• Mintra

BIM Mars 2016

Vad har ni för tankar om att känna av när ägget blir befruktat vill säga när spermien borrar in o har sig ? Jag har läst om kvinnor som kännt av det , jag menar alla är våra kroppar olika och reagerar på olika sätt vissa mera än andra...

Om min cykel är 24 dagar så hade jag min ägglossning för två dagar sedan, i torsdags.

Igår morse när jag sträckte på mig i sängen så fick jag en plötslig smärta vid vänster sida och det strålade ner mot låret, det kände som att man sträckt en muskel (kanske var det de(?))

Igårkväll hände samma sak igen , jag var på toa och skulle dra ner mina tighta jeansshorts och där small det till igen och jag började skrika ha ha. Kanske satt känslan i från morgonen och att jag spände mig konstigt och därför hände det igen ? Bor nere i Australien därför jag springer rundor i shorts he he ;)

Det sägs la att det tar ett par dagar för ägget att transportera sig genom äggledaren just för delning osv och sen att det flyter runt i livmodern x dagar innan det fäster och kläcker , hela proceduren kan ta runt en 7-10 dagar ish...

• Mintra
    Sajocawa skrev 2016-02-19 23:45:43 följande:

Ja det stämmer att det tar minst 5 dagar för ägget att ta sig den "långa" vägen till livmodern och kan fästa sig, och blastocysten ska hinna delas många gånger innan dess. Tyvärr fäster det inte tidigare än så, och ofta senare dessutom.. Däremot undrar jag över din korta cykel? Vet du hur lång lutealfas du har?

De säger att en normal cykel ligger på 24-32 dagar om regelbunden mens...?

Min förra cykel låg på 24 dagar innan den var den 25 dagar. Jag har denna månaden gått på 24 dagar och det har passat ganska så bra in då jag varje månad känner av min ägglossning.

Kanske har jag en oregelbunden mens då mina senaste cyklar sett ut som sådan:

24 dagar, 25 dagar, 20 dagar, 22 dagar, 25 dagar. Vad tror du ?

Har dock inte stor koll på min lutealfas :/ det är tråkigt om man har en för kort en...
  • Mintra
    Sajocawa skrev 2016-02-20 08:47:08 följande:

Ja jag menade inte att din cykel var för kort :) bara att den är kortare än en normal-28-dagars-cykel. Men som du säger är det ju tråkigt om lutelfasen blir för kort, fast om du vet när du har ägglossning så vet du väl också hur många dagar det är mellan ägglossning och BIM? Den fasen brukar ju vara ganska konstant varje månad dessutom :)

Jag använder mig av ägglossningskalkylatorn o den säger en 14 dagar nu när jag gick tillbaka till förra månadens cykel :)
  • Mintra

Ni som känner av er ägglossning ilningar/stickningar/molande känsla hur länge känner ni såhär? Ni som haft den känslan under er ägglossning och blivit gravida håller känningarna i eller dem avtar? :)

• Mintra

3/3 24 cd

5/3 25 cd i säkraste laget så håller jag mig till det längsta så säger 5/3 :)

• Mintra

Har nog aldrig varit såhär exalterad innan . Ska bli så spännande o se hur många som plussar :) cirkus 2 weeks to go :)

• Mintra

Tack, aa vi kör på den 5/3.

Om 24 dagar så var min ägglossning den 18/2

Om 25 dagar så var min ägglossning den 20/2

Ömma bröst är ju normalt att man kan känna av när man har sin ägglossning...

Jag började känna av lite smått runt den 18 men idag den 21 är dem ännu ömmare.

Jag måste också tillägga att jag fortf har känningar runt nedre regionen.

Började få lätt känningar i måndags på min första "fertilitetsdag" så körde på 24 cd då mina två senaste cyklar varit 24 respektive 25 dagar så nästan en vecka med känningar.

Kanske har jag inte haft min ägglossning ännu? Eller är jag bara superduper känslig (?)

Jag har ju inte tempat eller kört med tester men som jag känner min kropp är jag hundra på att jag redan haft den men men kanske måste sluta känna efter på minsta lilla dock svårt när man känner det så starkt :P

Hoppas ni alla har en fantastisk helg. Vart bor vi? Mycket snö där hemma? :)

• Mintra

Ush det är svårt det hära med symptomer hit och dit.

Mina bröst är fortf ömma sedan äl, jag är nu rädd att dem är ömma för att min mens ska komma om en veckas tid vilket den alltid gör när jag börjar få ömma bröst... Spot on en vecka senare... Men då hälsar den ju på cirkus en vecka för tidigt! Brukar inte ha ömma bröst runt äl inte vad jag tror iallafall. Har haft känningar där nere nu i en vecka, blir galen på mig själv. Aja vänta o se...

Jag menar tänk om man har kort lutealfas ?

Någon med andra symptomer ännu? :)

• Mintra
    Fian88 skrev 2016-02-29 06:17:57 följande:

Blev ett negativt test idag på äl+11. Avvaktar två dagar och tar ett nytt om inte mensen hinner före. Känns som att den är på ingång och jag brukar ha en lutealfas på 11 eller 12 dagar, så inte omöjligt att den kommer idag eller imorgon.

Hoppas verkligen att du får ett plus. Jag har inte vågat testa ännu ha ha, tror jag bara kommer invänta mensen om den nu hälsar på om inte då får de la bli ett test :P

Eller jo testade i fredags för skojskull vilket jag visste skulle bli negativt då det hade varit äl+5/7 kanske hade man kunnat vara en av dem som plussar tidigt :)

Hur mår du annars överlag vad gäller symptomer eller annat liknande?

