• jjossann

När kom er mens tillbaka efter MF?

Hej jag fick MF 22 November hade då blödning i lite mer än en vecka från det att blödningen slöt tog det 20 dagar tills jag fick mens/blödning igen! Idag har det gått 34 dagar sen första dagen på den sista blödningen alltså cyckeldag 34 jag har ännu inte fått mens och grav testen visar bara negativt!! Vad kan vara felet? Och är detta normalt? Jag har gått med mensvärk från och till sedan menscykeldag 15 ungefär :( någon som känner igen sig?

• Svar på tråden När kom er mens tillbaka efter MF?
  • mrskreiz

Finns mängder av sådana här trådar på FL, jag tror alla känner sig väldigt osäkra på sin kropp efter MF. 
    Mensen kommer tillbaka när den är redo. För en del tidigare än en vanlig cykel, för andra längre tid. Jag tror upp till 3 månader anser fortfarande som helt normalt.

Jag hade mf i augusti och hade kvar alla grav-symptom i nästan 6 veckor. Det var fördjävligt på ren svenska.
    Så du låter helt normal och du har ingenting att oroa dig över. När kroppen är redo så kommer mensen tillbaka. 

-- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
Svar på tråden När kom er mens tillbaka efter MF?