amandawic skrev 2016-03-07 15:12:31 följande:
Tack för svar! :)
Kommer du ihåg om du även hade ont i magen de gångerna du upplevde samma sak?
Jag är bara på ruvardag 4 efter ET men har varit väldigt svullen och gasig i magen, känns som att det är något som trycker konstant sedan igår.
Idag kom även Lutinus-problemet, men tycker att det känns lite tidigt för symptom? Vid förra ruvningen kom de inte förrän sent i ruvningen, men då visade det ju sig att det också var mens-symptom
Jag har haft ont i magen, ja. Molvärk. Det är tyvärr lika vanligt att man har det inför mens som i tidig graviditet.
Det du beskriver är symptom på progesteron, det som finns i Lutinus. Tidiga gravsymptom beror också på progesteron, så tyvärr är det omöjligt att skilja dem åt. Samma hormon - samma symptom. Det är även exakt samma symptom som inför mens, så tyvärr får man inte mycket till ledtrådar förrän man kan testa.
Jag har ruvat 4 ggr och har haft lite olika symptom varje gång. Vissa gånger mer, andra mindre. Tyvärr tyckte jag inte att det var så mycket som skilde sig åt den gången det blev en lyckad graviditet. Kanske att jag mådde mer illa den gången, men som sagt hade jag olika symptom varje ruvning, så det kan ha berott på det.
Jag håller tummarna för att det blir plus för din del :)