• 5blir6

BIM Mars 2016

Pillan2012 skrev 2016-02-21 17:04:11 följande:

ÄNTLIGEN får jag lägga till mig på en BIM tråd! 4:e barnet ska vi försöka snickra till ???? Har 3 flickor sen innan. Någon som har lust att lägga till mig med BIM 14.3? ????

Jag hoppar oxå in här. Vi försöker oxå oss på en 4, har 3 pojkar. Problemet är att jag har äl i morgon (tror jag) och mannen ligger i feber :( Skulle vi få till det så har jag BIM den 8/3.
  • 5blir6
    Pillan2012 skrev 2016-02-21 18:53:36 följande:

Åh spännande att fler vågar sig på en 4 ????Hur gamla är era andra barn?

Dom är 12, 10 och 8 så nu hoppas vi på en sladdis. Hur gamla är era flickor?
  • 5blir6

Hade äl i måndags (tror jag) utifrån min app jag använder. I dag har jag en molande värk i höger äggstock, vad är nu detta? Kan det vara så att ägget fäster eller är det agglossningen som är senare än vanligt?

• 5blir6
    Loncelot skrev 2016-02-28 18:25:50 följande:

Utifrån en app, är ju tyvärr inga garantier, skulle jag själv köra med appen skulle jag nog aldrig bli gravid eller tempar du i samband med appen? Bästa är för att vara på någotsånär säkerhet är ju tempa eller köra ägglossningstest, då en app aldrig kan avgöra när man har ägglossning? Jag tycker själv det är väldigt svårt att avgöra när man har ägglossning, kan ju vara båda delarna av det du skriver, ja skulle då tro att det är ägglossning så se till att sexa för säkerhetsskull

Nä jag förstår att en app inte kan säga exakt när jag har äl men jag har ju lite koll på det med hjälp av den. Att tempa verkar jobbigt, måste man verkligen ta tempen på samma tidpunkt varje dag, går upp kl 06 på vardagar...vilket jag inte gör på helgen ;) Måste man ta tempen i munnen, är inte armhålan lika trovärdigt?
  • 5blir6
    Loncelot skrev 2016-02-28 19:59:51 följande:

Ja tycker allt detta är väldigt svårt och kan bara prata från mina erfarenheter och typ bara denna månad jag vetat exakt när jag har haft ägglossning även om ja inte haft mina tester, MEN tex min app stämmer aldrig av en konstig anledning samt vi har tyvärr ej ork eller tid att köra varannan dag metoden, så för oss är testen ett måste och det står på en monitor exakt när jag har max för månaden, tempa och vanliga äl test är det säkert folk här bättre än mig på då jag inte kört så mycket så, så vore snällt om nån som vet kan svara på den frågan.. Jag vill inte låta negativ på något sett men mellan äl och bim bm kan vara så otroligt olika så för mig är det omöjligt att veta genom att bara känna efter måste ha svart på vitt..

Är det en fertilitetsmonitir du använder? Hur fungerar den?
  • 5blir6
    Loncelot skrev 2016-02-28 21:30:16 följande:

Det är Clearblues fertilitetsmonitorn, man kissar på en sticka ca 10dgr av varje cykel (en gång per dag) sätter in den i monitorn och så visar den när man har ägglossning och de andra dagarna man har hög chans att bli gravid, man har en tidsintervall på 6Timmar men ska vara första kisset efter man sovit. Monitorn har lätt varit min väg till våra barn. Med den nya monitorn får man även graviditetstest till 4st och man kan gravtesta vilken dag som helst under hela cykeln...

Dyr? Hur lång tid tog det för dig att bli gravid efter du började använda den?
  • 5blir6

BIM -6, åh vad tiden går långsamt!!! Har bara fått till det en gång kring äl så chansen är väl inte så stor att det skulle finnas en liten 4:a i magen men hoppets finns!

• 5blir6

BIM på tisdag och har inga större förväntningar på att det blir ett + men sitter ändå här och bara känner efter.... Varför ska symptom på mens och ett + vara typ samma?? Blir ju tokig. Jaja, har bestämt mig för att inte "lura" mig själv.

• 5blir6
    Sajocawa skrev 2016-03-05 11:58:04 följande:

Har också BIM på tisdag men känner absolut ingenting, men den som lever får se. Ska för första gången typ nånsin INTE testa innan BIM, så får bli test om mensen uteblir bara..

Jag känner inte heller mycket, om jag inte känner efter för mycket. Ömma bröst, vilket jag brukar ha dagarna innan mens. Har lite ont omkring höger äggstock när jag hostar eller när jag blir "böjd" i ljumsken. Hoppas så klart men jag tror inte att det blir någon bebis i november. Jag kommer inte testa förrän mensen är minst 2 dagar sen.
  • 5blir6

Som jag trodde, mensen dök upp på BIM -1. Skönt ändå att slippa gå och känna efter och "lura" mig själv. Nya tag mot BIM i april. Håller tummarna för er andra!

Svar på tråden BIM Mars 2016