Inlägg från: strongisthenewme |Visa alla inlägg
  • strongisthenewme

BIM Mars 2016

Hej!

Hoppar gärna in här, hade en helkonstig cykel förra månaden på 41 dagar istället för dom vanliga 31-32 dagarna den brukar ligga på.
    Vet inte exakt när BIM kommer bli än, beror på när ÄL inträffar denna månaden, men ÄL testen börjar bli starkare, så kanske till helgen :) då borde BIM bli runt den 5-6 mars.

• strongisthenewme

Hej tjejer!

Slänger in en bild på senaste dagarnas ÄL tester, tycker att dagens är ganska starkt.
    När tror ni sista stegringen till positivt kan dyka upp! Imorgon? :)
    Är lite nojig över att missa stegringen.. Men det är la bara att ligga på, så ska vi väl lyckas pricka in ÄL ;)

• strongisthenewme
    eg90 skrev 2016-02-19 10:31:33 följande:

Ingen ÄL i sikte, svag ökning bara :(

Testa att ta ÄL testen under dagen istället, jag har läst att LH ökar mer under dagen, så att ta det direkt på morgonen är inte alltid bäst.
    Jag har börjat ta mina ÄL test runt 15-16 tiden på dagen och dom är starkare då än på morgonen :)
    Man ska helst ha hållit sig i någon timme & inte druckit allt för mycket innan bara :)
  • strongisthenewme

Dagens ÄL test längst ner, taget för 30 minuter sen. Vad säger ni, nu är det väl positivt? :)

• strongisthenewme

Det övre testet är från igår kväll, det nedre är från imorse, skulle nog säga att jag har lyckats pricka in stegringen för en gångs skull, aldrig lyckats få så starkt på ÄL tester förr.
    Använder natural cycles, dagens ÄL test kan jag väl ändå skriva in som positivt? :)

• strongisthenewme
    eg90 skrev 2016-02-21 13:14:08 följande:

Cykeldag 18 idag och ingen stegring på ÄL testerna...
    Varför har jag så sen äl :(

Det är ju inte alla månader man kanske har ÄL. Tror dom brukar säga att 2 cykler om året utan ÄL är helt normalt.
    Jag var utan ÄL i November.
  • strongisthenewme
    vanjastina skrev 2016-02-25 11:44:15 följande:

Är det någon här som fått en blödning i samband med ÄL? När kom den i förhållande till att ägget släppte så tror ni? Före eller när det släppt?

Jag fick en liten blödning förra månaden på cd 22, 23 & 24, ÄL enligt NC sen på cd 27.
    Väldigt sparsam blödning, knappt så trosskydd behövdes.

Hade en lång cykel på 42 dagar förra månaden, den brukar egentligen ligga på 31-32 dagar.
  • strongisthenewme

Då är ÄL över för denna gången, nu är det den eviga väntan till BIM..
    Är på ÄL +4 idag och över analyserar alldeles säkert, men känner en svag molande värk i magen, ungefär som en lätt träningsvärk.

Ska försöka att inte tänka på symptom för mycket och försöka hålla mig till BIM med att testa :P men det är jäkligt svårt när man så gärna vill bli gravid!

• strongisthenewme

ÄL +7, BIM -8 idag, tiden kan knappt gå mer långsamt. Haha.
    Beställde hem 2 st Predictor early, som nog kommer imorgon.
    Vad har ni för erfarenhet av dom testen? Är dom bra? :)
    Står ju man ska kunna testa upp till 6 dagar innan förväntad mens, så borde väl kunna testa på torsdag då iallafall, då är det BIM - 5.

• strongisthenewme
    Loncelot skrev 2016-02-29 09:19:27 följande:

Hmm är lite orolig då jag är nässpraystorsk...kan detta påverka mina chanser, är även förkyld o får panik om ja inte kan andas genom näsan o blir superstressad!!!

Har för mig ja körde med nässpray under mina flickors tillverkning men är inte 100% dock har ja under alla mina graviditeter varit tvungen o köra nässpray då dom har täppt till min näsa totalt!

Jag är likadan, kan inte vara utan nässpray, får panik om jag blir helt täppt.. :(
    Borde man inte kunna läsa om det på fass? :)
  • strongisthenewme

ÄL +8 idag.
    Finns det ens någon möjlighet att man kan känna av några symptom såhär tidigt? Annars är det bara jag som inbillar mig.. Haha.
    Igår började jag känna mig väldigt trött, tung i huvudet och är det fortfarande idag. Litet svagt illamående till & från.
    Känns som jag har en svag träningsvärk i magen, som att jag precis gjort ett gäng sit-ups eller något..
    Vet inte riktigt när jag ska börja våga testa, torsdag eller fredag kanske?

• strongisthenewme
    Fian88 skrev 2016-03-01 13:38:24 följande:
    Progesteron (det hormon som stiger efter äl) ger nästan exakt samma symptom som graviditet. Så det är med största sannolikhet det du känner av:)
    Aha, ja så kanske de kan vara. Inte känt av det förr, därför jag blev lite nyfiken :)
    Läst att man kan få som en lätt träningsvärk vid graviditet också, eftersom livmodern börjar växa direkt när ägget fäst :)
  • strongisthenewme
    Nykär15 skrev 2016-03-01 14:09:47 följande:

Jag har sån värk hela vägen från ÄL till mens, enda skillnaden när jag är gravid är att den stannar kvar i flera veckor :)

Så jag har svårt urskilja grav.symptom från vad jag känner annars/PMS osv...men håller tummarna för dig! Är väl runt den tiden du är nu som ägget oftast fäster så snart kan du ju testa och se :)

Tack för svar :)
    Är väl för att jag aldrig känt sån "träningsvärk" innan som jag blev nyfiken :) brukar över lag inte känna något alls inför mens, förutom mensvärk dagen innan typ. Och den känns inte alls som det jag känner nu.
    Får hålla tummarna :)
    Beställt hem Predictor early, som jag nog tänkte ta på fredag, då är det ÄL + 11 och BIM -4. Tror inte jag kommer kunna hålla mig längre, haha :)
  • strongisthenewme

BIM -6 idag, och dumt nog gav jag mig på ett test från testlagret nu i eftermiddag, efter att ha hållit mig i ca 3 timmar. Haha man är fan hopplös...
    Jag tycker jag ser något vääääldigt svagt, men får inte med det på bild.
    Fick hem 2 Predictor early idag, ska jag våga mig på ett sånt imorgon bitti?
    Har en speciell magkänsla denna månaden, som om det kanske äntligen kan vara vår tur, vi prickade in ÄL bra, så jag vet hur besviken jag blir om mensen dyker upp nästa vecka..

• strongisthenewme
    vanjastina skrev 2016-03-02 15:46:28 följande:
    Predictor early är jättebra, visade tydligt positivt för mig på ÄL +10 när alla andra test (cb, billigatester stickor) visade obefintligt svagt ;)
    Åh, vad roligt att höra :)
    Jag är på ÄL +10 imorgon, får se hur jag känner imorgon bitti, om jag vågar mig på att ta ett :P
    Samtidigt som jag inte vill något hellre än att veta så är jag så nervös :)
  • strongisthenewme

ÄL +10, BIM -5 enligt NC. Tog ett Predictor early imorse, negativt..
    Känns som hoppet blev helt kört i botten.. :(

• strongisthenewme

BIM -2, tempen dippade imorse och mensvärken kom smygande, lite rosa på pappret, så ja.. Det är väl bara att vänta på att mensen ska komma igång rejält under dagen.. Fan också! :(

Svar på tråden BIM Mars 2016