Inlägg från: langtanefterbaby |Visa alla inlägg
  • langtanefterbaby

BIM Mars 2016

Flurriburr skrev 2016-03-09 19:15:46 följande:

Så himla jobbigt när man ser gamla klasskamrater, barndomsvänner och andra som lägger ut bilder på sina ultraljud och all sin längtan. Klart man är glad för alla dom, såklart! Men känner oxå sån avundsjuka så även jqg längtar.

Så många som blir gravida utan att ens försöka. Längtar efter den dagen jag kan få göra samma sak <3

I know your feeling. Inte för att vi försökt så länge, men har velat detta sååå himla länge men inte trott att min sambo velat ännu så jag tog liksom inte upp det för rädd att han skulle tycka jag va tjatig om det ;) 
    Nu när vi försöker är det en evig väntan. Och så fick jag för en vecka sen reda att min kompis va gravid. Jag sa grattis och hon svarade "Ja tack väl, men detta va ju inte alls vad jag ville just nu". Kändes som en käftsmäll när det är det enda jag tänker på, hur mkt jag vill detta!! TystObestämd
    När har du BIM denna månad?
  • langtanefterbaby
    Flurriburr skrev 2016-03-09 19:50:58 följande:

Ja vi har inte heller försökt så himla länge, men inte trodde man det skulle ta flera månader inte! :)

Ja såna kommentarer gör ont att höra just nu, personen i fråga ska vara glad att hon faktiskt KAN få barn! :)

16 mars tror jag. Men har nog inte prickat in ÄL heller. Ska nog testa med ägglossningstest nästa månad för å va säker...

Lycka till! Då har vi bim ungeför samtidigt. Hoppas det tagit sig för er!
  • langtanefterbaby
    Flurriburr skrev 2016-03-09 21:22:26 följande:

Åh har du oxå den dagen?

För er med! :)

Du hade 16/3 va? Jag har den 18e
  • langtanefterbaby
    Annkarask skrev 2016-03-10 09:10:57 följande:

Apropå att vara avis på andra, jag känner 11 pers som är gravida nu. 7 av dem är nära vänner så alla utom två av mina vänner som inte har barn sen innan är just nu gravida vilket är otroligt! Jag är glad för deras skull men ibland känns allt piss absolut vid mens men man lever ju på hoppet. BIM den 18:e så vill bara att tiden ska gå snabbt ????

Japp första för mig med! Otrolig väntan! Men jämför jag med min förra månad då jag också inbillade mig att jag hade symptom så är framförallt molvärk en 5 ggr starkare nu!
  • langtanefterbaby
    vanjastina skrev 2016-03-11 05:16:34 följande:

Tog ett rfsu imorse, anar en andra linje (de är ju väldigt okänsliga så väntade mig faktiskt blankt än då länge).. Detta är så spännande! :)

Grattis vilken dag började du testa dig? BIM -7 idag för mig!
  • langtanefterbaby
    Matl skrev 2016-03-11 06:25:27 följande:

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett cb digitalt nyss...och ja jag är gravid!!! Är helt skakis nu..haha.. är på bim -2 idag.. hoppas nu bara att pyret vill stanna kvar där inne!!

Sa ju att jag såg streck på första du la ut! Grattis! Åh va roligt! <3
  • langtanefterbaby
    vanjastina skrev 2016-03-11 06:33:38 följande:

Jag testade mig först på bim -7 med ett test som heter predictor early, fick svagt men synligt rosa streck. Dagen efter (bim-6) negativt med likadant test vid lunch. Igår (bim-5) svagt plus på cb samt rfsu. Idag (bim-4) svagt på rfsu.

Men jag är egentligen osäker på när jag ska ha mens då jag hade ett missfall i början av februari, och nu är jag runt dag 40 efter det, så jag "chansar" lite på när bim är (utefter när jag tror att min ägglossning var).

Vi får se om det blir starkare plus och om jag verkligen är gravid, jag är absolut inte övertygad..

Okej! Jag får hem sådana test idag och tänkte då testa imorgon bitti. Då är jag på Bim-6
  • langtanefterbaby
    björkis123 skrev 2016-03-11 07:20:50 följande:

Starkare idag! ! :) :) :) Den här känns det mer som att jag kan lita på, tror jag ;)

Supertydligt ju! Grattis :D <3
  • langtanefterbaby
    vanjastina skrev 2016-03-12 07:47:01 följande:

Här är bilden åt rätt håll (blev sned i inlägget, svårt att se)

Ååh grattis!! Skitkul!!! :D
  • langtanefterbaby

Är på ÄL+9, BIM-5, (om jag räknat rätt) och haft molvärk/mensvärk sen i söndags i princip, men inga andra symptom. Men idag är jag så himla svullen ner till. Enda nerifrån och upp och ut mot höftbenen. I princip i en triangel där livmoder och äggstockar sitter. Tittar jag så ser jag ju att det "bullar" ut liksom och är rätt mjukt att trycka på och ömt.

. Någon mer som haft detta som symptom innan BIM?

Svar på tråden BIM Mars 2016