Bedrägeri/fusk
Jag hopppas du åker dit så det sjunger om det!
Sjukt lågt att göra som du gjort!
Du vet att det är mina pengar du sitter och vabbar för va? VI SOM GÖR RÄTT FÖR OSS!
Jag hopppas du åker dit så det sjunger om det!
Sjukt lågt att göra som du gjort!
Du vet att det är mina pengar du sitter och vabbar för va? VI SOM GÖR RÄTT FÖR OSS!
Jag ringde FK nu och testade att säga att jag vill ta bort några dagar som blivit fel anmälda. Tanten frågade om det gällde 8,9,10/10, ja svarade jag. Okej då tar jag bort dom åt dig svarade hon. Nu känner jag mig lite lugnare, även om jag inte kommer kunna slappna av helt än ifall att dom hör av sig igen.
Jag vet att jag kom jävligt lindrigt undan och att många av er anser att jag skulle blivit mer straffad. Dock kan jag säga att det här va ett straff för mig. Att gå runt hela helgen med en stor klump i magen, fyfan! Det här har fått mig att tänka om och jag kommer då aldrig våga fuska igen!
Såhär är det. Vi som gjort detta,och fler med oss,vet säkerligen att det är fel och mer än så. Livet tar vändningar vissa gånger och man gör ett desperat försök att styra upp det,tillfälligt. Vissa fortsätter förmodligen på banan medans andra hinner vakna upp innan något händer eller i samband med en granskning. Det ÄR fel,precis lika fel som att köra mot rött,för snabbt (Som faktiskt kan få en dödlig utgång),snatta osv osv. Jag hann sluta innan utredningen startade men hade "otur" att det kom på tapeten ändå. Jag står mitt kast och precis som jag redan skrivit i ts så tar jag knappt ut vabb nu även om barnet faktiskt ÄR sjukt. Jag betalar mina räkningar i tid,kommer aldrig för sent till jobbet och har betalat på skulden i snart 2år redan. Återigen så är jag medveten om brottet men man vill ändå kunna få ventilera sina tankar och känslor. För hur det än är så närmar sig tiden för förhör med allt vad det innebär och på straffskalan FINNS fängelse i åtminstone 6mån. Hur säger man sånt på jobbet och till barnen? I mitt jobb har jag tex hand om andras värdesaker och skulle lätt ha kunnat ta både det ena och det andra men där har tanken ens aldrig funnits. Tar knappt emot en chokladbit av kunderna.
Så ni som kommer med moralpredikningar,snälla låt bli.