• schober

BIM Mars 2016

Jag hoppar gärna in! Vi är på försök 9 och vi har försökt sen förra nyåret (2015/2016). Jag har långa och oregelbunda cykler, och gissar på att äggen jag släpper oftast inte är av bästa kvalité - därav svårt att bli gravid.

Dock fick vi plus i september, men blev dessvärre missfall v5+0...

Efter strulig kropp pga missfallet så fick jag mens i oktober och december, men ingen ägglossning eller mens i januari så vi gick till fertilitetsläkare och fick Provera utskrivet vilket satte igång min mens. Började då ta Pergotime (ägglossningsstimulerande) och tog idag sista tabletten av fem. Inväntar ägglossning som ska komma om ca en vecka, BIM blir isf på min 28årsdag den 18 mars.

Vi längtar något enormt.. känns så orättvist att det ska vara så svårt... Dock har jag en positiv känsla att det kommer att ta sig snart. Läkaren sa att om vi inte lyckas denna månaden så är det nästan större chans att vi lyckas andra månaden (april)... problemet är ju att då blir BIM mer eller mindre PÅ julafton - vilket inte är det bästa, men samtidigt så bryr vi oss inte längre om när det blir. Vi vill ha ett frisk lite pyre nu <3

Svar på tråden BIM Mars 2016