• Deni81

BIM Mars 2016

Hej! Kastar mig in här också ????

Vi är på 11:e försöket och det är vårt första barn. Har inte försökt stenhårt och den senaste gången med ÄL-stickor. Då hade jag aldrig något starkt streck men däremot två dagar med svagare streck. Jag började inte med dem i rätt tid kanske :)

Jag fyller 35 i mars, har aldrig varit gravid och har haft cellförändringar, vet inte om det påverkar fertiliteten, men de togs bort för många år sen och har inte kommit tillbaka.

Har inte några speciella symtom, har ömma bröst, men det har jag haft varje gång mellan ÄL och mens tidigare. Hade molvärk någon dag men det kan jag ha haft i tarmen, har problem med magen också ;)

BIM 5/3!

Är precis som många andra superledsen varje gång det går snett och har blivit smått besatt av min kropp. Hoppas så på att få bebis även om tiden inte är riktigt rätt, har inget fast jobb och sambon och jag har väl inte det bästa förhållandet även om det blir bättre och bättre. Trots det så ser jag min chans nu! Han har också bara en pungkula som producerar spermier så jag hoppas ju innerligt att det inte är det som är problemet!

• Deni81

Tack! Ja hoppas verkligen på det. Oddsen är inte så stora kanske, med både min och killens historia, men en får leva på hoppet :);)

Loncelot skrev 2016-02-27 19:20:38 följande:

Hej, ja har haft cellförändringar mellan mina graviditeter men har som tur försvunnit, själv har ja inte haft problem att bli gravid efteråt så håller tummarna att samma är för dig välkommen in i tråden

• Deni81

Ja min pms började så sakteliga igår kväll, mörka tankar och negativitet. Igår var jag nästan säker på att jag är gravid, under dagen alltså. Kunde inte äta, fick kväljningar mitt i morgonmackan och sen under middagen. Har stickande smärta under vänstra bröstet. Men idag är jag sur som ättika igen och känner igen min pms. Och min sambo blev så glad igår när jag "råkade" säga att jag kanske är gravid. Idag vill jag bara grina. BIM på lördag...

• Deni81

Jag är också extremt gasig, så pass att jag måste sitta på toan, för att det kan läcka... haha så äckligt, men det är nåt jag aldrig har haft förut! Någon som känner igen det?

• Deni81
    Nykär15 skrev 2016-02-29 14:39:59 följande:

Enda skillnaden denna månad mot min förra extremt skengravida cykel är att jag fryser mer, det har även vart första riktiga signalerna de andra två gångerna...började i förrgår så blev glad när jag började frysa, även om det i dessa tider likaväl kunnat vara sjukdom...men åh, vill ha i morgon så jag får testa igen och se om det är starkare!! Vill ju berätta för killen, men kommer vänta tills det finns ett klart och tydligt test att uppvisa!!

Lycka till!!! Hoppas att du snart får berätta för killen.
    Fryser gör jag jämt, haha!
  • Deni81

Fick ett svagt streck på ÄL-test idag (haha)

Vet att man inte ska testa med ÄL-test för att se graviditet men jag har bara ett grav-test kvar och vill vänta med det ifall det (mot förmodan) inte skulle komma nån mens på lördag

Är nog mest testoman! Ska försöka köpa på mig fler!

Ni som kör Temp-metoden, börjar ni hemma första mensdagen?

• Deni81

Jag tänkte om man ska börja någon specifik dag i cykeln?

Sajocawa skrev 2016-02-29 20:16:05 följande:

Jag har tempat många månader, men förstår inte riktigt din fråga? :p

• Deni81

Grattis!!!

Nykär15 skrev 2016-02-29 20:51:36 följande:

CB nu på kvällen..,vågar jag berätta för killen?!

• Deni81
    Annkarask skrev 2016-02-29 22:40:04 följande:

Har troligtvis ÄL om 3-4 dagar. Har försökt i 10mån och fått minst två tidiga MF, nu funderar jag på att testa progesteronkräm. Någon som testat?

Har inte testat men har hört mycket gott om dem av andra runtomkring mig! Det verkar hjälpa mot pms, klimakteriebesvär och öka chans för att bli gravid :D
  • Deni81

Här kom pms igår, hade djup ångest och mörka tankar. Idag är det lite lättare, det pendlar väldigt. Jag har inte ont, ingen molvärk, enda skillnaden nu är att brösten INTE ömmar, men de är tunga och kliar runt bröstvårtorna. Är inte svullen om magen heller vilket jag brukar vara innan mens.

BIM-4 (lördag alltså).

• Deni81

Negativt test, BIM-1.

Känns hopplöst, inte ens sen skugga av ett streck, helt blankt. Usch, vill bara gråta, men inväntar mensen och en härlig fest i helgen.

• Deni81

Fick mens igår, den skulle ha kommit idag egentligen...

Men jag får kasta in handduken för ett bra tag framöver. Vi ska gå på fertilitetsutredning i mars och killen vill vänta (vadå vänta???) trots att jag inte har många år kvar (är 35) och han vill ha två barn. 

Så nu blir det till att  försöka sluta snusa och ta reda på vad mina ibs--problem beror på. Och sen kanske det blir en bebis om något år! 

Stort lycka till nu allihopa!

Känn inte efter så mycket, tyckte mig känna alla möjliga konstiga symtom denna månad men mensen kom ändå som en klocka. Jag vet hur svårt det är att inte känna efter, men det enda tecknet som faktiskt kan betyda något är utebliven mens, om ens det, för en del har oregelbundna cykler. Så stressa inte ihjäl er, njut av sexet och livet och så kommer lilla bebisen när den kommer

Svar på tråden BIM Mars 2016