• Sajocawa

BIM Mars 2016

Tror jag är gravid.... Äl+12 / BIM-1 och fått något svagt på stickan nu på kvällen. Ska ta ett digitalt imorgonbitti för att vara säker!
    Fjärde försöket efter MA i oktober i så fall!

• Sajocawa
    Korvstroganoff skrev 2016-03-08 12:35:25 följande:

Är det någon som har koll på när kroppen börjar producera hcg om en är gravid? Har ju inte bim förrän om typ 2 veckor, när skulle ni börja testa? Om ni inte skulle orka vänta till bim alltså! :)

Om du har BIM om ca 2 veckor har du troligtvis ägglossning typ nu så fokusera på mysa med mannen istället. Min förra graviditet plussade jag på äl+9, denna gång plussade jag inte förrän äl+12 så det är lite olika :)
    Tidigare än äl+8 är nästan omöjligt :)
  • Sajocawa
    Hannah81 skrev 2016-03-08 15:32:07 följande:

Nu fick jag plötsligt förändrade flytningar. På äl+8 ca.
    Tjocka vita.
    Hm... Det kan man ju tolka som ett positivt tecken? :)

Svårt att säga, flytningar beter sig lite olika för alla, och de senaste månaderna har jag haft olika varje gång mellan äl och BIM..
  • Sajocawa
    Smultrontjejen skrev 2016-03-09 06:12:02 följande:

Du ska haft urinet i blåsan minst 4timmar och ju mindre vätska du druckit ju mer koncentrerat är urinen och då större chans att ge utslag på testet, det ska även "svalna" en stund innan man testar. (som jag fattar det)

Kram och hoppas på plus snart

Varför skulle kisset behöva svalna? Man kan ju kissa direkt på testet..
  • Sajocawa
    Matl skrev 2016-03-09 08:23:13 följande:
    Tycker det syns så dåligt på bilden och hann bara ta lite snabbt då jag skulle till jobbet...men jag visar väl här då Som sagt...syns dåligt här...

Jodå jag ser också! :D Grattis! 
  • Sajocawa
    Matl skrev 2016-03-09 09:57:36 följande:
    Åh vet inte om jag vågar säga tack.. Tänk om det visar fel! Kommer testa mig imorgon eller på fredag igen...vad tror ni är bäst? Vill att nästa test ska bli tydligt så man slipper fundera
    Köp ett testa-tidigt så får du säkert ett lite tydligare streck :) 
    jag testade supersvagt på en sån där billig sticka på kvällen äl+12 och typ lika svagt på morgonen äl+13 så köpte ett cb plus som jag tog mitt på dagen äl+13 och då såg man det tydligare så att jag vågade tro på det! Idag är jag på äl+14 och då fick jag lite tydligare streck på den vanliga billiga stickan.
    Annars finns ju predictor early som man kan köpa på Lloyds apotek som är ännu känsligare :) 
  • Sajocawa
    MezPez skrev 2016-03-09 10:44:01 följande:

Har ni alla massa symptom?

Jag fick starkt utslag på ÄL sticka förra torsdagen, dvs 6 dagar sedan. Fredagen var svagare men ändå starkt så jag hoppas ägget släppte under fredagen.

Så jag är väl på ÄL+6 antar jag? Räknar man ägglossningen från det att man får ett starkt utslag oavsett när ägget släpper så att säga?

Har än så länge bara lite ömma bröst.
    Tror inte man brukar ha ömma bröst så tidigt innan mens annars?
    Eller så har man det, jag minns inte, haha.

Flytningar har jag också, lotionaktiga.

Hoppas hoppas!

Nej du har ägglossning oftast 1 (ibland 2) dagar eftersom positivt äl-test, så i så fall är du på äl+4 eller 5. :)
    Ömma bröst är "tyvärr" bara ett tecken på att ägglossning skett och att progesteronet ökat som det gör för alla. Det går tyvärr inte avgöra om det kommer sluta i graviditet eller mens, och om ditt ägg nu skulle ha blivit befruktat så har det ändå inte fäst i livmodern ännu och därför är det omöjligt med graviditetssymptom. 

