Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BIM Mars 2016

Idag fick jag äntligen första mensen igen efter ett utomkvedshavandeskap... Längtar tills jag kan börja testa med ältesten... 
    Har BIM den 4 mars ! 

• Crazy catlady

Nu är mensen äntligen över.. på söndag eller måndag tänkte jag börja med mina ältester för att hitta ägglossningen. . :) spännande kul !

• Crazy catlady

Snart ägglossning. . Har börjat få symtom nu med trådiga flytningar :) så det kan nog stämma att äl är på fredag som enligt appen. . Har testat med ältest men negativt .. håller tummarna. .

Dessutom friade min kille till mig igår. . Världens lyckligaste nu :) ...

• Crazy catlady

Dag 14 idag, ÄL imorgon enligt app, men jag tror den är lite sen.. har tydliga symtom såsom äggvite-aktiga flytningar och öm i nedre magen som jag alltid får dagarna innan äl så jag vet att den är på G iaf... men är rädd för att missa.. 
    Inga positiva ältest än, men börjar ana en liten stegring.. 
    Har haft sex varje dag sedan söndag, men idag blir det en paus.. 

• Crazy catlady

Nu är min ägglossning över .. så nu börjar den eviga väntan till att få börja testa :) hoppas hoppas!

• Crazy catlady
    eg90 skrev 2016-02-21 16:46:30 följande:

Nä men jag är ju på cykeldag 18. Då kan jag väl inte se att jag är gravid redan? :P

I dec när jag plussade så körde jag med Gravidkollens ältester och clearblues digitala ältest. . Men inget av det gav utslag även om jag kände av ägglossningen väldigt tydligt under flera dagar... o gravid blev jag.. för dig så kan det ju antingen vara att äl e sen, utebliven äl eller så har du bara missat den.. på vissa har ju stegringen endast skett inom loppet av någon timma och därför har de missat dem.. eller så är testerna dåliga..
  • Crazy catlady

Jag är på ÄL+7 idag och har inga som helst symtom.. Varken ömma bröst eller PMS symtom.. hehe kanske lite öm i ryggslutet, men det har jag titt som tätt.. (tungt jobb)

Jag har ett extra känsligt gravtest hemma (10mIU/ml) .. som jag tänkte använda på måndag... o jag vill att det ska vara måndag IDAG ! Det är tufft att hålla sig, när man har ett par stycken test liggandes hemma och bara väntar.. hehe 

Ni som är vid samma dag i cykeln, känner ni av något ?

• Crazy catlady

Äl+10 idag.. bim på fredag.. negativt test idag..

Har inga direkta symtom heller för den delen. .så det tog nog inte denna gång :(

• Crazy catlady

Äl+11 .. negativt test och idag, 2 dagar tidigt började nog mensen.. ont som tusan i ryggen, molande mensvärk och bruna flytningar. . *suck*

Bättre lycka nästa månad. .

• Crazy catlady

En fråga.. ni som får bruna flytningar innan mensen kommer... räknar ni även de bruna flytningar för mens eller börjar ni räkna cykeln från den dagen det kommer rött blod ?

• Crazy catlady
    My102 skrev 2016-03-02 23:06:07 följande:

Dagen då bruna flytningar kommer :) jag har hört att mens "räknas" när det är behov av trosskydd eller tamptong. Men när min mens börjar med bruna flytningar så sätts det igång rätt så fort så jag använder alltid skydd efter det.

Tack för svar.. vanligtvis när jag haft bruna flytningar innan mens så har blödningen kommit igång ganska snabbt även för mig.. Men nu har det kommit ytterst lite i trosskyddet och lite när jag torkar mig.. Men ryggen värker nere i svanskotan typ.. o magen känns jättesvullen o supermensig .. den kanske kommer igång rejält imorgon istället..
  • Crazy catlady

Som jag misstänkte så kom mensen igång idag med råååge. .. usch ! Men jag stannar kvar i denna tråd då mitt nästa bim blev 31 mars :)

Grattis till alla plus hittills :)

• Crazy catlady
    eg90 skrev 2016-03-10 08:47:26 följande:

Dagens test:

Tyvärr ser jag inget på dina :/ Ser du själv något streck?
  • Crazy catlady

Äntligen snart dags för ägglossning igen.. de trådiga flytningarna har börjat !! Imorgon börjar jag testa .ed ältest .. Ska ha äl onsdag eller torsdag. .

• Crazy catlady

Jag börjar misstänka att min ägglossning uteblir denna månad... eller den kanske har skjutits fram... Inga symtom alls... inget molande... inga flytningar.. gör inte direkt ont vid sex heller.. brukar alltid känna av dessa grejer under äl.. väldigt väl! Har alltid haft regelbunden mens och ägglossning.. mensen kom 2 dagar tidigare sist.. kan det påverka ägglossning?
    Ska enligt app ha äl imorgon och ingen som helst stegring på äl-testen heller.. 

*suck* 

Hoppas den bara är lite sen denna månad... :(

• Crazy catlady

Äntligen fick jag min glada fasta gubbe med clearblues ältester med dubbel hormonindikator !! Och även de fertila flytningarna har dykt upp :) yes !!

Tog även ett ÄLtest från testlagret som visade tvärnegativt. . Kanske kunde ana en liiiten stegring..

Men man litar mer på clearblues va ?

Svar på tråden BIM Mars 2016