• Loncelot

BIM Mars 2016

Milli_1 skrev 2016-02-11 06:06:13 följande:
    Ok, den var dyr. Skillnaden är att stickorna mäter östrogenhalten , men då får man fyra extra dagar. Nackdelen m ägglossningstesten är ju att de visar vilka dagar man är fertil. Egentligen ska man väl ligga innan glad gubbe? Får se vad det blir lutar åt cl digitala
    Med monitorn ska man ligga så mycket som möjligt från man får glad gubbe och 2-3dagar framåt :) så man missar aldrig en ägglossning så länge monitorn säger du har max :) har fungerat för oss med alla våra 3 barn :)
  • Loncelot
    Ok, den var dyr. Skillnaden är att stickorna mäter östrogenhalten , men då får man fyra extra dagar. Nackdelen m ägglossningstesten är ju att de visar vilka dagar man är fertil. Egentligen ska man väl ligga innan glad gubbe? Får se vad det blir lutar åt cl digitala
    Vi försökte i 15månader med första barnet innan ja köpte monitorn efter det tog det sig på månad 3 (första månaden hade ja ingen äl), barn nr 2 tog det sig på månad nr1 och 3:e barnet på månad nr2. Så den har verkligen lyckats för oss :)
  • Loncelot
    Fast monitorn visar låg, hög eller max så du får ju i stort sett alla dagar när du är fertil..
  • Loncelot
    Sajocawa skrev 2016-02-11 08:20:54 följande:

Då ber jag om ursäkt för att jag tolkade ditt inlägg på fel sätt.

Ingen fara behöver inte be om ursäkt, lätt att tolka fel på nätet
  • Loncelot
    Tussigullan skrev 2016-02-11 21:33:47 följande:

Hehe ja...jag testar o ser hur det går :)

Gör du det, själv hade ja aldrig äventyrat med något som kan ge kankse defekter på framtida barn, fatta va dåligt samvete man skulle få om det skulle visa sig bli något fel, skrämmande tanke..
  • Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-02-12 10:26:54 följande:

hur många av er äter folsyra och tar ni ytterligare tillskott?

Både jag och min man äter folsyra, vi äter relativt bra kost så hoppas vi får i oss det vi behöver

Man läser så mycket om vad som kan förbättra chanserna att till slut blir man knäpp
  • Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-02-12 15:23:15 följande:

Innan jag blev gravid med första barnet så åt jag till och med dubbel dos folsyra hört att det ökade chanserna f tvillingar ???? Sedan var det en vecka då hjärnan utvecklades mycket på barnet då åt jag fisk varje dag. Hon är i och för sig väldigt smart men ändå????

Haha

Ja undrar vad man ska göra med denna stress man känner inombords tycker ja var mycket lugnare för.. Känner mig inte speciellt stressad annars men just stressen inombords skulle ja gärna vilja ha bot för, o då menar ja inte att läsa böcker

Vart bor alla här i tråden, Sj bor vi i Stockholm.
  • Loncelot
    Tussigullan skrev 2016-02-12 22:24:17 följande:

Fast så illa tror jag inte att det är. Men jag testar som sagt så får vi se. Lycka till med dina försök oxå :)

Gör du så
Svar på tråden BIM Mars 2016