• eline08

    Sluta köp kaniner till era barn!!!

    Jag blir galen på detta.

    Jättegulligt i 2 veckor, sen tröttnar era ungar på kaninerna. Eller hamstrarna.
    Eller fåglarna. Kan ni sluta köpa djur till era barn snälla!

    Det räcker med djuren i parkerna som plågas. 

    (jaja, just DIN unge har inte tröttnat, jag pratar generellt. 

    Kaniner är känsliga djur, menade att leva i flock! 

  • Svar på tråden Sluta köp kaniner till era barn!!!
  • flygrl
    Fjäril kär skrev 2016-02-07 20:48:41 följande:

    Och denna okunskap och ointresse gör ju också att det föds högvis med "gulliga" kaninungar/kattungar för att ingen bryr sig om kastrering och inte heller har kunskap om uppfödning .


    Absolut e det så.
    Jag e djurvän och då också intresserad av hur djuren "funkar", beteende, föda, olika behov dom kan ha. Det e för mig liksom en del av djur intresset. Jag skulle aldrig skaffa ett djur utan och ha kollat upp såna här saker.
  • gbgumman

    Självklart köper man djur till familjen och inte barnet. Vi kommer ha djur men jag och min man vet att det är de vuxnas djur sist och slutligen. Vi älskar djur och tröttnar inte på dem. Barnen får gärna tro att det är deras men det är de inte. De behöver inte ta ansvar mer än vad de själv önskar.

  • Litet My

    Tråkigt då att vi redan köpt kaniner till familjen. Eftersom du TS säger att ungarna kommer att tröttna.

  • Dixie
    Litet My skrev 2016-08-21 01:51:33 följande:

    Tråkigt då att vi redan köpt kaniner till familjen. Eftersom du TS säger att ungarna kommer att tröttna.


    därför att det ju viktigt att alla i familjen är med på kanin-köpert och att de vuxna fortsätter ta sitt ansvar för djuren även om barnen tröttnar.......
  • GoVegan

    Alla människor som köper djur för att ha i någon slags bur, måtte ha en skruv lös någonstans.

  • Litet My
    Dixie skrev 2016-08-21 19:59:49 följande:
    därför att det ju viktigt att alla i familjen är med på kanin-köpert och att de vuxna fortsätter ta sitt ansvar för djuren även om barnen tröttnar.......
    Tror ungarna fixar detta alldeles utmärkt precis som de hjort hittills och dom jag själv gjorde som barn.
  • Dixie
    Litet My skrev 2016-08-21 22:40:07 följande:
    Tror ungarna fixar detta alldeles utmärkt precis som de hjort hittills och dom jag själv gjorde som barn.
    ok - då förstår jag inte problemet?! 
  • Litet My
    Dixie skrev 2016-08-22 21:33:11 följande:
    ok - då förstår jag inte problemet?! 
    Nehe
  • sagaceline
    GoVegan skrev 2016-08-21 20:16:15 följande:

    Alla människor som köper djur för att ha i någon slags bur, måtte ha en skruv lös någonstans.


    Ett tips. Vill du att folk ska acceptera din livsstil, se till att acceptera andras. Ingen kommer sluta köpa djur i bur för att en dryg idiot på internet säger åt dom, hade du däremot haft bra argument och mer ödmjuk så hade kanske något lyssnat. Jag försöker vara vegan, köpa icke djurtestade produkter och så vidare i ett halvår. Det passade inte mig, mitt liv och var inte en livsstil jag vill leva efter. Fick ätstörningar och mådde fysiskt illa under den perioden. Det är inte för alla och det måste ni veganer acceptera, att förolämpa personer räddar inga djur ska du veta. 
  • eline08

    Kolonidjur är en undergrupp till flockdjur- dom bör leva med/nära varandra iaf- jag tror du är med på vinkeln. 

