Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Barnhelg och jag undrar hur pappan tänkte nu.

Brumma skrev 2016-02-12 06:42:47 följande:
    Du kanske skulle läsa vad TS skriver.

Mamman vill att pappan skall ha barnet. Helst ner. Hon vill nämligen ha helgerna fria. Mamman har barnet en helg i månaden. ..

Så jo. Det kommer påverka henne.
    Ts har bestämt sig för att mamman vill ha helgerna fria för att festa. Ts låter både svartsjuk och avundsjuk på mammans liv, kanske även lite bitter.....

Det kan faktiskt vara så att mamman behöver jobba på helgerna då det är dyrt att vara ensamstående mamma och pappan verkar inte vara någon större hjälp på något sätt.

Hon kommer med största sannolikhet att få utökat kontaktfamilj om pappan flyttar, detta då behovet av kontaktfamilj styr - inte mammans "vilja".

Har själv haft kontaktfamilj ca en kväll varannan månad när mitt barn var ledigt. 
  • Anonym (mamma)
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 09:06:38 följande:
    Ts har bestämt sig för att mamman vill ha helgerna fria för att festa. Ts låter både svartsjuk och avundsjuk på mammans liv, kanske även lite bitter.....

Det kan faktiskt vara så att mamman behöver jobba på helgerna då det är dyrt att vara ensamstående mamma och pappan verkar inte vara någon större hjälp på något sätt.

Hon kommer med största sannolikhet att få utökat kontaktfamilj om pappan flyttar, detta då behovet av kontaktfamilj styr - inte mammans "vilja".

Har själv haft kontaktfamilj ca en kväll varannan månad när mitt barn var ledigt. 
    Ha ha....... när mitt barn var ledigt???? Obestämd

När mitt barn var LITEN skulle det stå Drömmer
  • Anonym (mamma)
    BioBonus skrev 2016-02-12 09:21:02 följande:
    Vi kan väl förutsätta att TS känner personerna i sin närmsta omgivning något bättre än vad vi på ett anonymt forum gör?
    Och mamman har barnet en helg i månaden, så räknas man verkligen som ensamstående förälder då? Pappan har all övrig tid, om inte kontaktfamiljen träder in, så hur kan du säga att han inte hjälper till? Har du läst tråden eller vill du bara hacka på en bonusmamma för att det är kul?
    Ja när en pappa har varannan helg så har mamman så gott som heltid anser jag. Hade det varit varannan vecka så hade mamman haft barn på deltid och detsamma för pappan.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (x) skrev 2016-02-12 09:31:28 följande:
    Men nu har mamman 1 helg, kontaktfamiljen 1 helg och pappan resterande tid. Hur får du det till att pappan har 2 helger och mamman resten? Vill du inte förstå?
    Jaha........ så mamman har nästan aldrig barnet. Bara 3 dagar per månad. Då blir det ju en helt annan situation. Hade totalt missuppfattat! Sorry...
  • Anonym (mamma)
    Anonym (pepe) skrev 2016-02-12 12:16:04 följande:
    Eller så behöver hon barnlösa helger för återhämtning att klara vardagen. Om hon väljer att festa för att återhämta sig så är det faktiskt hennes eget val. Jag kan tycka att det är destruktivt sätt att återhämta sig på men hon är knappast ensam om att välja den sortens återhämtning. Så länge det inte drabbar nån annan...
    Som ensamstående singel mamma hade jag också valt att festa ALLA barnlediga kvällar. Vad ska man annars göra? Drömmer

Varför anser du det vara destruktivt? Jag tycker det är kul och avkopplande.
Svar på tråden Barnhelg och jag undrar hur pappan tänkte nu.