• KCEG

BIM Mars 2016

Hej!
    Hoppar in här jag med =) Jag har Bim den 6/3

• KCEG
    Loncelot skrev 2016-02-28 22:26:53 följande:
    Först körde vi utan hjälp i 15månader och trodde vi träffade äl, sen börja vi med monitorn och efter 3 månader så kom plusset, barn nr 2 på försök nr1 och barn nr2 på försök 2, såg att det var extrapris nu runt 1500:- med monitorn plus ett paket teststickor för en månad, vad lägger man inte på gravtest varje månad, så för mig är det toppen!. Men helt klart värt det för vår del, tror att fler skulle bli gravida snabbare om dom använde denna, tycker det är igentligen konstigt att inte landsting lånar ut dessa till en börjar skulle säkert lösa en del av dom som försökt länge absolut inte alla men fler iallafall
    Vi använde oss av den gamla modellen med 2:an men nu har jag införskaffat den nya modellen och den har fått köra med oss under den här cykeln. Riktigt nöjd med den.. vi blev gravida på cykel 1 med monoton efter ett antal försök innan utan monitorn. Jag är övertygad om att den hjälpte då, min ÄL var nämligen inte alls där jag trodde att den var. Nu däremot så undrar jag vad som pågår... 7 dagar med ¨hög¨på min monitor, jag har bim på söndag?! Men reder sig säkert, men man är ju så ivrig. Vi vill så gärna ha ett plus nu...
  • KCEG

Har ni några råd för att inte tänka och leta symptom hela tiden, blir galen snart. Jag läser allt som skrivs här i tråden och läser på andra inlägg också. Bim på söndag om inte kroppen spelar ett spratt med mig. Vi försöker få plus och varje dag känns som en evig längtan.. Om man ändå kunde spola fram tiden lite. =) Jag är glad för vårs två, men en trea har vi pratat om i 4 år nu. Så när vi väl försöker så känns det helt plötsligt som att det inte går. Så börjar jag fundera på varför vi undvek att ligga på ÄL all den tiden. Att det inte är självklart att man skulle bli gravid vet jag, men när man väl har bestämt sig så vill man ju plussa så snart det bara går. Just nu känns det som att tiden står stilla! 

Hur gör ni för att inte bli helt knäppa? =) 
    Jag har ändå 2 barn, tränar, jobbar, stort socialt liv, aktiviteter för familjen, middagar... jag försöker verkligen hålla min hjärna ockuperad med andra saker... känns som att jag misslyckats med det.

(Förlåt för långt inlägg) 

• KCEG

Bim-4 negativt cb monitor idag =( Håller hoppet uppe ett par dagar till, men förväntar mig mens ändå innerst inne. Attans så trist det känns att det inte var vår tur nu...

• KCEG

Många plus i tråden =) Härligt! Tyvärr kom tant röd här... så vi kämpar vidare och hoppas att April kan ge oss ett plus. 

• KCEG
    Loncelot skrev 2016-03-07 12:40:38 följande:
    Förstår frustrationen sitter i samma båt...pffff man känner sig nära till tårarna... Dom andra graviditeterna har ja plussat tidigt så känns hopplöst!
    Ja tårarna ligger där och skaver, fick inte mens men brun/röda flytningar idag på bim +2 så jag antar att det gick åt pipsvängen för oss den här månaden. Inget plus iaf, den känslan av tomhet och ledsamhet går inte riktigt att beskriva... Känner mig bara väldigt väldigt ledsen. 
    Är mest tacksam för att vi inte berättat för vänner,familj etc att vi faktiskt försöker oss på en trea... men folk frågar och det räcker för att det ska kännas tillräckligt jobbigt. 
    =(
Svar på tråden BIM Mars 2016