Inlägg från: Korvstroganoff |Visa alla inlägg
  • Korvstroganoff

Är det någon som har koll på när kroppen börjar producera hcg om en är gravid? Har ju inte bim förrän om typ 2 veckor, när skulle ni börja testa? Om ni inte skulle orka vänta till bim alltså! :)

• Korvstroganoff
    Matl skrev 2016-03-08 12:38:16 följande:

Undrar samma jag med Jag har BIM på söndag.. vill också testa lite före men vet inte när riktigt...

Nä det är svårt det där!!!! Vissa producerar ju snabbare än andra också om jag förstått det rätt!!
  • Korvstroganoff
    vanjastina skrev 2016-03-08 12:56:43 följande:

Det tidigaste jag plussat är ÄL+10 och då hade jag testat varje dag sedan ÄL+7 innan det.

Vet inte hur många gånger jag försökt svara på ditt inlägg nu hehe men jag försöker igen! Vad blir din äl+10 i bim- om du förstår hur jag menar?!
  • Korvstroganoff
    Madeeleenee skrev 2016-03-08 13:07:48 följande:

Som jag förstått det börjar kroppen producera hcg först efter att ett befruktat ägg fäst i livmodern. Ca 10 dagar efter ägglossning, kan dock gå fortare/längre tid. Sedan tar det någon dag för hormonet att komma upp i tillräcklig nivå för att det ska kunna mätas på gravtest. Är dock ingen expert! Haha jag hade troligen ägglossning igår eller förrgår och vill testa redan idag haha. Men är ju ingen idé...

Så kanske 3-4 dagar innan bim då kanske?! Haha ja jag vill också testa NUUUUUU (och få plus såklart ;) )
  • Korvstroganoff
    Sajocawa skrev 2016-03-08 13:42:43 följande:

Om du har BIM om ca 2 veckor har du troligtvis ägglossning typ nu så fokusera på mysa med mannen istället. Min förra graviditet plussade jag på äl+9, denna gång plussade jag inte förrän äl+12 så det är lite olika :)

Tidigare än äl+8 är nästan omöjligt :)

Hehe ja, hade precis äl! Känner mig så otålig bara :)))
  • Korvstroganoff

Jag ser ett streck :) väldigt svagt men trot nog jag kan säga grattis :D

Matl skrev 2016-03-10 05:58:59 följande:

Tog ett till test nu på morgonen....såhär ser det ut idag

Syns tydligare än igår helt klart utan problem. Men vill ju ha ett starkt streck utan tvivel liksom... tänk om det är spök streck?? Fast har aldrig fått det på dessa tester från testlagret tidigare... är fortfarande på bim -3 eller -4.

Svar på tråden BIM Mars 2016