• Jadu

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej.

Skriver här, idag var vi hos läkaren och fick våra provsvar, inga spermier så en remiss till sahlgrenska. Vårt hopp är att de är en blockad och att de kan hämta från testikeln men han sa även att vi skulle prata om spermie donation.. någon som kan ge lite tips eller nått på vad vi har att vänta.. lång väntetid antar jag..

• Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-07 21:44:02 följande:

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

Varför måste ni vänta 2månader?
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:25:25 följande:

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

Vad tråkigt att behöva vänta, men 2 månader går fort.

Blir det ostimulerat vid insättning då?
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 09:53:03 följande:

Jag vet faktiskt inte än,har inte pratat med läkaren om det än men jag får säkert reda på det när det börjar o närma sig

Håller tummarna att dessa 2 månader går fort så ni får börja.
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 10:44:59 följande:

Tack det hoppas jag med,tycker det är så jobbigt att behöva vänta men förstår att det är det bästa.Hur går det för dig?

Man vill ju gärna att allt händer nu.

Det står still, ska börja först vid okt mensen så ev äggplock är v 43.

Vart igår och beställde sprutorna då vårt apotek inte hade dem o köpte med mig vaginaltabl så vi har dem hemma.
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2016-09-08 12:22:20 följande:

Men åh fy vad jobbigt att behöva vänta ????Förhoppningsvis så går tiden ändå fort så du snart går komma i gång.

Ja det är skönt o ha allt hemma jag hämtade ut allt med en gång också så slipper men oroa sig.

Det kommer vara dyrt när man köper allt första gången men sen går hllgkonstandsskyddet på så dom sista två omgångarna jag tog ur kostade det inte nått alls ????

Ja blev lite besviken att behöva börja på mens 2 men samtidigt är jag så lycklig att vi kan göra detta. Vi var lite inställda på att det skulle bli donation så va en riktigt härlig överraskning för oss :)

Det är tur att högkostnadsskyddet finns, blivit super dyrt annars. Men det hade det ju vart värt.

Hoppas det inte tar allt för lång tid för apoteket att beställa hem allt ????
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2017-01-17 16:53:34 följande:

Hej Alla!Hur går det för er med era ivf utredningar?Hoppas att det

går bra ????Jag var på sjukhuset i går efter en omgång med Progynon

och gick positiva besked att allt såg toppen bra ut o nu är det bestämt

att jag ska ditt på Måndag den 23/1 och då blir det insättning av ägg,är så

otroligt glad o lycklig över att det äntligen ska bli av efter många omgångar

med evigt kämpande.Hoppas nu att detta går vägen ????????

Försök nr 2 med plock idag som blev total frys för jag hade 25 ägg blåsor så de våga inte göra en insättning.

Så hoppas att de blir bebis i mars när jag får sätta in.
  • Jadu

Hej. Inte vart aktiv i denna tråd sen vårat försök misslyckades i höstas men nu behöver jag hjälp av er rutinerade ivfare. Äckel varning!

Gjorde nytt äggplock i tisdags o blödde lite samma dag och onsdagen vart det mer bruna flytningar.

Men idag blöder jag igen?! Ska de vara så?

• Jadu

Hej. Inte vart aktiv i denna tråd sen vårat försök misslyckades i höstas men nu behöver jag hjälp av er rutinerade ivfare. Äckel varning!

Gjorde nytt äggplock i tisdags o blödde lite samma dag och onsdagen vart det mer bruna flytningar.

Men idag blöder jag igen?! Ska de vara så?

• Jadu
    ammela skrev 2017-01-22 19:44:54 följande:

Kan det vara en fästningsblödning tro? *hoppas*

Sån tur har vi tyvärr inte. Det blev total frys av äggen.. de fick ut 25 ägg blåsor så det var för stor risk för överstimulering att sätta tillbaka..

Glömde skriva med det.

Denna blödning är typ som en mens mängdmässigt.
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016