• frujeppesen

Ska börja med LCHF

Hej på er!

Jag ska rubriken säger.. starta med LCHF. Eftersom jag har så stort sötbehov så tänkte jag testa detta.
    Jag vill absolut inte gå UPP i vikt..
    Har läst mycket om LCHF, bla på kostdoktorn.
    Där står det om du behöver gå upp i vikt så gör du det, behöver du gå ner i vikt så gör du det med LCHF... Jag vill inte gå upp. Är ganska smal.
    163cm, 53 kg. Jag är nöjd med det.

Hur går det för er andra?
    Är det några som är smala och äter LCHF??
    Tips?

• Svar på tråden Ska börja med LCHF
  • Vickan I

Jag gick upp av lchf och fick det förklarat som att det är en viktstabiliserande "diet". Var/är också smal, men ville komma ifrån socker som du. Men prova. Jag märkte att jag började gå upp och ströp då på fettet, men då blir det lätt fel och jag blev hungrig. Vill tillägga att jag verkligen inte frossade i fett heller, men gick upp ändå. Säkert stannat på vad kroppen tycker är lagom, men för mkt vikt för hjärnan, haha!

• frujeppesen

Det känns ju oroväckande att du gick upp.
    Usch då.. men jag får väl testa.

Hur har du det med ditt sockerberoende nu?
    Gör du något att för att dämpa det?

• london

Jag är inte helt säker men jag tror att om man tränar samtidigt så kan fettprocenten i kroppen hållas nere, däremot kan man ju gå upp i muskler. Katrin Z som är ledande i Sverige när det kommer till lchf är ju smal och har ju den kosthållningen. 

För mig var lchf det bästa jag gjort för kroppen (men då var jag överviktig) och hjälpte oerhört bra mot sockersuget. 

Svar på tråden Ska börja med LCHF