• Totti90

Ivf Sahlgrenska 2016

Hoppar också in i tråden här. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla hur vi låg till i kön och fick tid nästa tisdag, vilken lycka ?? Vi gjorde utredning i höstas och remissen blev skickad i december. Nu håller jag tummarna för alla er och hoppas vi alla har växande magar snart.

• Totti90

Tack :) Kändes som evigheter med väntan, försökte lösa privat med vårdgarantin men det var menlöst. Nu ringde jag bara mest för att kika vilken placering vi hade i akutlistan eller vad det nu kallas när man kan bli uppringd för avbokningar.

Vi har haft oskyddat sex i 2,5 år. I höstas valde vi att kolla upp det. Jag är lite äldre 36 år snart så tiden tickar iväg. ( känner mig dock yngre :) ) men vi fick reda på att min sambo hade få simmare, ca 15 miljoner av 60 miljoner eller vad man nu säger.

Nån som vet hur långt efter första mötet man kommer igång. Vill verkligen få gjort det innan sommaruppehållet.. Men lika bra att tänka att det blir till efter sommarn så slipper man bli besviken..

• Totti90

[quote=76635208][quote-nick]ivf februari skrev 2016-05-18 07:52:01 följande:[/quote-nick]

Hello. Nu är dagen kommen för oss. Idag är ägglossning sprutan på schemat och äggplock på fredag. Insättning på söndag. Spännande helg

[/

Åh vad spännande.. Håller tummarna för dig!

• Totti90

Åh spännande sarah32, håller tummarna för dig! Jag tog min andra spruta igår, känns overkligt att allt är på gång nu :)

• Totti90

Detta är vårt första försök med, startade utredningen i höstas och i december blev vår remiss skickad till Sahlgrenska. Lång väntan men känns overkligt att man är mitt i det nu. Troligtvis får vi äggplock nästa vecka, får förhoppningsvis besked på tisdag. Så ligger inte så långt efter :)

Sarah32 skrev 2016-09-02 13:50:45 följande:

Tack!

Ja, det känns smått overkligt att äntligen få chansen att bli gravid:) Då är det inte så långt kvar för dig till äggplock heller! Vilket försök är du på?

Detta är mitt första:)

• Totti90

Hur många dagar har du tagit sprutorna? Har du långa protokollet ?

VeronikaMary skrev 2016-09-02 17:31:33 följande:

Hej Alla!Hur går det för er?I dag var jag på sjukhuset o gjorde ett ultraljud såg väl rätt bra ut med äggblåsor men tyvärr många små så ska forsätta o medicinera under helgen o sen tillbaka på måndag igen o hoppas att det ser bättre ut då.

• Totti90

Yes vi kör långa protokollet med. Tagit sprutorna i 4 dagar nu, gått bättre än förväntat med sprutorna. Är extremt spruträdd men har inte varit svårt alls :)

Chockad varje gång jag stuckit mig i magen men det är det förhoppningsvis värt :)

VeronikaMary skrev 2016-09-02 18:33:37 följande:

Jag har hållt på i sex dagar nu o ska ta sprutorna till söndag o då hoppad jag att det ser bra ut på måndag.Långa protokoll??

• Totti90

Åh vad spännande! Lycka till imorgon. Vet du hur många ägg ungefär du har? Var inne på ultraljud idag. Ska göra äggplock på måndag och förhoppningsvis embryoinsättning på onsdag.. Hoppas dina två månaders väntan går fort..

VeronikaMary skrev 2016-09-08 19:06:36 följande:

Tack det känns bra att det är på dags i morgon men är verkligen super nervös redan men det kommer säkert gå bra,är lite nervös att få vara i operations rummet själv så sambon inte ville följa med men det går säkert bra.

Hur går det för dig?

VeronikaMary skrev 2016-09-07 21:44:02 följande:

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

• Totti90

ja den väntan kan jag tänka mig nästan är värst ???? Kommer förhoppningsvis starta den tiden nästa onsdag. Håller tummarna att allt går vägen för dig ????

Sarah32 skrev 2016-09-08 18:31:09 följande:

Åh, jag förstår:(

Jag är på RD 5 nu och det är hemskt att bara gå och vänta! Fick heller inget till frysen så det blir ny stimulering och äggplock igen om detta inte funkar.

Kram på dig!

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016