Kram
  • Mintra
    j1990 skrev 2016-03-02 11:51:25 följande:

Ja jag brukar ha regelbunden, + - 1 dag ibland (oftast en dag tidigare då). Förut i somras, då va jag 1 vecka sen av nån anledning.

Jag vågar ju inte :/ även om man blir besviken när mensen kommer går det ju inte ha jämföra besvikelsen när man står med det där testet, väntar och får ett minus. Därför väntar jag på mensen haha. Planen var att testa imorron om den inte har dykt upp, men känns som att jag kanske fegar ur

Hej,

Jag känner precis som du ha ha .

Min BIM är antingen idag/imorgon men jag vågar inte testa heller ha ha, inväntar hellre mensen :P

Går som längst till måndag och väntar sen får man kanske testa ;)

Just för att mina bröst blir väldigt ömma exakt en vecka innan min mens så enl det så borde den komma på måndag men nu har ju brösten varit ömma sedan ÄL vilket är ovanligt. Men enl uträknat så är det idag (24 cd) eller imorgon (25 cd) som gäller...

Har inga symptom alls på att fröken röd skulle hälsa på. Ååh så spännande :)

Hoppas på ett plus för dig. Kram <3
  • Mintra

Härligt o se er plussa :)

Tog ett clearblue digital test söndagkväll men tyvärr negativt. BIM+3 om 24 cd BIM+1 om 25 cd.

Här i Australien är det måndagmorgon och cd 28 men ännu ingen mens i sikte.

Har fortf all symptoms ni kan tänka er så man börjar ju undra om kroppen bara spelar en ett spratt ?

Visst är det så att mensen kan utebli pga ingen ägglossning men jag är 110% att ag hade ägglossning. Hade de sjukaste ägglossningsyptomen ever, samma känsla varje månad helt enkelt...

Läste också att clearblue behöver ett högt värde av hcg:et men aa de står ju att man kan testa dagen innan BIM och de då vara 99% säkert. Får la helt enkelt avvakta ett par dagar till och kanske prova "dip-testen" dem ska la vara lite känsligare?

• Mintra

Cykeldag 29 o fortf ingen mens i sikte o testerna visar negativt :/ frustrerande

• Mintra
    Loncelot skrev 2016-03-07 12:40:38 följande:

Förstår frustrationen sitter i samma båt...pffff man känner sig nära till tårarna... Dom andra graviditeterna har ja plussat tidigt så känns hopplöst!

Ja jag forstar inte varfor de kranglar sa...

Aldrig har min mens varit sen o de senaste 6 manader har min cykel varit kortast som 21 dagar och som langst 25 dagar. Har ar det natt
  • Mintra
    Loncelot skrev 2016-03-07 12:40:38 följande:

Förstår frustrationen sitter i samma båt...pffff man känner sig nära till tårarna... Dom andra graviditeterna har ja plussat tidigt så känns hopplöst!

Ja jag forstar inte varfor det ska vara sa krangligt...

De senaste 6 manader har min cykel varit som kortast 21 dagar och langsta 25 dagar och har i auatralien ar det natt o imorn gar jag pa cykeldag 30.

Nar jag blev gravid min forsta gang (slutade tyvarr i abort) da visade testerna redan i v 4.

Sa trott pa dessa negativa tester o ingen mens. Man borjar ju undra om ngt e fel pa an :P
  • Mintra
    Loncelot skrev 2016-03-07 15:14:24 följande:

Allt har sin mening i livet men vissa saker suger ju mer än andra tyvärr

Jag trodde 100% det var något på g i december då min mens varit på klockslaget efter senaste graviditeten och då var inte planerna direkt att skaffa en till, mensen var försenad i 3veckor!, dock tog jag ett test då och vart så besviken...så då bestämde vi oss för en till, har kört på oskyddat sen Feb förra året känns ju lustigt det inte tagit sig... Men sen 2mån har vi klockan äl så förhoppningsvis borde det ju komma när som men detta väntande och spekulerande kan ju göra vet som helst tokig!

Aa kroppen ibland asså :(

Det är morgon här och jag tog ett "sista" test.

Såklart visade det negativt så blir att bara chilla nu tills mensen kommer förhoppningsvis. Hur länge väntar man?
  • Mintra
    Loncelot skrev 2016-03-07 20:10:21 följande:

Ja brukar vänta minst 2dgr, men alla gör olika, i Clearblues fertilitetsmonitorn guide tror ja det står 3dgr. Håller tummarna, ja tänkte testa på onsdag som tidigast, då är min bim...

Aa jag får la hålla mig några dagar till eller så kanske mensen kommer. Men man blir så fundersam när den är sen och aldrig varit det innan. Men visst det kan ju vara en massa aspekter som spelar in... Men ändå...

Tisdag här, får la hålla mig kanske till helgen och om mensen inte dyker upp får man kanske gå till doktorn på måndag (?)
  • Mintra

Och där kom mensen, nästan en vecka sen.

Nu blir det ju svårt o räkna ut nästa äl då jag inte vet hur många cykeldagar ja ska räkna på... Kanske bara låta de va o slipper då "stressa" ;)

Ni andra lycka till :)

Svar på tråden BIM Mars 2016