• Nykär15

BIM Mars 2016

Hoppar in här! Har ÄL till helgen enligt mensen, appen och vad jag känner i kroppen. Har börjat spänna i äggstockarna och lite öm i ryggen, inga ÄL-flytningar ännu. Tänkte gå på kroppens tecken denna månaden och noterar allt i min app för att ha koll, tillåter mig bara vara testnarkoman med grav.tester ett tag. Vi ligger ändå varje dag så vi kommer liksom inte missa ÄL så känns lite bortkastat med pengar i vårt fall.

Har normalt en 28-dagarscykel även om den var längre förra månaden, men det var första efter hormonspiral och vårt första försök. Nu har jag hunnit ha mens en gång till och käkat rosenrot och allt håller enligt appen än så länge. Så med det sagt borde jag ha BIM 6/3

• Nykär15
    fmbnpp skrev 2016-02-18 12:19:08 följande:

Tänkte bara flika in i p-piller snacket :) min ägglossning har kommit igång direkt vid alla avslut så det kan gå fort!

Blev gravid för några år sen samma månad som jag slutade i princip. :)

Lycka till alla! Jag inväntar också BIM :)

När jag åt Cerazette för några år sen så blev jag gravid månaden efter stopp, då hade jag ätit dem i flera år. Så kan gå fort med.
  • Nykär15
    fmbnpp skrev 2016-02-18 12:41:34 följande:

Någon som har tips så hur man flyttar fokus? :)

Sktisvårt..tänker dagligen på att jag vill bli gravid. Men har lyckats hitta ett lugn nu när jag skiter i ÄL-tester. Ville först veta ATT jag har ÄL..men fick inga positiva förra månaden, och inte heller de andra två gångerna som jag använt, men de två gångerna blev jag gravid ändå så uppenbart hade jag ju ÄL även om testerna aldrig visade mer än stegring och aldrig positivt...

Så nu lägger jag ner testandet och njuter av allt sex precis som vanligt och blir det bäbis så blir det, mer än det vi gör kan jag ju inte göra liksom. Men att sluta tänka på det är ju skitsvårt, är ju något man vill så himla mycket....

• Nykär15

De rekommenderar varannan dag, det vet jag. Men vi älskar sex så det får vara såhär :)

Han är ung med och då är kvalitén oftast bättre så tror inte det är några problem!

Tror jag har äl idag??? Så släpper ägget i morgon gissar jag...vi lär inte missa det iaf.

Loncelot skrev 2016-02-18 17:31:53 följande:

Det där med att ha sex varje dag har ja läst nånstans inte skulle vara bra för spermierna då dom inte hinner ladda om eller har ja helt missförstått? Sex varje dag bra jobbat skulle ja aldrig klara av att utföra hur mycket ja än skulle vilja haha

• Nykär15

[quote=76352417][quote-nick]Sajocawa skrev 2016-02-18 18:37:32 följande:[/quote-nick]

Om du har ägglossning idag så släpper ägget idag.. Det är just det som menas med ägglossning.. Så du vet :)

[/

Ah ok, har läst att när man får fullt utslag så släpper ägget inom 12-48 timmar. Men vi hade sex igår och har ikväll och i morgon så ägget är välkommet när som :)

Han är ung...inte jag :) (27 och 39 år)

• Nykär15

Eftersom min ÄL kom ett par dagar innan jag trodde så har jag nu då BIM 4/3

Haft sex tre dagar i rad (inget konstigt då vi har det varje dag alltid). Ägget har nog släppt nu för jag har inte ont längre. VI kommer ha sex inatt igen, men han kommer hem sent inatt. Men är inte så nojjig över det eftersom vi haft så mycket dagarna innan och så sent som midnatt så lär finnas lagom med spermier som simmar omkring hoppas jag :)

Nu den lååååååååååååånga väntan på BIM...tur man inte är ensam iaf! Gissar att flera av er kommer börja testa framåt slutet nästa vecka så då hoppas jag se en massa fina plus som muntrar upp! :)

• Nykär15
    Kroa skrev 2016-02-19 08:37:54 följande:
    Nu när du säger det så inser jag också "vafanken, jag har ju inte heller ont längre?" haha jag har inte ens reflekterat över det tills nu, men jag har varit lite uppsvälld, haft molvärk och varit öm runt tjejmagen typ, men det är borta idag. Kan de betyda att ägget släppt nu alltså?
    Om jag fattat de hela rätt så kan man väl bli gravid 12-36 timmar (tror jag?) efter att ägget släppt, så ligger vi ikväll igen så kanske möjligheten ökar ännu mer :D 

Jag käkade rosenrot och ÄL vad väldigt tydlig denna månad, brukar känna av den men vet sen innan att när jag har ont så släpper ägget ca två dagar senare. Denna gången fick jag ju till o med positivt på ÄL-test., aldrig hänt innan. Så känns som det drog igång mer effektivt denna gången eller vad jag ska säga.

Och ja, det är ju när blåsorna mognar och släpper man brukar ha ont, så jag brukar tänka att när det onda är borta är ägget släppt och på gång. Det tar ett dygn för spermier att simma upp i äggledaren, det är därför man ska ha sex dagarna innan så de hinner möta ägget. Så hellre för tidigt än för sent. Men ibland tar det ju 48 timmar för ägget att släppa så är ju inte dumt alls att ha sex även efter för att vara säker tänker jag. Så vi kommer med ha i natt igen :)

• Nykär15
    Fian88 skrev 2016-02-19 09:20:07 följande:
    Nej det tar inte ett dygn utan kan gå så snabbt som på 30 minuter faktiskt, däremot så överlever ägget i max ett dygn har jag för mig:)
    Det står överallt att man räknar med att ÄL är 12-48 timmar efter positivt utslag. Men exakt går ju ALDRIG att veta om man inte tempar ofta och ser exakt när den går upp, för det gör den ju när ägget släppt. Men eftersom du inte vet vart i stegringen/det positiva utslaget du är så ska man räkna med de timmarna just för att ägget överlever den tiden. Då missar man det inte. Men klart du inte kan säga om du råkar testa 20 timmar eller 30 minuter innan det släpper ;)

• Nykär15
    Fian88 skrev 2016-02-19 09:54:09 följande:
    Ja absolut, men från att ägget har släppt så är det befruktningsbart i 1 dygn (eller om det var 12-24 timmar). Och spermierna kan simma upp på 30 min. Skrev kanske otydligt först:). Men det är ändå bra att ligga innan äl som du säger, för spermierna kan överleva i äggledaren i upp till 4-5 dygn. Så då ligger dom och väntar på ägget.

Jo skillnad på när ägget släpper eller hur fort spermierna simmar. Det går ju aldrig veta vilket som kommer ske...så följer man de instruktioner som ges så har man ju en vettig chans. Alla gör på sitt vis, vi har sex varje dag för att vi tycker om det och blir det en bäbis så är det underbart. Att jag testade var för att jag hade så starka känningar och var nyfiken då jag käkat rosenrot och det sägs ge tydligare/starkare ÄL. Och detta var första gången jag fick positivt utslag, tjoho!

Men jag har ju blivit gravid och fått två barn innan så äl har jag ju uppenbart haft. Har kört metoden mycket sex inför ÄL och sen på äl och nån dag efter vilket funkat fint tidigare.

Svar på tråden BIM Mars 2016