Men, jag är gravid och hade NOLL symptom denna månaden. (Det var visserligen ett symptom i sig då jag haft fruktansvärd pms de 2-3 senaste månaderna men ingen pms den här månaden). 

Hoppas hoppas :) 
  • Sajocawa
    eg90 skrev 2016-03-09 10:01:35 följande:

Dagens test. ÄL+ 12
    Jag ser tyvärr ingenting, men det syns ju oftast bättre i verkligheten än på en uppladdad bild så om du ser något så är det säkert där :) 
  • Sajocawa
    MittNyaJag skrev 2016-03-09 20:33:50 följande:

Fick fullt utslag på ÄL den 4/4. Är det först från den 5e eller 6e jag ska börja räkna då? Alltså att jag räknar som att jag är på äl + 4-5 nu? :)

Jag tycker också du ska räkna att äl är dagen efter positivt test, för det är ändå vanligast (även om vissa har äl samma dag och andra har äl två dagar efter). Fortsätter du med äl-stickor och ser när dom blir negativa igen?
  • Sajocawa
    MittNyaJag skrev 2016-03-09 21:13:47 följande:
    Gjorde ett dagen efter som var lite svagare men ändå så himla starkt så jag skulle tolka det som positivt. Sedan så glömde jag dessvärre att kolla. Men då kanske jag skulle säga att jag är på äl + 4 nu då :) 
    Men räkna ändå det allra starkaste som positivt då om det andra ändå var lite svagare, för peaken, och nedräkningen till äl, har ju börjat vid det starkaste utslaget ;)
  • Sajocawa
    klaraanders skrev 2016-03-11 18:57:27 följande:

Jag tror att jag är gravid, jag räknar mig att vara gravid. Jag har inte tagit något test, för att jag skulle bli så himla ledsen om det var negativt, skjuter därför hellre upp det ledsna tills mensen kommer. Jag kommer testa mig men den dagen jag har fått symptom. Jag är på 37 dagar efter förra mens och 23 dagar sen ÄL. Min längsta cykel senaste året har vart på 33 dagar och har ett snitt på 29 dagar. Jag hade mensvärk i förra veckan så att jag trodde att jag skulle få mens hela tiden men har nu vart helt symptomfri i en vecka. Jag mäter min kroppstemperatur varje morgon den är ovanligt hög, det är mitt enda symptom. Och utebliven mens då. Jag undrar hur vanligt det är med utebliven mens utan att vara gravid? Det skulle vara min ända orsak till att inte vara gravid, jag vet att vi prickade att ha sex på ÄL.

Mensen kan inte utebli när du har haft ägglossning eftersom slemhinnan alltid stöts ut till slut om ett ägg inte har fäst. Har det gått 23 dagar sen äl är du 100% gravid, för man kan inte gå så länge utan att slemhinnan stöts ut. Grattis till graviditeten!
  • Sajocawa
    Nykär15 skrev 2016-03-11 22:52:27 följande:
    Ja såvida man vet att äl faktiskt inträffat och att ägget släppt...så hade nog inte vågat säga 100% säkert gravid :/
    Fast eftersom hon tempar så vet hon ju exakt när äl inträffade :)
  • Sajocawa
    Fian88 skrev 2016-03-13 20:41:09 följande:

En undring till er som är duktiga på äl-test. Tog det översta vid lunch och det undre för en stund sen (igår var det nästan blankt). Har ju uppenbarligen en snabb stegring (samma förra cykeln) så ska jag ta ett direkt imorgon bitti igen? Vet att man helst inte ska använda morgonurin men skulle gärna vilja se om jag kan få fullt positivt utslag (missade det sist om jag ens skulle fått positivt). Både jag själv och gyn är ju osäkra på hur ofta jag egentligen får äl, vet att ett positivt test inte kan säga om ägget verkligen släpper men tror ändå det är så i de flesta fall.

