Inlägg från: Mammamiia10 |Visa alla inlägg
  • Mammamiia10

BIM Mars 2016

Hej! :)

Hänger med lite i mars tråden också då min ägglossning var mkt senare än jag hade trott, blev "lurad" av positiva ägglossningstester två ggr:/..

Men kände mkt tydligt av ägglossningen den 17/2:) Bim blir 3/3. Fjärde försöket med tredje barnet..

• Mammamiia10

Vad sägs om att göra en lista så vi håller koll på när vi har bim? :)

kroa 3/3
    3/3 mammamiia10

• Mammamiia10

Är på äl+5/4 idag och har lite lätt mensvärk i ljumskarna till och från.. Annars känner jag inte nåt...

Minns med mina två andra barn att jag kände som små nålstick i livmodern 6-7 dagar efter ägglossning så nu tänker jag att jag ska känna det om 1-2 dagar om jag e gravid..
    Kände även av såna stick förra månaden men då blev det tidigt missfall..:(

Se om man vågar testa till helgen.. Söndag kanske...:/

Usch om bara dagarna kunde gå lite snabbare tills dess.. Nån mer som ska testa i helgen redan?

• Mammamiia10
    SamsonS skrev 2016-02-22 17:38:48 följande:

Min kropp har ju hoppat en hel cykel. Nu har jag istället äl i dagarna och jag får stegring på testerna, dock inte riktigt positivt än. Har massa äl flytningar och haft molvärk i ryggen ett par dagar, som jag brukar vid äl.
    Började med rosenrot förra cykeln, men då hade jag ju ingen äl alls. Nu däremot, har jag så sjukt ont runt äggstockarna/ledarna. Kan knappt stå och gå upprätt, gör ont varje gång man sätter sig ner. Ni som kört/kör med rosenrot, har ni märkt stor skillnad på er äl? Brukar aldrig ha såhär ont och inte såhär mycket flytningar heller....

Åt rosenrot o bidrottninggele för första gången denna cykeln också. O hade jätteont vid ägglossningen, högg som attan o kunde inte sitta knappt på ett dygn:) så ägglossningen kändes mycket tydligare med rr o bdg för mig.
  • Mammamiia10

Äl+6 idag och kände ordentliga stick i magen som små nålar alldeles nyss. Har haft så med alla mina andra graviditeter ca en vecka efter äl!! Kan va en tillfällighet men man hoppas ju att det var nåt som fäste!! :)

• Mammamiia10
    happy15 skrev 2016-02-23 08:57:02 följande:

Hej,

Jag är gärna med på BIM 3/3 :)

Va roligt vi är många med bim 3/3 :)
  • Mammamiia10

6 dagar till bim o jag kunde inte hålla mig tills på söndag som jag hade bestämt som testdag:) samma sak varje månad haha.

Fick nån typ av svagt spökstreck... Så nu klickade jag hem mer gravtest på billiga tester så jag kan testa varje dag fram till bim! Fastän att jag lovat mig själv att inte göra så denna månad också.. Ja herregud man e hopplös!!

• Mammamiia10
    Nykär15 skrev 2016-02-25 10:16:40 följande:
    Förstår hur det är...längtar så himla mycket till söndag, ÄL+10 då och jag ska få testa har jag bestämt...men kan även vara så att ägget släppte lite senare och man vet ju inte när det fäst...så kan likaväl vara som appen säger ÄL+8 då..men eftersom jag fick positivt ÄL-test två dagar innan appen ansåg jag skulle ha ÄL så kommer jag gå på det faktiska resultatet även om jag vet att jag kan få minus och ändå vara gravid..hoppas hoppas hoppas så himla mycket...
    Hoppas det blir ett plus för dej på söndag!!!
    Ja det är svårt att säga exakt när ägget släpper o när det fäster om det blivit befruktat. Testar man nån dag för tidigt kan det va neg o dan efter positivt.

Håller mina tummar hårt för alla som ska testa i helgen o mig själv
  • Mammamiia10

En fråga om digitalt cb.. När har ni plussat med dom som tidigast?

Har nämligen bara ett digitalt kvar hemma..
    Hade tänkt o testa på söndag bim-3... Men kanske får åka o köpa ett vanligt med..

