Att leka med sina barn
Jag tycker inte heller alltid att det är så kul att "leka". Men antingen så får jag försöka locka med något annat som jag kan tänka mig att göra istället som jag vet att sonen (9 år) också gillar, typ cykla en sväng, gå och simma, baka något, rita, göra i hans mateböcker, spela spel (RISK, Monopol mfl). Eller så får jag hjälpa honom att bjuda hem en kompis så att han får göra det han helst vill > Leka!
Det hade inte varit schysst av mig att bara vilja göra "mina saker" utan lite måste väl barnet få leka också. Om inte barnet går på tex. fritids eller så och man tänker att barnet får leka och så där? Det vet inte jag hur era dagar ser ut.
Jag håller också med sextiotalist om att barn lär sig att kunna göra olika saker med olika personer. Där är jag och min make väldigt olika. Han är ledig mycket på dagtid vilket gör att när skoldagen är slut kan han ägna sonen sin tid 100% odelat tills det är dags att fixa middagsmat typ. Medan när jag är hemma och maken jobbar så måste allt annat skötas parallellt i princip eftersom jag jobbar måndag-fredag kontorsjobb. Så om maken jobbar helg tar vi ofta hem en kompis så att jag hinner bädda om i sängarna/laga mat/tvätta fönster eller vad jag nu tänkt göra. Eller så får sonen hjälpa till och så gör vi något roligt när vi är klara