Ser ut som det kan dröja ett tag innan dina test blir positiva tycker jag, ingen sådär jättestark stegring sen imorse, men vet ju inte heller har snabb stegring du menar på att du hade förra månaden :). Men eftersom äl uppenbarligen är på gång inom några dagar är det alltid rekommenderat att testa två gånger om dagen, och nej morgonurin är inte det optimala men du kan ju testa när du kissar gången därpå. Fortsätt testa så tills det blir positivt, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen, och se till att fortsätta testa tills testerna blir negativa igen också. :)
  • Sajocawa
    Fian88 skrev 2016-03-13 20:41:09 följande:

En undring till er som är duktiga på äl-test. Tog det översta vid lunch och det undre för en stund sen (igår var det nästan blankt). Har ju uppenbarligen en snabb stegring (samma förra cykeln) så ska jag ta ett direkt imorgon bitti igen? Vet att man helst inte ska använda morgonurin men skulle gärna vilja se om jag kan få fullt positivt utslag (missade det sist om jag ens skulle fått positivt). Både jag själv och gyn är ju osäkra på hur ofta jag egentligen får äl, vet att ett positivt test inte kan säga om ägget verkligen släpper men tror ändå det är så i de flesta fall.

Och juste, om både du och gyn är osäkra, tar du prover hos gyn för att bekräfta äl?
    Annars borde du börja tempa :)
  • Sajocawa
    Fian88 skrev 2016-03-13 21:03:24 följande:
    Med snabb stegring menar jag att igår var testet nästan helt blankt. Likadant förra cykeln, nästan helt blankt och sen nästan positivt dagen efter. Men ja, det räknas kanske inte som snabbt:) 
    Jag har varit hos gyn för undersökning och hade flera stora äggblåsor kvar i äggstocken (har bara en) så hon tyckte det såg ut som att min kropp har svårt att ägglossa. Månaden efter tog dom ett progesteronprov som visade på att jag antagligen inte fick äl (värdet låg lite på gränsen så att säga). Mina ägg mognar så pass mycket så signalerna går fram, därav mens varje månad, men det är osäkert om de släpper särskilt ofta.
    Har provat en enkelkur pergotime men blev överstimulerad så nu får vi inte mer "hjälp". Sonen blev till på andra försöket och nu har vi försökt sen juli -14, blev gravida efter 1 år men slutade i missfall tyvärr. Jag tror ju att nått är fel men vi ger det fram till sommaren innan vi söker hjälp igen. Vi har sex som minst varannan dag fram till ett par dagar innan bim så vi täcker upp bra och missar ju inte äl om den inträffar.  
    Åh vad jobbig situation..sa hon nåt om att det liknade pco då?

Jag tycker du ska ge tempningen en chans, då kommer du direkt få svart på vitt om du har ägglossning eller inte. Det är inte så jobbigt som det verkar, bara att ta tempen så fort man vaknar varje morgon och föra in i en app som gör uträkningen åt en ;)

Tog du ett test nu på morgonen förresten eller väntar du till nästa gång du måste kissa? :)
  • Sajocawa
    Annisennn skrev 2016-03-27 17:05:06 följande:

Grattis till plusset Fian8. Gud så kul!

Är inte alls så insatt att skriva i sånahär trådar, så blir lite instickare bara då och då.

Så roligt att läsa om alla som plussar.

Själv har jag bim om 3 dagar och ingen pms. Nån som varit med om samma?

Kram på er och glad påsk

Var helt pms-fri den här månaden och det var enda anledningen till att jag misstänkte att det hade tagit sig... Mådde liksom lite för bra ;). Och ett plus på stickan blev det!
    Hoppas det är något i din mage också :)
Svar på tråden BIM Mars 2016