• Fian88

BIM Mars 2016

Tog detta nu, samma tidpunkt som det igår och hållt mig lika länge. Jag gissar på att jag hade fått fullt utslag igår eftermiddag om jag testat då, hoppas verkligen det i alla fall och hoppas verkligen ägget släpper!!:)

• Fian88

Och tror min bim blir flyttad till 28/2. Men men, hänger kvar här med:)

• Fian88
    Mintra skrev 2016-02-18 14:57:11 följande:
    Åh spännande , kör till :) ett underbart land med värme o sol de flesta dagar året om.

Vintern här är som svensk sommar så inte allt för pjåkigt... Alla är supergoa och väldigt hjälpsamma :) har bott här i lite över två år och trivs som fisken i vattnet.

Fann ju även min kärlek här nere så här blir det att stanna ;)

Om min cykel är 24 dagar ska jag få min mens den 3 mars, samma tid som dig?

Hur länge har ni försökt bli gravida? :)
    Då har vi antagligen samma bim, kanske att min blev lite tidigare men jag siktar på test den 3/3:)
  • Fian88
    Mintra skrev 2016-02-18 20:07:18 följande:

[quote=76351858][quote-nick]Fian88 skrev 2016-02-18 15:44:13 följande:[/quote-nick]

Då har vi antagligen samma bim, kanske att min blev lite tidigare men jag siktar på test den 3/3:)

Spännande låt mig veta :)

Jag är lite fundersam dock. Dessa ägglossningsflytningar (trådiga, bygga broar mellan tumme och pekfinger) jag har inte riktigt haft dem denna gång. Väldigt rikliga och vattniga dock... Läste häromdagen att kvinnor blivit gravid ändå eller att deras ägglossningsflytningar "ligger" runt tappen - ej rikliga men att det har räckt?

Sen kan de la också bero på spermien att de ligger kvar och "gror" ha ha vilket ord men ja jag menar även om man duschar varje dag och man har sex varje dag så skulle de nog inte förvåna mig att de kommer ut en del med mina egna flytningar, kanske eller ?

Ursäkte för en väldig intim fråga :)

Jo men så kan det säkert vara. Tycker att flytningarna dagen efter sex luktar typ sperma så man kan nog gå och småläcka lite haha:-P
    Jag får aldrig bygga bro flytningar, sen är det ju osäkert om jag får äl särskilt ofta.
    Men ja, många blir gravida även utan de klassiska flytningarna:)
  • Fian88
    Nykär15 skrev 2016-02-19 08:56:31 följande:

Jag käkade rosenrot och ÄL vad väldigt tydlig denna månad, brukar känna av den men vet sen innan att när jag har ont så släpper ägget ca två dagar senare. Denna gången fick jag ju till o med positivt på ÄL-test., aldrig hänt innan. Så känns som det drog igång mer effektivt denna gången eller vad jag ska säga.

Och ja, det är ju när blåsorna mognar och släpper man brukar ha ont, så jag brukar tänka att när det onda är borta är ägget släppt och på gång. Det tar ett dygn för spermier att simma upp i äggledaren, det är därför man ska ha sex dagarna innan så de hinner möta ägget. Så hellre för tidigt än för sent. Men ibland tar det ju 48 timmar för ägget att släppa så är ju inte dumt alls att ha sex även efter för att vara säker tänker jag. Så vi kommer med ha i natt igen :)

Nej det tar inte ett dygn utan kan gå så snabbt som på 30 minuter faktiskt, däremot så överlever ägget i max ett dygn har jag för mig:)
  • Fian88
    Nykär15 skrev 2016-02-19 09:29:16 följande:
    Det står överallt att man räknar med att ÄL är 12-48 timmar efter positivt utslag. Men exakt går ju ALDRIG att veta om man inte tempar ofta och ser exakt när den går upp, för det gör den ju när ägget släppt. Men eftersom du inte vet vart i stegringen/det positiva utslaget du är så ska man räkna med de timmarna just för att ägget överlever den tiden. Då missar man det inte. Men klart du inte kan säga om du råkar testa 20 timmar eller 30 minuter innan det släpper ;)

Ja absolut, men från att ägget har släppt så är det befruktningsbart i 1 dygn (eller om det var 12-24 timmar). Och spermierna kan simma upp på 30 min. Skrev kanske otydligt först:). Men det är ändå bra att ligga innan äl som du säger, för spermierna kan överleva i äggledaren i upp till 4-5 dygn. Så då ligger dom och väntar på ägget.
  • Fian88
    Nykär15 skrev 2016-02-22 08:54:27 följande:

Jag har svinömma bröst...är på ÄL+ 4, men så hade jag hela förra cykeln från ÄL fram till mens, så två veckor med tokömma bröst och molvärk. Även lite mjölk vilket jag hade sist med. Men det är rätt vanligt ju att man kan ha från ÄL eftersom kroppen varje cykel förbereder sig för en graviditet och sen försvinner det om man får mens. Så jag tar det med ro. De gånger jag faktiskt har vart gravid så har jag börjat frysa som en galning när ägget har fäst på runt ÄL+8-9..så det har vart första riktiga symptomen som fått mig att börja tänka att det kanske tagit sig.

Men ännu är det för tidigt för att känna nåt sånt då ägget nog håller på att vandra sin väg och sen får man väl se om det är befruktat och fäster eller ej - men lär väl märkas tidigast framåt helgen.
    Tänker testa på söndag morgon, då är jag på ÄL + 10

Är också på äl+4 och måste erkänna att jag fått upp förhoppningarna denna månaden imed positivt äl-test (eller ja, nästan positivt, missade antagligen bara toppen på stegringen). Så jag tror verkligen jag fick äl denna cykeln. Funderar också på om jag ska testa redan på söndag, väntar eventuellt till måndag tror jag, får se:)
  • Fian88

Avskyr när man får muskel/nervryckningar över livmodern som känns exakt som bebissprattel:'(. Tack kroppen, påminn mig lite mer om mitt ogravida tillstånd, bara gör det..

• Fian88
    mininiss skrev 2016-02-24 13:21:13 följande:

Hej på er!

Vill någon hjälpa mig jag hade ägglossning den 14 februari den här månaden så min fråga är när kan ja ta gravtest? :)

Du skulle kunna ta ett imorgon bitti men säkrast är att vänta till äl+12-14 (alltså 12-14 dagar efter äl):)
Svar på tråden BIM Mars 2016