    Senast idag träffade jag en stackars hårtuss, den satt och blinkade instängd i en minimal bur i solgasset- inget vatten, ingen mat - inte ens HÖ. 

    Inte ens en sketen pinne hade kaninen att gnaga på. Detta sociala, aktiva djur som borde skutta kilometer varje dag och gräva djupa hålor. 

    Ett stort missförstånd har skett när Jordbruksverkets rekommendationer är så vidrigt snåla. 

    "Ägaren" - en 12 årig pojke som gillade dataspel. 

    Föräldrar som skyller på sin son. 

    Ett förfärligt djurplågeri. 

  • eline08
    sagaceline skrev 2016-08-23 18:54:47 följande:
    Ett tips. Vill du att folk ska acceptera din livsstil, se till att acceptera andras. Ingen kommer sluta köpa djur i bur för att en dryg idiot på internet säger åt dom, hade du däremot haft bra argument och mer ödmjuk så hade kanske något lyssnat. Jag försöker vara vegan, köpa icke djurtestade produkter och så vidare i ett halvår. Det passade inte mig, mitt liv och var inte en livsstil jag vill leva efter. Fick ätstörningar och mådde fysiskt illa under den perioden. Det är inte för alla och det måste ni veganer acceptera, att förolämpa personer räddar inga djur ska du veta. 
    "En dryg idiot"- Detta uttalande säger mer om dig själv än om andra. 

    Vad menar du med att acceptera allas "livsstil"? 
    Är det en livsstil att betala för kött från torterade djur och därmed hjälpa till att upprätthålla en marknad som är helt vidrig? 

    Vi pratar inte om livsstilar här, vi pratar om VAL som vi kan göra för att skapa en bättre värld, tyvärr verkar inte du vara en av dom som väljer att bidra till det vilket är beklämmande och angående förolämpningar i denna tråd så är det ju du som bidragit med det. Kanske dags att se sig i spegeln? Må fysiskt illa av att köpa icke djurtestade produkter är ju lite märkligt. 
  • eline08
    Litet My skrev 2016-08-21 01:51:33 följande:

    Tråkigt då att vi redan köpt kaniner till familjen. Eftersom du TS säger att ungarna kommer att tröttna.


    Jag skrev väldigt tydligt att det är ett generellt problem, vilket är sant. 

    Har dina barn fortfarande kul med kaninerna? 
    Trevligt isf. 
  • eline08
    volvo142 skrev 2016-02-07 17:33:07 följande:

    Jag tror dom flesta tycker det är sjukt fel men förstår inte riktigt hur du kan bli trött på det inget jag hör om dagligen precis


    Vi kanske inte är verksamma i samma branch. 
  • Vorr vorr

    eline08, denna tråd är två år gammal så du får inga svar.

    Nästan alla familjer köper ju kaniner till familjen, vem fan köper en kanin till ett barn som barnet ska sköta helt ensamt?

    Jag har haft kaniner i tio år och barnen har inte tröttnat. (Jag är dessutom ett av barnen) Kaninen bor inte i en bur heller, den är i källaren


    Fotboll
  • eline08
    Vorr vorr skrev 2018-06-11 14:42:54 följande:

    eline08, denna tråd är två år gammal så du får inga svar.

    Nästan alla familjer köper ju kaniner till familjen, vem fan köper en kanin till ett barn som barnet ska sköta helt ensamt?

    Jag har haft kaniner i tio år och barnen har inte tröttnat. (Jag är dessutom ett av barnen) Kaninen bor inte i en bur heller, den är i källaren


    -ah, ett svar på en 2 år gammal tråd, man tackar :)

    Det är tyvärr fortfarande ett stort problem med husdjur, vilket du lätt ser om du går in på t. ex Blocket, så det kvittar helt vilket datum tråden skapades.

    Det glädjer mig att problemet inte finns i din familj, skönt att läsa.
Svar på tråden Sluta köp kaniner till era barn!!!