BIM Mars 2016
Tror jag är gravid.... Äl+12 / BIM-1 och fått något svagt på stickan nu på kvällen. Ska ta ett digitalt imorgonbitti för att vara säker!
Fjärde försöket efter MA i oktober i så fall!
Tror jag är gravid.... Äl+12 / BIM-1 och fått något svagt på stickan nu på kvällen. Ska ta ett digitalt imorgonbitti för att vara säker!
Fjärde försöket efter MA i oktober i så fall!
Är det någon som har koll på när kroppen börjar producera hcg om en är gravid? Har ju inte bim förrän om typ 2 veckor, när skulle ni börja testa? Om ni inte skulle orka vänta till bim alltså! :)
Nu fick jag plötsligt förändrade flytningar. På äl+8 ca.
Tjocka vita.
Hm... Det kan man ju tolka som ett positivt tecken? :)
Du ska haft urinet i blåsan minst 4timmar och ju mindre vätska du druckit ju mer koncentrerat är urinen och då större chans att ge utslag på testet, det ska även "svalna" en stund innan man testar. (som jag fattar det)
Kram och hoppas på plus snart

Har ni alla massa symptom?
Jag fick starkt utslag på ÄL sticka förra torsdagen, dvs 6 dagar sedan. Fredagen var svagare men ändå starkt så jag hoppas ägget släppte under fredagen.
Så jag är väl på ÄL+6 antar jag? Räknar man ägglossningen från det att man får ett starkt utslag oavsett när ägget släpper så att säga?
Har än så länge bara lite ömma bröst.
Tror inte man brukar ha ömma bröst så tidigt innan mens annars?
Eller så har man det, jag minns inte, haha.
Flytningar har jag också, lotionaktiga.
Hoppas hoppas!

Fick fullt utslag på ÄL den 4/4. Är det först från den 5e eller 6e jag ska börja räkna då? Alltså att jag räknar som att jag är på äl + 4-5 nu? :)
Jag tror att jag är gravid, jag räknar mig att vara gravid. Jag har inte tagit något test, för att jag skulle bli så himla ledsen om det var negativt, skjuter därför hellre upp det ledsna tills mensen kommer. Jag kommer testa mig men den dagen jag har fått symptom. Jag är på 37 dagar efter förra mens och 23 dagar sen ÄL. Min längsta cykel senaste året har vart på 33 dagar och har ett snitt på 29 dagar. Jag hade mensvärk i förra veckan så att jag trodde att jag skulle få mens hela tiden men har nu vart helt symptomfri i en vecka. Jag mäter min kroppstemperatur varje morgon den är ovanligt hög, det är mitt enda symptom. Och utebliven mens då. Jag undrar hur vanligt det är med utebliven mens utan att vara gravid? Det skulle vara min ända orsak till att inte vara gravid, jag vet att vi prickade att ha sex på ÄL.
En undring till er som är duktiga på äl-test. Tog det översta vid lunch och det undre för en stund sen (igår var det nästan blankt). Har ju uppenbarligen en snabb stegring (samma förra cykeln) så ska jag ta ett direkt imorgon bitti igen? Vet att man helst inte ska använda morgonurin men skulle gärna vilja se om jag kan få fullt positivt utslag (missade det sist om jag ens skulle fått positivt). Både jag själv och gyn är ju osäkra på hur ofta jag egentligen får äl, vet att ett positivt test inte kan säga om ägget verkligen släpper men tror ändå det är så i de flesta fall.
En undring till er som är duktiga på äl-test. Tog det översta vid lunch och det undre för en stund sen (igår var det nästan blankt). Har ju uppenbarligen en snabb stegring (samma förra cykeln) så ska jag ta ett direkt imorgon bitti igen? Vet att man helst inte ska använda morgonurin men skulle gärna vilja se om jag kan få fullt positivt utslag (missade det sist om jag ens skulle fått positivt). Både jag själv och gyn är ju osäkra på hur ofta jag egentligen får äl, vet att ett positivt test inte kan säga om ägget verkligen släpper men tror ändå det är så i de flesta fall.
Grattis till plusset Fian8. Gud så kul!
Är inte alls så insatt att skriva i sånahär trådar, så blir lite instickare bara då och då.
Så roligt att läsa om alla som plussar.
Själv har jag bim om 3 dagar och ingen pms. Nån som varit med om samma?
Kram på er och glad påsk