Anonym (inte) skrev 2016-02-10 11:14:33 följande:
Jag är ju, som sagt, emot prostitution. Fortfarande.
Men jag är medveten om att min åsikt om fenomenet prostitution är något som är min personliga åsikt och att det blir problematiskt när jag självsvåldigt och utifrån mina fördomar ska besluta om att förbjuda något jag ogillar.
Sedan finns det, och har länge funnits, unga tjejer som knullar runt som självskadebeteende, oavsett de tagit betalt för det eller inte. Det är något jag också sagt att jag är emot, men du sagt att du är för eftersom det för dig räknas som "kvinnlig sexuell frigörelse" när en kvinna har många olika sexpartners. Fast bara om de gör det gratis, eller på fyllan i utbyte mot en öl, inte om de tar betalt för det och är nyktra när de gör det.
Att köpa sex av omyndiga har så vitt jag vet sedan länge varit kriminaliserat. Det är möjligt att den problematiken har ökat i och med sexköpslagen, det vet jag inte. Men här diskuterar vi om du och jag ska ha rätt att förbjuda TS, som jag utgår ifrån är myndig, att sälja sex till andra vuxna män eller kvinnor.
Har vi den rätten tycker du? Och ska i sådana fall jag och TS ha rätten att förbjuda dig att ha sex med vilka män du vill? Inte på grund av några rationella skäl, utan helt enkelt för att vi tycker det är fel och omoraliskt att du "knullar runt". Du gör det kanske på grund av ett självskadebeteende och därför borde det nog vara olagligt.
Det är väl knappast att bejaka sin sexualitet att ha sex med män mot sin vilja för att skada sig själv! Det handlar heller inte bara om omyndiga tjejer i mitt exempel.
Jag förbjuder inte TS att sälja sex, men jag ser gärna att det är förbjudet att
köpa sex. TS kan ha sex med precis vem hon vill och de är inte förbjudna att ha sex med henne. Att köpa hennes kropp är dock förbjudet.
I de allra flesta fall är prostitution skadligt för den prostituerade. Du tror väl knappast att majoriteten av världens prostituerade gör det för att det är så himla lajbans eller?