Inlägg från: Kstadtjej87 |Visa alla inlägg
  • Kstadtjej87

BIM Mars 2016

Första mensen efter missfall i januari. Bitterljuvt, tror nästa bim är 18/3 första försöket efter MF 7 gången totalt.

• Kstadtjej87

Hejj tjejer, jag är idag på cd 18 och inga positiva ägglossningtest än :( hade MF i januari är de någon mer som haft de så. Hade även inget positivt test förra månaden.

• Kstadtjej87

Vecka 6 va jag :(

Cfmilla skrev 2016-03-03 11:29:43 följande:

Får jag fråga i vilken vecka du var i?

• Kstadtjej87
    vanjastina skrev 2016-03-03 11:26:18 följande:

Jag hade missfall i början av januari, testade denna cykeln med ÄL test på cykeldag 10-20 men fick inget utslag, tror att jag kan ha missat stegringen dock då jag slarvat och testat väldigt sporadiskt. Ska skärpa till mig med det nästa månad :p Min kropp är jätteskum efter mitt MF, jag har haft som äl-flytningar i 14 dagar, dock var det lite blodblandat förra onsdagen (cykeldag 21) så tror ägget släppte då. Men vi får se.. Håller tummarna att vi får plus snabbt igen!

Tänkte fortsätta med testen ett tag till och se om de blir något utslag men har samma som dig hade sektet men inget positivt test :/ vi myser på ändå så får vi se om de kan bli något. Håller tummar på plus ändå för oss
  • Kstadtjej87
    Kstadtjej87 skrev 2016-03-03 14:08:56 följande:

Vecka 6 va jag :(

Kan va att min kropp tog mycke stryk då jag fick ligga inne på sjukhus för jag tappade extrema mängder blod. Fick 3 påsar blod och mina blodvärde va nere på 67 normalt har man runt 120 och vi 90 är de dåligt så kan va att kroppen tar lite tid innan den kommer helt tillbaka.
  • Kstadtjej87
    Cfmilla skrev 2016-03-03 14:38:30 följande:

Oj ja det låter så. Jag började blöda i måndags med stark värk. Idag är det slut, så det var som en vanlig mens för mig. Hur mår du nu?

Vilken vecka va du i nu då? Jag mådde pyton ett litet tag efter men kroppen kom igång med mens 40 dagar från första blödningsdagen. Så första mensen va för 18 dagar sen. Hoppas ägglossningen med vill komma bara :)
  • Kstadtjej87

Ja man blir båda ledsen och glad. Kände också mig med glad att jag kan bli gravid :)

Börjar tänka att ägglossningen redan har varit. Kom ihåg att jag fick lite blod i trosorna 2-3 dagar efter Mensen tänker att de kunde varit att ägget lossnade då kanske. Har inga stegribgar alls på ägglossningstesten. Om de är så blir de försök i april igen :/

Hoppas ägglossningen kommer snabbt för dig. Lycka till

Cfmilla skrev 2016-03-03 18:06:25 följande:

Jag var bara i V5 väldigt tidigt. Jag känner faktiskt inget alls och psykiskt känner jag att det är okej med. Jag hade väldigt svaga test så jag kände nästan med en gång att det inte var som det skulle. Tyvärr gick jag mest och väntade på det. MEN jag är glad att jag kunde bli gravid. Och jag hoppas att jag får igång äl snabbt med

Hoppas att din ägglossning kommer snart. Känns det som att den är på väg?

• Kstadtjej87
    Cfmilla skrev 2016-03-10 10:20:58 följande:

Jag känner mig lite nöjd med min kropp! Fick mf för 11 dagar sedan och idag blinkande smiley. Nu hoppas jag att den blir fast också, men det tror jag!

Grattis till alla plus!!

Åå va skönt! Slippa vänta. :) hoppas på fastgubbe nu!! Är på ÄL + 5 nu och känns bra när kroppen ÄNTLIGEN är tillbaka :)
  • Kstadtjej87
    Cfmilla skrev 2016-03-10 10:48:13 följande:

Ja det känns ju underbart. Var rädd att det skulle ta lång tid, men det verkar istället som mitt mf sparkade igång kroppen till mer normal cykellägnd istället för typ +40 dagar som det var förut! Nu siktar vi på ett plus.

