Ivf Sahlgrenska 2016
Hej! Min remiss kom in 28:e juni. Har aldrig skrivit på familjeliv innan men intressant att få kontakt med andra som står i samma kö tycker jag.
Hej! Min remiss kom in 28:e juni. Har aldrig skrivit på familjeliv innan men intressant att få kontakt med andra som står i samma kö tycker jag.
Lyckades inte citera ditt inlägg FrökenAugusta. Jag har inte berättat för någon än om vår situation. De har inte hittat något "fel" på någon av oss så jag har levt på nåt slags hopp om att vi kanske skulle lyckas på naturlig väg i väntan på kallelse, men börjar inse att det förmodligen inte kommer hända. Har de hittat någon orsak hos er? Bor ni i Göteborg? Håller med om att man känner sig rätt ensam i situationen, särskilt när i princip alla ens vänner har barn eller är gravida.
Igår ringde Sahlgrenska och erbjöd en tid kommande dag, de hade fått ett återbud. Så idag var vi där och lämnade prover och fick genomgång. Vi påbörjar behandlingen med det långa protokollet under januari. Alla var väldigt trevliga!
Hur går det för alla? Är så tyst här...
Har haft första mötet på sahlgrenska nu. Blir långa protokollet med start i mitten av januari och äggplock v 8 (men hoppas på v 7). Bra bemötande så det kommer nog gå bra detta!
Åh, stort grattis pergotimestina !!!
Hej alla och god fortsättning!
Sitter och har kollat igenom mina recept på apoteket.se och läst lite om användande och biverkningar, kan bli kul detta haha.
Är det någon som har gjort sina beställningar på apoteket.se? Inget apotek i närheten har det jag behöver i lager, vet att dr kan beställa hem men är lite sugen på att prova nätet och få hem istället men är lite osäker, känns lite läskigt att fixa läkemedel så.
Hej igen tjejer! Varit lite tyst från mig här ett tag. Senast jag skrev hade vi fått den efterlängtade kallelsen. Men när vi väl fick kallelsen beskrev jag för er hur jobbigt det kändes. Oron jag fick och hur jag trots den långa väntan helt plättsligt inte var redo.
Well den 29 /12 var vi ändå där och det känns lite bättre även om det känns förjävligt att behöva göra IVF.
Jag ska gå korta protokollet med provera start 9/2. Känns ändå helt ok - men jag är orolig för medicinerna, biverkningar och resultatet. Skönt att vi är några som startar ungefär samtidigt <3
Första dagen med suprecur! Nu äntligen är vi igång!
Tänkte höra med er ungefär hur länge det tog från första mötet tills det att ni var igång med behandling?
Min gyn pratade om att vi inte skulle förvänta oss att komma igång förrän om 1-2 månader?
Jag är bara glad att ha en annan plan och något annat på gång, men självklart vill man bara igång med sin behandling så fort som möjligt. ;)
Första dagen med suprecur! Nu äntligen är vi igång!
Pratade med Sahlgrenska idag, tyvärr blir det v 8 (ska höras på fredag igen för en sista eventuell chans på v 7 men det såg inte så bra ut för det)
Är lite osäker på om jag ska ringa eller om dom ringer?!? Hon sa bara att vi hörs på fredag!
Så en vecka till med sprayen.
Ställer till det med jobb också så lite besviken men så är det...
Jävla posten.... förlåt mig nu men är lite irriterad.
Hade släppt tanken av att det blir v 7. De ringer och säger vi kör v 7 börja med sprutor idag! Yes tänkte jag. MEN de har inte fått blodprovet jag tog igår och vågar inte chansa då det finns indikationer på att jag inte är helt nedreglerad... förstår att de gör så. Beslutet är helt rätt men jag HATAR studdsbollskänslan i att ena stunden ha hopp och andra helt i botten. Är väl såhär en IVF- resa ser ut men ändå...
kan vara värre, absolut men just nu känns det inte så bra :/