BIM Mars 2016
BIM 1/3, alltså BIM+1 idag. Första barnet 9e försöket.
BIM 1/3, alltså BIM+1 idag. Första barnet 9e försöket.
Jag tar också gärna mot tips, går och tänker symptom hela tiden. Och på hur jag ska göra för att bli gravid nästa månad, är liksom alltid beredd på att få mens som att jag gett mig på ett omöjlighetsprojekt..
Har ni några råd för att inte tänka och leta symptom hela tiden, blir galen snart. Jag läser allt som skrivs här i tråden och läser på andra inlägg också. Bim på söndag om inte kroppen spelar ett spratt med mig. Vi försöker få plus och varje dag känns som en evig längtan.. Om man ändå kunde spola fram tiden lite. =) Jag är glad för vårs två, men en trea har vi pratat om i 4 år nu. Så när vi väl försöker så känns det helt plötsligt som att det inte går. Så börjar jag fundera på varför vi undvek att ligga på ÄL all den tiden. Att det inte är självklart att man skulle bli gravid vet jag, men när man väl har bestämt sig så vill man ju plussa så snart det bara går. Just nu känns det som att tiden står stilla!
Hur gör ni för att inte bli helt knäppa? =)
Jag har ändå 2 barn, tränar, jobbar, stort socialt liv, aktiviteter för familjen, middagar... jag försöker verkligen hålla min hjärna ockuperad med andra saker... känns som att jag misslyckats med det.
(Förlåt för långt inlägg)
Någon som har erfarenhet av blödningar runt ÄL. Hade det denhär månaden och förra med. Har aldrig haft blödningar annat än vid mens i hela mitt liv förr.
Om jag inte är gravid förstår jag inte varför jag har ont i magen till och från. Som att det drar i livmodern ibland ont i slidan liksom. Då får jag för mig att livmodertappen flyttar sig och är påväg neråt för mens. Vill inte testa för ifall det skulle visa negativt så skulle jag bli så ledsen blir det hellre när mensen kommer än att vara jätteledsen i förväg. Jag har haft som äl-värk innan mens förr men tror att det är annorlunda nu. Men osäker. Har aldrig längtat efter att må illa och ha halsbränna men just nu önskar jag bara alla starka symptom så jag vågar testa med säkerhet.. BIM+2 om jag ska tro en app. BIM idag om jag ska gå på 4-veckors regeln och BIM -2 om jag ska ha en lika lång cykel som förra.
Jag har inga graviditetstest hemma för att inte kunna testa för tidigt, vill inte bli för besviken, blir det hellre med mens. Nu är jag på BIM+4 om jag ska lita på appen. Är sjukt stressad, tänk om det bara är en utdragen cykel och jag inte är gravid.. Jag har massor med ÄL-stickor hemma skulle ni testa kissa på en sån? Jag vet att det inte säger nånting, egentligen men för att få lite hopp och lyckas få några till dagar att gå.
Se tyvärr inget streck jag, men blir ju sämre på bild. Ser du ett streck så stämmer det nog. Ta ett till om ett par dagar:) lycka till!
Detta kan inte vara ett spökstreck?! Jag ser den rosa färgen, strecket syns tydligt i alla vinklar och ljus! Det är ju väldigt svagt men visst är det positivt???!
Ser på den nedersta! Grattis!!
Nej de blev en väldigt dålig bild :/ här är en annan bild, men med ett test jag tog för två dagar sedan brevid.
Får testa igen om någon dag eller två (nu blir man ju testoman på riktigt!) och hålla tummarna!!
Ni som har plussat, (och ni andra med såklart) hur har er livmodertapp känts? Jag kunde inte låta bli att känna trots att jag lovat att inte hålla på att få hopp och inte hopp om bland annat. Nu kändes den inte alls så mjuk som jag ville att den skulle, den har vart mjuk i flera dagar. Nu var liksom "toppen" på tappen halvhård men kände jag på sidan var det jättemjukt. Även lite lägre än tidigare dagar..
Jag skulle behöva er hjälp. Använder både NC och fertility friend. På fertility friend lägger man in vad för slags flytning man har, och massa annat. Jag valde att ta bort mina positiva ÄL test på bägge apparna för alla tester jag gjorde visade positivt. Vilken dag skulle ni säga att ni tror jag hade ÄL på? Stämmer fertility friend eller NC. Tempen steg ju en stund där runt ÄL-flytningen men var sen låg en stund till. Om NC har rätt har jag BIM imorgon. Går jag på min magkänsla och alla ÄL symptom är jag på BIM+6. Kolla mina ÄL test och grafer och kom gärna med tankar!!

Nej, har aldrig haft ÄL så sent förr. Men kan ju ha fuckat upp sig nu. Typiskt. Brukar ha en dipp på en dag när ägget når livmodern (har jag inbillat mig att det är) men sen kommer mensen. Har en cykellängd på i snitt 29 dagar.
Jag hade gissat på ägglossning cykeldag 24.. Efter det gick tempen upp och stannade. Men du kanske inte har så lång cykel??
Jag tror att jag är gravid, jag räknar mig att vara gravid. Jag har inte tagit något test, för att jag skulle bli så himla ledsen om det var negativt, skjuter därför hellre upp det ledsna tills mensen kommer. Jag kommer testa mig men den dagen jag har fått symptom. Jag är på 37 dagar efter förra mens och 23 dagar sen ÄL. Min längsta cykel senaste året har vart på 33 dagar och har ett snitt på 29 dagar. Jag hade mensvärk i förra veckan så att jag trodde att jag skulle få mens hela tiden men har nu vart helt symptomfri i en vecka. Jag mäter min kroppstemperatur varje morgon den är ovanligt hög, det är mitt enda symptom. Och utebliven mens då. Jag undrar hur vanligt det är med utebliven mens utan att vara gravid? Det skulle vara min ända orsak till att inte vara gravid, jag vet att vi prickade att ha sex på ÄL.
Jag fick mens för en vecka sen efter att ha vart helt övertygad om att jag var gravid då min mens var 11 dagar sen. Hade inte köpt hem gravtest förrän mensen var 10 dagar sen och testade negativt blev väldigt chockad då jag var helt säker... blev jätteledsen och är fortfarande väldigt ledsen. Vet inte vad vi gör för fel. Dehär månaden skippar jag att tempa och äl-tester det har ju ändå inte funkat att ha stenkoll så kanske går det bättre att inte ha koll alls.