Mintra skrev 2016-02-18 23:08:17 följande:
Rekommenderar verkligen en flytt ner :)
Vi har ju en sida på Facebook svenskar i Sydney , svenskar i Australien så där kan man ju möta upp :) Jag dock har bara en svensk som jag umgås med då jag lever ett normalt liv här nere så blir det att man kommer väldigt nära engelsktalande människor. Men visst finns det en del här i Sydney :)
Ja mina två senaste var ju på 25 och 24 dagar så tänkte köra på det. Har inte haft en längre på flera månader (?) aa tror på senaste 5 mars för min del också...
Jag får alltid väldigt ömma bröst en vecka innan mensen ganska spot on en vecka innan men de är väl också en av de tidigare symptomen på gravid så när de sker kommer jag nog inte vara lika säker ha ha. Känner du av din ägglossning?
Okey jag förstår, händer det så händer det antar la att det är meningen för er :)
De säga ju vara ganska så svårt o bli gravid även då man prickar äl...
Jag är så exited för oss ha ha tusan kommer inte på det svenska ordet lol.
Åh man längtar till varmare breddgrader nu när vi fick återfall med massor av snö igår... :(
Jag va ju faktiskt gravid för ett par år sen (abort) :( och då märkte ja ingenting förutom att jag fick en nidblödning vid BIM och hade en alldeles underbar mensvärk. Det liksom kramade till pulserande o försvann ibland. Helt fantastisk känsla. Så trots att alla graviditeter är individuella så är jag nog inte den som märker symtom ändå :( hade velat känna dofter, ha yrsel, och sånt bara för att veta :)
Vi har inte heller legat i värst mycket. Men å andra sidan gick det fort senast, men då va också ägglossningen supertydlig. Både sekret och lusten fanns där... Hehe.
Hur ska man klara av att vänta 2 veckor?!