• Anonym (Daisy)

Min man är otrogen med en kollega på jobbet

För en vecka sedan fick jag höra av en gemensam bekant att min man har varit otrogen mot mig med sin gifta arbetskollega. Bästa vän som han gärna kallat henne för under tiden jag gick igenom kemoterapi. Jag visste att de blev nära under tiden jag var sjuk och var glad över att det fanns någon som kunde vara där för honom när all uppmärksamhet från familjen och vänner var riktat mot mig. Jag visste bara inte att det handlade om en affär och att de låg med varandra eftersom jag trodde att drt vi hade är starkare än så. Jag ville ju inte ha sex under en lång period. Det erkänner jag men jag kan ändå inte förlåta! Jag är så arg och äcklad och kan inget annat än att hata de två och vilja såra dem.

Anledningen till att denna bekant nu berättat detta för mig är att hon är lika arg på dem två. Första gången min man och jag träffade kollegan och hennes man för några år sedan fick hennes man och jag väldigt starka känslor för varandra. Jag blev kär vid första ögonkastet kan man säga. Men eftersom båda han och jag var gifta vid den tidspunkten var det helt uteslutet att göra annat än att glömma varandra eftersom jag aldrig skulle kunna såra min man. Jag undvek honom alla gångerna jag träffat på honom och avvisat alla närmanden han gjort även om hans syfte var att åtminstone bli vänner. Denna bekant var the messenger mellan oss och vet hur mkt känslor vi hade till varandra. Nu menar hon att det är min chans att hämnas på min man o kollegan om jag ligger med just hennes man. Öga mot öga. Jag förnekar inte att i tankarna låter det som en lockande ide! Att förstöra deras liv så som de förstört mitt. Jag vet bara inte om det är värt att sjunka så lågt för det?

En annan ide är att berätta för honom också om affären och det är upp till honom att förlåta eller ej. Jag kommer hursomhelst lämna min man. Om han väljer att lämna henne han med kommer det finnas en chans till att han och jag blir något som är mycket finare än en hämnd som är så skön i den momenten man e så sårad och arg.

Hjälp!

• Svar på tråden Min man är otrogen med en kollega på jobbet
  • Anonym (LÄMNA)

Herregud vad är det för man som ute kan hålla saken innanför byxorna när hans fru är svårt sjuk och inte orkar.

Nej sjunk inte så långt som han! Du var inte otrogen så bara gå din väg utan att känna någon skuld.

• Anonym (Daisy)

Det är också min tanke! Kan dock inte låta bli att känna att hämnden skulle vara så ljuv! Jag är inte världens starkaste kvinna direkt.

• Anonym (S)

Lämna honom och berätta för kollegans make också. Din make verkar inte vara mycket att ha. 

Förstår att det känns lockande med hämnd (det var min första tanke också), samtidigt tror jag att du i det långa loppet kommer känna dig mer stolt över dig själv om du går ifrån innan. Sen finns det ju inget som säger att du inte kan börja träffa kollegans (ex?)make när du gått ifrån din man. 

• Anonym (Man)

Ingen hämnd. Du kommer må bättre av att ställa din karl mot väggen..

• The one in Blue

Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna motstå ett sånt gyllene tillfälle. Förutsatt att killen du ska ligga med är med på hela grejen då. Men jag har nog ingen vidare moral kanske.

• Anonym (Tokigt)

På fullt allvar - du anser att ditt beteende är ljusår bättre än din mans? Har du läst igenom vad skrev? Ni förtjänar ju inte varandra på något sätt...

• emeliemaya

Jag tycker att du ska bjuda hem henne och hennes man, och så ska du berätta framför de och din man att du är medveten om deras affär, och sen ska du lämna din man. En man som håller på med sånt när du behövde honom som mest är inte värt ett förhållande. Och de ger inte honom rätten att vara otrogen bara för du inte kände för och ge han sex när du va sjuk. Kram

• Anonym (Daisy)

Ja jag har fortfarande inte samlat kraft att konfrontera min man. Jag väntar på att min syster ska komma hem från semestern för jag behöver någon vid min sida när jag gör detta. Jag är som sagt inte den starkaste av kvinnorna.

Tjejen som berättade för mig kommer definitivt att berätta för kollegans man. Hon ville bara berätta för mig först med tanke på vår historia och ville att jag skulle ta kontrollen över situationen. Jag skulle aldrig våga berätta något för honom själv med tanle på mina känslor för honom och min önsketänkande att använda honom för att hämnas. Plus det att jag innerst inne alltid varit nyfiken på om dessa känslor bara är förbjuden passion eller kan bygga ett förhållande vilket gör mig icke objektiv om jag berättar till honom och "förstör deras äktenskap".

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Tokigt) skrev 2016-02-07 18:42:19 följande:

På fullt allvar - du anser att ditt beteende är ljusår bättre än din mans? Har du läst igenom vad skrev? Ni förtjänar ju inte varandra på något sätt...

Lugna ner dig
  • Anonym (Daisy)
    emeliemaya skrev 2016-02-07 18:46:55 följande:

Jag tycker att du ska bjuda hem henne och hennes man, och så ska du berätta framför de och din man att du är medveten om deras affär, och sen ska du lämna din man. En man som håller på med sånt när du behövde honom som mest är inte värt ett förhållande. Och de ger inte honom rätten att vara otrogen bara för du inte kände för och ge han sex när du va sjuk. Kram

Om jag bara var så stark!
Svar på tråden Min man är otrogen med en kollega på jobbet