• Niama

Syskon våren 2017

Hej!

Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

• Svar på tråden Syskon våren 2017
  • prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-12 21:16:27 följande:
    Ska ta ett imorgon när jag vaknat och är det lika blankt som innan så ger jag upp försök 2 och inväntar mensen så försök 3 kan börja. Med sonen tog det 5 försök innan han blev till
    Vi väntar med spänning! :)
  • prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-13 07:31:31 följande:

Ingenting

Vad tråkigt! :( mensen skulle komma imorgon?
  • LillaPyret
    prinsessan15 skrev 2016-08-13 09:05:54 följande:
    Vad tråkigt! :( mensen skulle komma imorgon?
    Imorgon eller måndag
  • hurtänktedunu
    LillaPyret skrev 2016-08-12 21:16:27 följande:

Ska ta ett imorgon när jag vaknat och är det lika blankt som innan så ger jag upp försök 2 och inväntar mensen så försök 3 kan börja. Med sonen tog det 5 försök innan han blev till

Vad tråkigt att det blev blankt. Hoppas på försök nummer 3 då. Vår förra kom till på tredje försöket. Vi försökte pricka äl och så kom den tidigare än vi trodde och när vi sen körde från första mensfria dag till beräknad mens så gick det. Denna kom till på första. Så jag hoppas bara ni lyckats missa ägglossningen lite så det blir en liten nästa månad.
  • LillaPyret
    hurtänktedunu skrev 2016-08-13 14:52:49 följande:

Vad tråkigt att det blev blankt. Hoppas på försök nummer 3 då. Vår förra kom till på tredje försöket. Vi försökte pricka äl och så kom den tidigare än vi trodde och när vi sen körde från första mensfria dag till beräknad mens så gick det. Denna kom till på första. Så jag hoppas bara ni lyckats missa ägglossningen lite så det blir en liten nästa månad.

Enda dumma är att när jag kommer vara på dag 13-18 så jobbar min sambo nätter en hel vecka och kommer börja jobba innan sonen somnar för natten och slutar tidigt på morgonen och vi möts i dörren. Så missar nog de mest kritiska dagarna nästa cykel :/
  • hurtänktedunu
    LillaPyret skrev 2016-08-13 18:20:47 följande:
    Enda dumma är att när jag kommer vara på dag 13-18 så jobbar min sambo nätter en hel vecka och kommer börja jobba innan sonen somnar för natten och slutar tidigt på morgonen och vi möts i dörren. Så missar nog de mest kritiska dagarna nästa cykel :/
    åh vad jobbigt. men då får ni fylla på så mycket ni kan innan hans vecka börjar och sen hoppas på att dom håller sig i några dagar. :D
  • Syllin

Idag plussade jag <3 första försöket även denna gången. Hoppas bebis vill stanna kvar i magen och komma i april, som beräknat.

Ni som vill kan följa mig på WWW.MammaPrat.blogg.se

En blogg jag startade ihop med min vän när vi förra året samtidigt skulle bli gravida med första barnen. Nu får ni följa oss båda med två små bebisar, och mig med ännu en bebis i magen. Min vän ska starta bebisverkstan till vintern i hopp om ett syskon.

Hoppas ni andra snart får era plus<3

• hurtänktedunu
    Syllin skrev 2016-08-13 20:57:19 följande:

Idag plussade jag <3 första försöket även denna gången. Hoppas bebis vill stanna kvar i magen och komma i april, som beräknat.

Ni som vill kan följa mig på WWW.MammaPrat.blogg.se

En blogg jag startade ihop med min vän när vi förra året samtidigt skulle bli gravida med första barnen. Nu får ni följa oss båda med två små bebisar, och mig med ännu en bebis i magen. Min vän ska starta bebisverkstan till vintern i hopp om ett syskon.

Hoppas ni andra snart får era plus<3

Grattis!!! Här gick det också på första. Känns inte riktigt som man hann med tycker jag. Hade nästan velat att det tog någon månad haha
Svar på tråden Syskon våren 2017