Inlägg från: annaki |Visa alla inlägg
  • annaki

Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????

Min sexåriga pojke tappade bort sin så högt älskade nalle för över ett år sedan och gråter fortfarande för att "Björnis" är borta.

För honom var det mer än ett litet gosedjur, det var hans låtsaskompis som han byggde upp en hel värld kring. Han ville aldrig ha presenter till sig själv och han har fortfarande kvar alla nallens saker så att Björnis inte ska bli ledsen när han kommer hem????.

Vet att det låter helt sjukt men det blev som att den där lilla björnen blev en slags familjemedlem. Jag som vuxen fattar ju att vi aldrig kommer att hitta den.Tänkte därför ta en chans för att se om det finns någon som har en likadan nallebjörn som på bilden där hemma någonstans. Den är runt en decimeter i storlek. Jag skulle betala bra!

Vet att detta inte låter som något stort problem men den här björnen fyller ju uppenbarligen något behov hos min son. Säger jag till honom att vi troligtvis aldrig hittar den brister det för honom som att någon levande har dött.

Snälla, snälla leta i era gömmor och visa bilden för andra. Skulle vara så fantastiskt att få ge honom hans lille vän i födelsedagspresent(även om det nu inte är exakt samma björn, det man inte vet har man ju som bekant inte ont av). Kramar till er alla från en väldigt blödig mamma?!
  • Svar på tråden Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????
  • annaki

Oj då, blev frågetecken av mina ledsna och glada gubbar där .

• annaki

Tack för era svar (vill inte ha en hamster dock, sådana är jag livrädd för ) grejen är att jag inte har facebook. Vet inte riktigt hur det funkar men undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig att lägga in den här bilden på facebook. Det vore en fantastisk tjänst, är inte så haj på det här med datorer och internet tyvärr/mvh Anna

• annaki

Jag förstår att det verkar som att jag legat under en mossig sten de senaste 15-20 åren och det stämmer rätt bra. Har haft det rätt mysigt där men nu behöver jag lite hjälp här ute i ljuset . Mvh Trollmor

• annaki

Såg att mitt senaste inlägg såg rätt mysko ut . Menar bara att jag inte hängt med så bra i den digitala utvecklingen, har inte haft det intresset.

• annaki

Tänker inte be om ursäkt för att jag är som jag är, jag lindar gärna in verkligheten i bomull. Sorg och tråkigheter kommer han uppleva tids nog, det kommer ingen av oss undan tyvärr.

• annaki

Hej igen, tänkte göra ett till försök. Finns det någon där ute som har någon "Björnislookalike". Snälla hör av er i sådana fall, jag betalar er självklart som jag tidigare sagt. Ha en trevlig helg!

• annaki

Tack (anonym anna)! Vad fint att någon förstår! Har kontaktat sommarbarn88, hon skulle leta men jag har full förståelse för att människor har andra saker i sitt liv än att leta ihjäl sig efter en nalle till min son . Massa kärlek till er alla!

• annaki

Hej! Jag är tillbaka igen. Måste säga att jag att jag måste ha världens mest lojala son. Fortfarande kommer han att tänka på "Björnis" och börjar gråta för att han saknar honom (senast i morse).Tänkte göra ett nytt försök, finns det någon därute som har en likadan liten björn någonstans där ute i landet? Skulle som jag tidigare skrivit betala bra. Tänk att få se min lille killes ansikte lysa upp om hans älskade björn dök upp! Mvh Anna

• annaki

Tack så jättemycket för alla svar, kanske skulle funka att sy upp en likadan men undrar hur exakt det blir. Han vet precis hur hans lilla Björnis ser ut. Har kollat tradera och blocket men ebay har jag faktiskt inte tänkt på. Där brukar man ju utbudet vara oändligt. Tack igen för att ni är så gulliga och lägger tid för att komma med förslag!

• annaki

Ha ha, tack snälla för tipset men den har jag redan försökt några gånger. Hittade en vit nästan exakt likadan nalle och sa att Björnis fått vinterpäls men den köpte han inte . Har kollat på ebay nu och det fanns ingen just nu men där finns nog chans att kunna hitta en om man håller koll.

• annaki

Tack alla fina som svarat. Ja, den är honungsgul/beige och i plysch. Vi köpte den på en loppis och han bara älskade den för att den var så liten och gullig. Han har fortfarande kvar alla kläder som min mamma sydde till den lilla björnen så att "Björnis" inte ska tro att han glömt bort honom om han kommer hem. Får nästan en tår i ögat själv när jag tänker på det!

• annaki

Jag ser det inte som att lura honom, hittar jag en exakt likadan tror jag att han kommer att se det som att Björnis äntligen kommit hem. Hoppas att han inte kommer hata mig som vuxen men det känns inte så troligt????. Tyvärr var det inte samma björn som på bilden längst ner. Den har sydda ögon och är helt enfärgad (ingen text på sig). Materialet är nog mer åt sammetshållet än som jag tidigare skrev plysch. Är absolut ingen expert på sånt här. Tackar ändå så jättemycket för att du försökte hjälpa mig i min jakt! Måste bara säga att det känns fantastiskt att så pass många orkat bry sig om vårt problem. Känns så fint och värmer att se människors snällhet i en annars för ofta kall och hård värld.?

• annaki

Nej, inte riktigt. Den är max 10 cm, ganska hårt stoppad och mer gulbeige i färgen. Tack så mycket ändå!

• annaki

Den har inte vridbara (heter det så?) armar eller ben och den kan bara sitta.

• annaki

Nej inte hittills men jag ska försöka nu! Har också lite planer på att sy ihop en av delar av andra nallar. Har hittat en perfekt kropp fast med älghuvud. Har också hittat ett ganska likt huvud fast det är vitt, undrar om man kan färga det? Undrar om jag håller på att bli knäpp?

• annaki

Tror någon att ovanstående kan funka. Att hitta en likadan nalle utan att behöva stycka andra vore väl det optimala men vad gör man inte . Hur mycket tror ni en sömmerska skulle kunna ta för ett sådant jobb, tror ni dom kan hjälpa med färgval?

Svar på tråden Min son sörjer verkligen sin borttappade nallebjörn????