• Kroa

BIM Mars 2016

Jag hakar på här också om de går för sig :)
    Jag tog ut min p-stav den 9/2, hade mens som kom den 3/2. Nu vet jag ju inte såklart om min mens är regelbunden direkt eftersom jag tog ut p-staven, men hade äl igår tror jag så räknar med att jag har bim om ca 14 dagar, så siktar på 3-4 mars :)
    Vet inte heller säkert om jag hade äl, men har haft äl-flytningar i 3 dagar, och haft koll på tappen som varit lågt placerad fram tills igår då den var högt upp placerad, och idag är den tillbaka till lågt placerad. Haft de klassiska äl-symtomen, så jag får hoppas iaf att ägglossningen skedde :)
    Haft sex varje dag i en vecka för jag har varit brunstig som en älgko, som man kanske säger? haha

Jag har inte så bråttom med att bli gravid så jag tar det ändå lite lugnt, men man kan ju inte låta bli att hoppas att de tar sig direkt ändå. 
    Sååå, nu får man ju "bara" vänta.. 
    Det blir mitt andra barn isåfall, har en 2,5-åring sedan tidigare :)

• Kroa
    Nykär15 skrev 2016-02-19 08:33:27 följande:

Eftersom min ÄL kom ett par dagar innan jag trodde så har jag nu då BIM 4/3

Haft sex tre dagar i rad (inget konstigt då vi har det varje dag alltid). Ägget har nog släppt nu för jag har inte ont längre. VI kommer ha sex inatt igen, men han kommer hem sent inatt. Men är inte så nojjig över det eftersom vi haft så mycket dagarna innan och så sent som midnatt så lär finnas lagom med spermier som simmar omkring hoppas jag :)

Nu den lååååååååååååånga väntan på BIM...tur man inte är ensam iaf! Gissar att flera av er kommer börja testa framåt slutet nästa vecka så då hoppas jag se en massa fina plus som muntrar upp! :)

Nu när du säger det så inser jag också "vafanken, jag har ju inte heller ont längre?" haha jag har inte ens reflekterat över det tills nu, men jag har varit lite uppsvälld, haft molvärk och varit öm runt tjejmagen typ, men det är borta idag. Kan de betyda att ägget släppt nu alltså?
    Om jag fattat de hela rätt så kan man väl bli gravid 12-36 timmar (tror jag?) efter att ägget släppt, så ligger vi ikväll igen så kanske möjligheten ökar ännu mer :D 
  • Kroa

Vad sägs om att göra en lista så vi håller koll på när vi har bim? :)

kroa 3/3

• Kroa

Jag mår faktiskt bra, förutom att jag har molvärk ibland (som kanske beror på att vi börjat ligga som kaniner för min sexlust har gått upp i taket, hah) och ibland bubblar det till i magen, men kan ju lika gärna vara gaser..

Brösten är inte ömma, men ibland kommer det typ stickningar eller någon svagt brännande känsla i bröstvårtorna, precis som de kändes när brösten rann till - men de kan ju lika gärna vara något symptom som kommer innan mens.

Haha försöker att inte se in på det för mycket, men inte så lätt ibland ;)

Hur mår ni andra? :)

• Kroa

Har någon haft nidblödningar innan eller har koll på hur de är?

Idag har jag haft lite ondare på vänster sida, som mensvärk men lite värre än dagarna innan, och nyss när jag var på toa så såg jag när jag torkade mig att kommit svagt rosa flytningar. De ser inte direkt ut att vara blod, inte så rött alls, utan bara svagt rosa.
    Jag är på äl+5 eller +6, inte riktigt hundra. Känns lite tidigt att vara mens?

• Kroa
    Nykär15 skrev 2016-02-23 10:46:06 följande:
    Jag har haft nidblödning och ja, det var ljusrosa under några timmar, lite lätt inslag av blod. Fick det runt ÄL+8
    Åh vilket hopp! Min första tanke var "nu är det kört", trodde att nidblödning var en liten blödning med blod. 
    Men nu finns det lite hopp kvar iaf; fast nu blev väntan inför bim ännu längre.. haha
    Tack för ditt svar :* 
  • Kroa

Haha läste gammal journal jag förde förra gången jag plussade och såg att jag plussade på äl+10, så tänkte idag "äh, vad skadar ett test liksom.."

