vi är relativt unga, men har startat igång med plugg osv tidigt så ingen av oss har jättelångt till masterexamen. Sen är inte min kille särskilt sugen, men vi är helt säkra på varandra så det hade inte varit "katastrof". Han vet också om risken med att inte skydda sig och har slarvat en hel del. Så här sitter jag. Osäkrare på min BIM än någonsin :)
  • fmbnpp
    Flurriburr skrev 2016-02-18 23:22:58 följande:

Ja det är ju så individuellt. Jag vet inte om jag har fått tillbaka riktiga mensen eller om det fortfarande är sånt där "pillermens". Tar inga tester så vet egentligen inte ens om jag har ägglossning än eller så, inget jag känner av :/

När jag slutade så fick jag ägglossning direkt (lusten kom tbx = blev gravid = abort:((( ) men hur som helst så va min mens precis som vid p-piller användandet. Hade mindre och inga smärtor. Det har hållt i sig i 2 år tills förra månaden då det gjorde sjukt ont o jag blödde ur hela min kropp kändes det som. Men då har iaf mensen inte ändrat på sig de övriga månaderna trots ägglossning o p-piller stopp :)
  • fmbnpp
    Flurriburr skrev 2016-02-18 23:22:58 följande:

Ja det är ju så individuellt. Jag vet inte om jag har fått tillbaka riktiga mensen eller om det fortfarande är sånt där "pillermens". Tar inga tester så vet egentligen inte ens om jag har ägglossning än eller så, inget jag känner av :/

När jag slutade så fick jag ägglossning direkt (lusten kom tbx = blev gravid = abort:((( ) men hur som helst så va min mens precis som vid p-piller användandet. Hade mindre och inga smärtor. Det har hållt i sig i 2 år tills förra månaden då det gjorde sjukt ont o jag blödde ur hela min kropp kändes det som. Men då har iaf mensen inte ändrat på sig de övriga månaderna trots ägglossning o p-piller stopp :)
  • fmbnpp
    Mintra skrev 2016-02-18 23:08:17 följande:

Rekommenderar verkligen en flytt ner :)

Vi har ju en sida på Facebook svenskar i Sydney , svenskar i Australien så där kan man ju möta upp :) Jag dock har bara en svensk som jag umgås med då jag lever ett normalt liv här nere så blir det att man kommer väldigt nära engelsktalande människor. Men visst finns det en del här i Sydney :)

Ja mina två senaste var ju på 25 och 24 dagar så tänkte köra på det. Har inte haft en längre på flera månader (?) aa tror på senaste 5 mars för min del också...

Jag får alltid väldigt ömma bröst en vecka innan mensen ganska spot on en vecka innan men de är väl också en av de tidigare symptomen på gravid så när de sker kommer jag nog inte vara lika säker ha ha. Känner du av din ägglossning?

Okey jag förstår, händer det så händer det antar la att det är meningen för er :)

De säga ju vara ganska så svårt o bli gravid även då man prickar äl...

Jag är så exited för oss ha ha tusan kommer inte på det svenska ordet lol.

Åh man längtar till varmare breddgrader nu när vi fick återfall med massor av snö igår... :(

Jag va ju faktiskt gravid för ett par år sen (abort) :( och då märkte ja ingenting förutom att jag fick en nidblödning vid BIM och hade en alldeles underbar mensvärk. Det liksom kramade till pulserande o försvann ibland. Helt fantastisk känsla. Så trots att alla graviditeter är individuella så är jag nog inte den som märker symtom ändå :( hade velat känna dofter, ha yrsel, och sånt bara för att veta :)

Vi har inte heller legat i värst mycket. Men å andra sidan gick det fort senast, men då va också ägglossningen supertydlig. Både sekret och lusten fanns där... Hehe.

Hur ska man klara av att vänta 2 veckor?!
  • fmbnpp

Inte för att vara den som är den, men om jag inte har fel så ska ni ta bort en 1a på Mintra. Om jag minns rätt så är det 5/3 ;)

Svar på tråden BIM Mars 2016