• mixXi

BIM Mars 2016

Hej alla. Jag hoppar in här i tråden. Ny på familjeliv. Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka få barn. Så roligt, läskigt, spännande och omvälvande =D

Slutade med p-piller (som jag ätit i 10 år) för drygt två veckor sedan. Fick piller-mens 23/2. Igår + idag har jag märkte av en liten blödning. Kommer knappt ut på trosskyddet. Idag har jag även lite molvärk i nedre delen av buken. Jag som har noll koll på detta - kan det vara ägglossningsblödning? Eller början på mens? Hur brukar det bli när man slutar med piller - vore ju jätteskönt om ägglossningen kom igång på en gång =) Sex hade vi (senast) i lördags så det passar ju bra isf antar jag? Superspännande detta =) Haha.. Så BIM har jag väl nån gång 20-25 mars antar jag?

Egentligen har vi väl ingen brådska men hade ju varit kul om det gick på en gång så man inte behöver börja fundera =p

• mixXi

Hej.

Jo jag har ju räknat med att det skulle vara lite knasigt. Därför jag blev lite förundrad över denna blödning. Tänkte först att det var mens (och att jag då hade äl strax efter att jag slutade med piller) Men så är det bara pyttelite blod nu 2 dagar i rad.

Menmen.. är ju bara att vänta och se =)

Madeeleenee skrev 2016-03-07 23:15:21 följande:

Om du får regelbunden menscykel direkt, ca 28 dagar kan det stämma! Men förbered dig på att kroppen kan vara lite knasig i början. Mina senaste cyklar har legat på 34, 50 och nu har jag min (vad jag tror) första ägglssning sen jag slutade i november! Håller tummarna att det kommit igång direkt för dig! Nu ligger karln och snarkar här bredvid efter vårt nattamys haha. Hade äl idag troligtvis så vi har kört två kvällar nu. Dock försöker vi ta det som det kommer och inte schemalägga men vi blev nog båda extra peppade nu efter positivt äl test igår:)

Önskar man kunde gravtesta nu med detsamma!

• mixXi
    langtanefterbaby skrev 2016-03-08 08:07:56 följande:

Hej miXxi.

Jag hade liknande förra månaden då jag också precis slutat med p-piller. Småblödningar som jag inbillade mig va nidationsblödning m.m. visade sig att min första cykel inte alls var i närheten av 28 dagar. Utan den va hela 39 dagar. Denna månaden verkar cykeln vara kortare ialf. Fick positivt på ÄL-TEST i fredags morse. På dag 14. Vilket betyder att jag borde ha en cykel på 26-30 dagar om lutealfasen är 12-16 dagar som normalt är!

Vi sa också när vi slutade med piller att "det är ingen brådska, det tar sig när det tar sig". Men herregud vad svårt det är att sluta fokusera på det! Jag vill bara vara gravid och helst för en månad sen också haha!

Lycka till för er =)

Får helt enkelt vänta och se. Vill helst ha en vårbebis om man får önska så det kan få dröja ett par cykler om det vill. Men sen får det gärna komma på en gång =p
  • mixXi
    Matl skrev 2016-03-11 06:25:27 följande:

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett cb digitalt nyss...och ja jag är gravid!!! Är helt skakis nu..haha.. är på bim -2 idag.. hoppas nu bara att pyret vill stanna kvar där inne!!

Stort grattis!! =)
  • mixXi

Fortsätter vänta. BIM typ imorgon om jag ska lita på att småblödningarna jag hade för 14 dagar sedan var ägglossningsblödning. Har ju nyligen slutat med piller så kan inte min cykel ännu.

Idag fick jag ut en typ cm-stor genomskinlig slemklum när jag torkade mig. Vad kan detta ha varit tror ni? Mensen som är på g? Ägglossning? Aldrig sett nåt sånt tidigare.

Inga direkta gravtecken...

• mixXi

Ingen mens i sikte. Fick för mig att jag hade ägglossning för 16 dagar sedan då jag hade en liten blödning. Men känns för osannolikt att jag skulle vara gravid nu så det stämmer säkert inte. Har som sagt precis slutat med p-piller så kroppen är ju lite knäpp. Sambon är bortrest just nu så vill inte testa förrän han kommer hem på fredag.

• mixXi

Kunde inte hålla mig - testade negativt idag. På ev BIM+2. Så antagligen hade jag inte äl när jag fick en miniblödning. Hade kanske äl i måndags när jag fick ut en liten slemklum? Men vart inget mysa innan dess då sambon var/är bortrest. Så nu får jag invänta mens om ca 2 veckor och försöka sen igen. Hoppas nu på en liten vårbebis =)

Svar på tråden BIM Mars 2016