Inlägg från: frökensnäll |Visa alla inlägg
  • frökensnäll

BIM Mars 2016

Tjohej! Hängt med här lite så lägger väl till ett inlägg. BIM på lördag 19e, haft extrem värk i magen senaste dagarna. Blandning mellan stickningar och molvärk, brukar aldrig ha värk innan mens och speciellt inte såhär mycket. Värk ner mot ljumskarna och bakåt ryggen och ner mot låren, vill nästan kapa av hela mittenpartiet om ni förstår vad jag menar :p

Så om lördag är snällt så blir det ett plus! Eller så blir det norrlands största blodbad (hope not) ;)

Någon annan med BIM på lör?

• frökensnäll

Är nu på BIM +1, tog test i torsdags för att jag inte kunde hålla mig och tyckte mig se ett svagt streck men jag vet inte. Man hoppas ju på varje liten skugga man ser :p Inte lika ont i magen som i veckan tack och lov, men lite stickningar och en "pirrande" konstig känsla. Går inte att förklara. Svullen mage och kissnödig oftare, som att det trycker på blåsan. Känner mig gravid men det har jag gjort förr så förväntar mig inte att jag är det.

Ska köpa ett clearblue i veckan och testa ons eller tors så får vi se, lär väl aldrig kunna hålla mig men vill inte få svaga streck, blir så frustrerande att försöka läsa av!

Känner dock inget i brösten, känns som att det är ett vanligt tecken :o Man blir smått knepig när man så gärna vill ha plusset, analyserar allt, haha. Är jag inte gravid nu får ju mensen hemskt gärna komma så man vet!

Återkommer ;)

• frökensnäll
    ensamärstark skrev 2016-03-20 15:34:07 följande:

Åh vad spännande! Hur kan du hålla dig så många dagar? ;)

Jadu. Frågan är ju om jag kan det, men vill bara inte ha några svaga osäkra svar. Blir ju galen :p sen tänker jag att ifall det nu mot förmodan visar positivt i veckan så kan sambon få ett extra fint påskägg. Gäller att planera, hahah.
  • frökensnäll
    Malliball skrev 2016-03-20 18:50:26 följande:

Så tänker jag också :) Hade varit himla kul att få ge ett positivt test i påskägget.. Håller tummarna för oss båda! :)

Ja det vore så himla roligt om det kunde få bli så! :) när har du bim? Några symtom?
  • frökensnäll
    Malliball skrev 2016-03-21 20:29:19 följande:

Min ägglossning kom sent så nu på fredag är bim :) Känner för ovanlighetens skull inget alls så har inte några höga förhoppningar tyvärr.. Har du fortfarande symtom?  :)

Jah, okej :) Jag hade verkligen jätteont i magen förra veckan men det har blivit bättre, ett tryck mot kissblåsan känner jag av och humöret men inget mer. Börjar inbilla mig att jag fått någon cysta på äggstocken eller liknande med tanke på hur ont jag haft och kanske den trycker mot blåsan. (Hade problem med det för några år sen), fast nu kanske jag bara nojjar över allt. Haha. Man blir knepig som sagt. Testar på tors!
  • frökensnäll

Haha, nä nu "ger jag opp"!

Bim +5 idag och ingen mens. Tog ett sånt early test på morgon och ser ett svagt svagt svagt svagt streck igen. Typ obefintligt, men inte helt vitt blankt som de "ska" va. Börjar tänka att jag kanske haft ÄL mycke senare än vad min app sa för min mens är ändå aldrig på dagen. Och ifall ifall ifaaall jag skulle vara gravid nu så kan det fortfarande vara super-för-tidigt och därav svagt streck. Eller så är det spökis och mensen kommer snart. Man blir så less, typ "nä jag skaffar hund istället".

Ska inte lägga mer pengar på stickor, köper ett digitalt om inte mensen kommit 31a mars. Om en vecka alltså. Orkar inte läsa av streck efter streck. Ska tänka att jag absolut inte är gravid nu, good luck to me! :p

Grattis till er som plussat och lycka till ni som väntar! Hörs i april-gruppen, eller förhoppningsvis inte ;) kram!

• frökensnäll
    Fian88 skrev 2016-03-24 09:22:25 följande:

Har en massa billiga stickor här hemma så tog en i morse. Och hur är det möjligt att stirra så hårt på ett test?! Amen om jag vrider lite så här? Eller så här? Om jag mörkar lite, är där inte nått då? Suck så trött jag blir på mig själv haha:P

Welcome to my vardag, haha.

När har du bim? Eller haft?
  • frökensnäll
    Fian88 skrev 2016-03-24 14:03:15 följande:

Har bim 26-28/3. Tror inte det gick den här gången heller men man hoppas ju ändå:)

Du?:)

Okej, spännande! Jag hade 19e men tror egentligen senare nu när jag tänker efter. Ingen mens här och suuupersvagt streck på test så får ha tålamod och vänta.... man hinner bygga upp förhoppningar!
  • frökensnäll
    Fridson skrev 2016-03-24 12:29:01 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett test på lunchen. Negativt.

BIM -4 eller 5. Är inte helt säker faktiskt. Hoppas den där rackarns mensen håller sig borta och att det var för tidigt bara.

Tycker verkligen du ska försöka vänta någon dag och ta på morgonen, så får du kanske ett mer säkert svar. Sålänge du inte får mens så finns det ju ett hopp, så försöker jag själv tänka ;)
  • frökensnäll
    Fian88 skrev 2016-03-24 15:08:04 följande:

Spännande:). Hur länge har ni försökt?

Kommer ta en sticka varje morgon nu tills mensen kommer. Blir mindre besviken om jag blivit förberedd med negativa test innan.

Vi har inte försökt alls länge, man kan säga 2 månader typ så bara ha tålamod (har inget :p) vi kör på mest, varken tempar eller kollar med ÄL-test.. därför jag är osäker på när jag haft ÄL. Har bara mens-app som jag går efter :)
Svar på tråden BIM Mars 2016