Inlägg från: langtanefterbaby |Visa alla inlägg
  • langtanefterbaby

BIM Mars 2016

Hoppar in här. BIM 18/3. Hade ägglossning i torsdags eller fredags. Tycker mig känna väldigt mkt molvärk redan. En nog bara inbillning ???? min temp har ökat ialf, legat stadigt 36.9 sen ÄL. Innan dess 36.5-36.6.

Håller alla mina tummar och tår att det går vägen denna gång!

• langtanefterbaby
    mixXi skrev 2016-03-07 23:32:07 följande:

Hej.

Jo jag har ju räknat med att det skulle vara lite knasigt. Därför jag blev lite förundrad över denna blödning. Tänkte först att det var mens (och att jag då hade äl strax efter att jag slutade med piller) Men så är det bara pyttelite blod nu 2 dagar i rad.

Menmen.. är ju bara att vänta och se =)

Hej miXxi.

Jag hade liknande förra månaden då jag också precis slutat med p-piller. Småblödningar som jag inbillade mig va nidationsblödning m.m. visade sig att min första cykel inte alls var i närheten av 28 dagar. Utan den va hela 39 dagar. Denna månaden verkar cykeln vara kortare ialf. Fick positivt på ÄL-TEST i fredags morse. På dag 14. Vilket betyder att jag borde ha en cykel på 26-30 dagar om lutealfasen är 12-16 dagar som normalt är!

Vi sa också när vi slutade med piller att "det är ingen brådska, det tar sig när det tar sig". Men herregud vad svårt det är att sluta fokusera på det! Jag vill bara vara gravid och helst för en månad sen också haha!

Lycka till för er =)
  • langtanefterbaby
    Madeeleenee skrev 2016-03-07 23:15:21 följande:

Om du får regelbunden menscykel direkt, ca 28 dagar kan det stämma! Men förbered dig på att kroppen kan vara lite knasig i början. Mina senaste cyklar har legat på 34, 50 och nu har jag min (vad jag tror) första ägglssning sen jag slutade i november! Håller tummarna att det kommit igång direkt för dig! Nu ligger karln och snarkar här bredvid efter vårt nattamys haha. Hade äl idag troligtvis så vi har kört två kvällar nu. Dock försöker vi ta det som det kommer och inte schemalägga men vi blev nog båda extra peppade nu efter positivt äl test igår:)

Önskar man kunde gravtesta nu med detsamma!

Spännande att se om det tar sig för er! Hade äl i fredags och körde på förra veckan och nu är det bara att vänta. Denna olidliga väntan och funderingar över om man får ett plus. Letar symptom på sig själv gör man hela tiden också. Hahaha!

Första barnet?
  • langtanefterbaby
    Millis90 skrev 2016-03-08 21:26:24 följande:

Ni som har bim nästa vecka, känner ni nånting än? :)

Jag har först BIM 18/3, så nästa fredag men tycker mig ha molvärk. Men känns för tidigt att känna så tror jag inbillar mig:-/
  • langtanefterbaby
    Annkarask skrev 2016-03-09 05:35:28 följande:

Jag har också BIM 18/3 och känner redan mig lite yr, mer trött och lite molvärk. Haft massa tidiga tecken nästan varje månad men också fått några tidiga + som alla dock resulterat i blödning

Hoppas du får plus och att det håller sig kvar! =)

Jag känner lite starkare molvärk nu på morgonen. När Har du planerat att testa dig?
  • langtanefterbaby
    Matl skrev 2016-03-09 07:08:40 följande:

Testade nu på morgonen med testlagrets test..är på bim -4 eller -5 och tycker att jag ser ett väldigt svaagt streck...men det syns i olika ljus och är lite rosafärgat men svaagt som sagt...åh gud jag vart så nervös!! Vill ju absolut inte hoppas för mycket nu ändå då jag kan se fel eller nått....men ska testa på fredagmorgon igen..och jag HOPPAS verkligen att det är starkare då OM det är ett plus.. denna spänning alltså!!

Lägg ut bild?
  • langtanefterbaby
    Matl skrev 2016-03-09 08:23:13 följande:

Tycker det syns så dåligt på bilden och hann bara ta lite snabbt då jag skulle till jobbet...men jag visar väl här då Som sagt...syns dåligt här...

Men man tycker sig ana något där! Testa fredag morgon igen så ska det nog ha bättrat på sig :D
  • langtanefterbaby
    Smultrontjejen skrev 2016-03-09 08:36:32 följande:

På mina som man doppar så ska kisset vara rumstemp.

Brukar vara att testen(stickorna) ska nå rumstemperatur.
  • langtanefterbaby
    Annkarask skrev 2016-03-09 13:09:29 följande:
    Tänkte testa mig den 16/3 eller 17/3. Brukar testa 1-2 dag innan BIM. Du?
    Ja. Det är ju till dit man borde vänta. Men vet inte om jag kommer klara att hålla fingrarna i styr från testen i skåpet. Funderar på att testa på måndag då jag är BIM-4 men vet inte ännu! Får se hur jag lyckas skingra tankarna på det. Nu ikväll sitter jag här på jobbet med en sjuhelsikes molvärk. Men inget mycket mer än det! 

Första barnet eller du har sedan innan?! 
  • langtanefterbaby
    Matl skrev 2016-03-09 13:20:24 följande:

Ingen fara, man behöver ha stöd ibland i väntans tider Ja uppdatera gärna! Jag ska själv ta ett nytt imorgon tror jag..eller fredag...så lär uppdatera jag med

Jag hade försökt vänta till fredag morgon om jag varit du, för att kunna få ett mer säkert resultat! 
    Men jag vet hur svårt det är att hålla fingrarna i styr från dom där testen i skåpet! Tyst
    Jag har funderingar på att testa på måndag. Då är jag BIM-4, och ÄL+10.
    Men va tusan, jag vill ju bara veta nu direkt Tyst hahaha!
Svar på tråden BIM Mars 2016