BIM Mars 2016
Hej tjejjer, bim 5 mars.
Någon här som har tagit lutinus efter ägglossningen? Jag hade kvar sedan vår IVF, kan man få några känningar av dom? Minns inte ifrån sist, men jag har ont i livmodern och äggstockarna idag.
Hej tjejjer, bim 5 mars.
Någon här som har tagit lutinus efter ägglossningen? Jag hade kvar sedan vår IVF, kan man få några känningar av dom? Minns inte ifrån sist, men jag har ont i livmodern och äggstockarna idag.
Min cykel har varit väldigt oregelbunden sedan förlossningen för 6mån sedan, när är det lagom att testa? Äl +12 idag.
Att din cykel är oregelbunden har inget med lutealfasen att göra. Då är det tiden mellan mens och äl som varierar. Hur många dagar efter äl brukar du få mens?
På äl+12 bör du kunna testa. Vissa plussar inte förrän efter äl+14 och andra plussar tidigare, jag plussade på äl+9 sist.
Det är väldigt långt med 18 dagar..
Har du testat med äl-tester eller tagit tempen så du vet när äl var? :)
Men du sa ju att du brukade ha upp mot 35 dagars cykel?
Hur som helst, har du hög temp i mer än 16 dagar efter äl så är det troligtvis en graviditet. Bara att vänta eller ta ett test. :)

Något ser jag där! Vad är det för färg om du håller det mot en lampa?
[quote=76392530][quote-nick]Queenxiter skrev 2016-03-01 09:04:15 följande:[/quote-nick]
Hur hög temp har du? anar något på testet?
[quote=76392887][quote-nick]Queenxiter skrev 2016-03-01 10:52:47 följande:[/quote-nick]36,95. Innan ägglossning är den under 36,4. Jag anar också ett svaaaagt streck :D det blev lite starkare efter 5min.[/
Fasen då håller jag nog på att bli sjuk om jag hade 37,7 imorse...
Börjar känna av en svag värk i magen nu, vet inte om jag inbillar mig. Men känns som mensen är på väg. Hoppas det är inbillning och jag kan glädjas åt ett starkare streck imorgon bitti.
Tog ett till test, ifall det i morse var defekt. Samma svaga streck. Bim på fredag.

Är det på riktigt nu? Vet inte om jag vågar hoppas. Har beställt clearblue som kommer under dagen.
Har aldrig blivit gravid "själv" förut. Har en 7 mån bebis via IVF och ville försöka själva lite innan vi tog IVF igen. Detta är första försöket sedan förlossningen, hade satt upp att vi skulle försöka i 6mån innan vi tog hjälp igen.

Om jag fick ett svagt svagt streck för två dagar sen, borde de inte blivit starkare då?
Eller får jag spökstreck varje jäkla gång? Eller får jag helt enkelt ett mf? :(
Någon mer som haft lätt värk och lite bruna/rosa flytningar efter ni plussade? Plussade 1a mars. V 7 nu.