Hur mår du då??

De är ju jätte bra ju. Jag är lite tröttare än vanligt men mycke på jobbet så de är nog därför :)
  • Kstadtjej87
    MittNyaJag skrev 2016-03-10 10:39:12 följande:

Grattis till alla plus! :) ÄL + 5 idag. Tycker det har gått fort hittils. Har fullt upp med en vild 7 månaders så hinner inte tänka så mycket ;D Någon mer som är på äl+5 ? :)

jag är på ÄL +4-5, hur känner du dig nu?
  • Kstadtjej87
    MittNyaJag skrev 2016-03-10 11:25:13 följande:

Härligt :) Jag har som vanligt den där svagt molande värken & vattniga flytningar.. Kanske något man brukar få efter äl? :) Annars så känner jag inget särskilt förutom att jag har sjukt mycket ångest. Kan vara relaterat till något annat men känner mig låg, trött & ångestfylld. 

Hur mår du då? :)

Jag brukar också få vattnigaflytningar och öma bröst. Är mer trött än vanligt anner inget. Känns lite tidigt att känna något. När har du tänkt testa med gravtest? :)
  • Kstadtjej87
    MittNyaJag skrev 2016-03-10 12:00:28 följande:

Jag ska verkligen försöka hålla mig tills äl+ 10 :D Dudå? 

Har ett gravtest liggandes hemma men kommer nog köpa ett testatidigt test :) 

jag tänkte med vänta tills dess, kan t.om tills bim får se.. ;)
  • Kstadtjej87

Är på bim -4 tog ett test och är tok negativt :( bim på lördag och börjar bli mer och mer ledsen att de inte tar sig har MF för 2 månader sen och försökt sen september. Mer frustrerande att mitt bim är på min bästa väns baby shower som jag håller i :/ är jätte glad för henne men samtidigt lite bitter. Hoppas verkligen att de ska hända för oss snart.

Jag är inte gamal, tränar, är frisk, dricker inte alkohol.

Behövde skriva av mig lite så skönt att vara med i dessa grupper för stöd. Lycka till alla och grattis till alla plus. :)

• Kstadtjej87
    langtanefterbaby skrev 2016-03-15 10:06:08 följande:

Samma här! Försöker inbilla mig att det syns lite, med det gör det inte!

Har du några symptom och ska du testa igen?

Jag har molvärk från och till bara, brukar ha tusen sytom men inga denna gången :/ hur känner du dig?? Tänkte testa med predictor early när jag får hem den, skickade efter den igår :) anners tror jag att jag väntar tills lördag om den inte har kommit. :)
  • Kstadtjej87
    Flurriburr skrev 2016-03-15 13:59:12 följande:

Ser jag i syne? Är det verkligen två streck? Ska jag ha barn? Jag gråter av vad jag tror är lycka!

De är två streck : ) jätte grattis!!
  • Kstadtjej87
    karolinak skrev 2016-03-15 14:41:06 följande:

Många skriver om tidig molvärk är det ett tecken på grav så tidigt??

Har läst någonstans att från dag 1 ägget fäster sig växer livmodern som gör att de känns som molvärk : )
  • Kstadtjej87
    Annkarask skrev 2016-03-15 17:39:45 följande:

har också BIM på lördag och haft två eller tre MF sen vi började försöka för 10 mån sen. Har varit på två Baby showers de senaste två helgerna för nära vänner och ska snart på en tredje. 7 nära vänner till mig är gravida just nu och jag är självklart glad för deras skull men samtidigt känns det lite extra jobbigt.

Förstår dig, så tufft att va glad för de är man ju för deras skull men undrar ofta va gör de att de är så mycke lättare för vissa. Lite orättvist! Hoppas att vi blir överraskade på lördag :)
  • Kstadtjej87
    langtanefterbaby skrev 2016-03-17 21:21:38 följande:

Där kom min mens så får lämna denna grupp och sätta nytt BIM. :- (

Grattis till alla som plussat!

Min också :( så tråkigt!! Får följas åt lite till.
Svar på tråden BIM Mars 2016