Så tog ett test, fick något sorts spökstreck antar jag, och nu är väntan ännu jobbigare än tidigare!

Nu får jag försöka bita ihop och vänta några dagar! x)

• Kroa

Ååååh, tog ett test imorses. Helt säker på att jag ser någon liten svag svag skugga. Sen om det är ett spökstreck vet jag inte, svårt att urskilja färg. 
    Suckade lite efteråt och tänkte "jaha, får väl vänta ännu fler dagar då.."
    Sen inser jag att jag har köpt vanliga rfsu och inte "testa tidigt", beställde från testlagret i helgen så nu sitter jag förväntansfullt och väntar på posten så att jag kanske kan få testa med något känsligare test så fort som möjligt! 
    Denna spänningen är oliiiiiidlig. Man blir ju nästan lite halvt galen av väntan ibland ;)

• Kroa
    Nykär15 skrev 2016-02-29 07:43:25 följande:

Lurar ögat mig eller ser någon annan nåt med??? Taget i morse..,BIM på torsdag...

Nej, jag ser något! :)
  • Kroa

Fick äntligen posten och de nya testerna, så kunde inte hålla mig.. Detta är inte taget med morgonurin och efter två koppar kaffe (så lite utspätt är det allt..)

Men vad är det för streck? Det syntes efter 3 min, men blev inte starkare.. Syns tydligare i verkligheten, men ser det ut som spök tro?
  • Kroa
    Nykär15 skrev 2016-02-29 12:32:40 följande:

Hur ser det ut när du håller det mot en lampa? Då syns mitt tydligt svagt rosa. Men knappt synbart med blotta ögat annars.

Tror det är ett plus!! Grattis!

Svårt att avgöra själv faktiskt, ibland ser det rosa ut och ibland ser det bara ut som en skugga.. Jag har stirrat så mycket på det där testet nu att allt bara blir en stor klump snart.. hahah

Vi får hålla tummarna, vågar inte tro för mycket än! Får testa imorgon igen! :D 
  • Kroa
    Nykär15 skrev 2016-02-29 20:51:36 följande:

CB nu på kvällen..,vågar jag berätta för killen?!

Ja, det där är ju absolut positivt!!
    GRATTISSSS!! 
  • Kroa

Om jag fick ett svagt svagt streck för två dagar sen, borde de inte blivit starkare då?

Eller får jag spökstreck varje jäkla gång? Eller får jag helt enkelt ett mf? :(
  • Kroa
    Queenxiter skrev 2016-03-02 09:43:46 följande:

Jag fick svagt igår, och bara liiite starkare idag. Vilken dag efter ägglossning är du på?

Jag vet ju inte riktigt säkert eftersom jag tog ur pstaven för ett tag sen, och mensen har inte stabiliserat sig ännu. Men kände av äl, och tror den vad 18-19 ca. Så äl+12/13 typ.

Förra gången plussade jag på äl+10, så för mig känns det kört nu. :/
  • Kroa

Detta kan inte vara ett spökstreck?! Jag ser den rosa färgen, strecket syns tydligt i alla vinklar och ljus! Det är ju väldigt svagt men visst är det positivt???!
  • Kroa

Nej de blev en väldigt dålig bild :/ här är en annan bild, men med ett test jag tog för två dagar sedan brevid.

Får testa igen om någon dag eller två (nu blir man ju testoman på riktigt!) och hålla tummarna!!
  • Kroa

Tog ett nytt test nu på kvällen och jösses vilken skillnad det var från testet jag tog med morgurin idag!

Första testet: två dagar sen.

Andra testet: imorses på morgonurin

Tredje testet: nu ikväll.

Åååååååh vet inte vart jag ska ta vägen nu!!!

• Kroa

Jag kan fortsätta sprida lite hopp bland er; att de inte är kört för att det är efter bim!

Första testet tog jag på bim+1.

Andra testet tog jag på bim +3, och då var det väldigt väldigt svagt. Efter det har jag tagit ett varje dag bara för att se stegringen.

Så, jag plussade inte förrän bim+3!
Svar på tråden BIM Mars 2016