• Mammamiia10
    Fian88 skrev 2016-02-26 19:13:09 följande:
    Sist jag var gravid så fick jag inte positivt på digitalt förrän äl+14, då hade jag fått synligt plus på vanliga cb i två dagar. Så min erfarenhet är att dom inte är så känsliga. Men det är individuellt för läst om dom som fått Gravid på digitalt på ca äl+10.
    Tack för svar! Misstänkte nästan det. Blir till o köpa med ett vanligt imon när man handlar barnens lördagsgodis:)
  • Mammamiia10
    Sajocawa skrev 2016-02-26 19:24:41 följande:
    Jag plussade med cb digital på äl+11, däremot testade jag aldrig med cb innan det så vet inte om det hade gett utslag tidigare, hade redan plussat med ett annat test på äl+9
    Ok. Är på söndag äl+10/11. Men jag vet inte om jag vågar ta ett digitalt då. Känns så definitivt om det står inte gravid på nåt vis.. Väntar hellre med det tills jag fått svagt på ett vanligt först.
  • Mammamiia10

Gårdagens och dagens test :) Nu har jag bara ett digitalt kvar som jag ska ta imon kanske...

• Mammamiia10
    Hannah81 skrev 2016-02-28 11:04:43 följande:

Nu kommer jag med en dum fråga igen. Jag mäter med äl-stickor för första gången. Vi har försökt exakt ett år den här månaden, så jag tänkte försöka med andra metoder.
    Jag har en stegring på stickorna nu, så när är det bäst att ha sex? Och när är det för sent?

Börja direkt vid stegring o några dagar efter testen börjar bli negativa.
  • Mammamiia10
    Tjifftjoff skrev 2016-03-07 19:01:56 följande:

Hej :) Jag undrar om någon här känt av när ägget fäster? Jag fick plötsliga ilningar kring livmodertrakten igår och sedan som hugg vid vänstra äggstocken. Har BIM på torsdag tror jag (inte riktigt koll på cykeln efter spiral). Har inte känt av någon speciell molvärk idag, jag tänker om det är mensvärk inför mens borde det väl fortsatt?

Varje gång. Har två barn, missfall förrförra månaden och nu gravid igen och har känt som nålstick i livmodern (känns väldigt speciellt, har aldrig känt det annars än när jag blivit gravid) varje gång ca 6-7 dagar efter äl. Gissar på att ägget har fäst då annars är det en väldigt konstig tillfällighet!:)

Däremot hugg i äggstocken brukar jag ha vid ägglossning. Det kan inte va så att ägglossningen är sen? Så du inte missar den:)
  • Mammamiia10
    klaraanders skrev 2016-03-07 19:29:50 följande:

Jag skulle behöva er hjälp. Använder både NC och fertility friend. På fertility friend lägger man in vad för slags flytning man har, och massa annat. Jag valde att ta bort mina positiva ÄL test på bägge apparna för alla tester jag gjorde visade positivt. Vilken dag skulle ni säga att ni tror jag hade ÄL på? Stämmer fertility friend eller NC. Tempen steg ju en stund där runt ÄL-flytningen men var sen låg en stund till. Om NC har rätt har jag BIM imorgon. Går jag på min magkänsla och alla ÄL symptom är jag på BIM+6. Kolla mina ÄL test och grafer och kom gärna med tankar!!

Jag hade gissat på ägglossning cykeldag 24.. Efter det gick tempen upp och stannade. Men du kanske inte har så lång cykel??
  • Mammamiia10
    Tjifftjoff skrev 2016-03-07 19:52:58 följande:
    Intressant! :) Jag tror dock att äl var för ca 11 dagar sen, hade typiska flytningar den veckan, det har jag inte nu. Det väl bara att vänta och se om mensen dyker upp eller inte! :) Kroppen kan ju luras, kan ju lika gärna vara att mensen är på g, men hoppas såklart på bebis! ;)
    Ja spännande! Du får berätta hur det går sen! Alltid kul o se tillbaka om man plussar om det va ägget man kände fästa:)
Svar på tråden BIM Mars 2016